پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۱۳ فروردين ۱۳۹۱، ۰۲:۵۴ ب.ظ

۰

هدف آمریکا از پیگیری گشایش سفارت در کشورمان

يكشنبه, ۱۳ فروردين ۱۳۹۱، ۰۲:۵۴ ب.ظ

خانم "ورا کراشننیکووا" مدیر عامل موسسه ابتکارات و مطالعات سیاست خارجی روسیه در میزگرد ایران که در انستیتو شرق شناسی آکادمی علوم روسیه برگزار شد، در مورد سیاست آمریکا در قبال ایران و هدف آمریکا از گشایش سفارت در کشورمان و نیز در مورد دیدگاه آمریکا در مورد دیدگاه آمریکا در مورد دولت خاتمی مطالبی می گوید که ذکر آن را نفید یافتم.

نقش آقای "مایکل ماکفول" سفیر آمریکا در روسیه:

کارشناسان انستیتو ما، به‌ویژه آقای "الکساندر چایکوفسکی" در مقالات انتشار یافته خود به‌خوبی شرح حال آقای "ماکفول" و تخصص وی را توضیح داده است. علاوه بر آنکه آقای "ماکفول" متخصص روسیه است، او متخصص ایران نیز محسوب می شود، منظورم امور خرابکارانه است.

آقای "ماکفول" از سال 2003 الی 2009 قبل از آمدن به کاخ سفید، مشترکاً با آقای "لاری دایموند" معاون رئیس "NED" - رئیس پروژه "دموکراسی در ایران" بود.

آقای "ماکفول" در سال 2007 در "حمله فکری" به ایران که توسط "انستیتو هوور" (The Hoover Institution) سازماندهی شده بود، مشارکت فعالی داشت. آقای "ماکفول" در آن موقع می گفت:

"ما می خواهیم ایران را در جهان معاصر بگنجانیم. این مسئله شرایط خاصی دارد: شما باید به ما اجازه دهید سفارت خودمان را در ایران افتتاح کنیم. شما باید اجازه دهید سازمان "USAID" در ایران فعالیت کند. شما باید اجازه دهید دیپلماسی عمومی ما فعالیت کند، یعنی همان کاری که ما در سایر کشورها می‌کنیم. شما می دانید که به همراه گشایش سفارت چه چیزی به کشور می آید؟ بله، افسران اطلاعاتی هستند که به کشور می آیند. سازمان "سیا" - بخشی از سفارت ما است. ما می توانستیم امکانات شبکه اطلاعاتی خود را در ازای حضور فراگیر در کشور اساساً گسترش دهیم. این موجب بروز مناقشه واقعی در میان رژیم خواهد شد، زیرا کسانی که پیرو سیاست تند هستند، احساس تهدید خواهند کرد. این برای ما خوب است، زیرا ما می خواهیم شدت تشنج بین آنها را افزایش دهیم.

"بدترین کابوس" برای "احمدی نژاد" آن خواهد بود که بچه هایی مثل من به تهران بیایند و با دانشجویان معاشرت کنند، همان کاری که سه سال پیش (در اواخر دولت خاتمی) کردم. این کار مرا به یاد اواخر دوران اتحاد شوروی می اندازد، این کار راهبرد تحولات دموکراتیک است. آن کاری که ما پیشنهاد می کنیم، هیچ تفاوتی با آن کاری که "رونالد ریگان" در خصوص شوروی می‌کرد، ندارد".

بدین ترتیب، روشن است که اتهامات تولید سلاح هسته ای فقط بهانه ای برای بی ثباتی در ایران و تغییر دولت مشروع کشور است.

در جلسه ای که در 12 اکتبر سال 2011 در کنگره آمریکا برای تصویب سفیر آمریکا در روسیه برگزار شد، آقای "ماکفول" در مورد موفقیت های "راه اندازی مجدد روابط" با روسیه توضیح می داد و می گفت که روسیه از سیاست آمریکا در مورد ایران حمایت می کند. او می گفت: "روسیه در سازمان ملل متحد از گسترش قابل ملاحظه رژیم تحریم ها حمایت کرد و قرارداد تضمین شده ارسال سیستم های اس-300 را لغو کرد".

بدین ترتیب می توانم بگویم که هدف آقای "ماکفول" در روسیه نسبت به ایران - استفاده از روسیه علیه ایران است و او تلاش خواهد حداکثر خسارت را با دست های روسیه به ایران وارد کند.

ملاحظات: با توجه به هدف آمریکا از گشایش سفارت در ایران که دوقا ذکر گردید باید دانست که آمریکا همان هدف را از راه اندازی سفارت مجازی در ایران دنبال می نماید.

۹۱/۰۱/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">