پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۱۶ ق.ظ

۰

همدان- خبرگزاری مهر: سفیر سابق ایران در مکزیک گفت: منافع مشروع ایران با منافع نامشروع آمریکا در تضاد است.

به گزارش خبر نگار مهر، عصر دوشنبه دانشگاه صنعتی همدان میزبان قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و قنبری عضو نماینده اصلاح طلب دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی بود، تا در مناظره‌ای به تبادل نظر در خصوص سیاست خارجی ایران بپردازند که سمت وسوی این مناظره بر خلاف پیش‌بینی 

مسئولان به سوی ارتباط یاعدم ارتباط با آمریکا ختم شد.

سفیر سابق ایران در مکزیک در این مراسم با اشاره به اینکه منافع مشروع ایران بامنافع نامشروع آمریکا در تضاد است، ادامه داد: تنها صرف رابطه با یک کشور خصومت های آن پایان نمی‌یابد و برقراری سفارت آمریکا در ایران خصومت های آنان علیه ایران را خاتمه نخواهد داد.

جهان در حال حرکت به سوی چند قطبی شدن

محمد حسن قدیری ابیانه با اشاره به اینکه آمریکا در حالی تا قبل از 13 آبان57 بزرگترین سفارتخانه در ایران داشت که در اسناد کشف شده در آن نشان از جاسوسی این کشور خبر می‌داد، اذعان داشت: باید نقاط قوت و ضعف خود و دشمن را بشناسیم و امروز جهان در حال حرکت به سوی چند قطبی شدن می رود و آمریکا نیز با مشکلات فراوانی از جمله بدهی 17 هزار میلیارد دلاری مواجه است.

سفیر سابق ایران در مکزیک افزود: ایران یک قدرت منطقه ای‌ست چرا که دوست و دشمن به آن اذعان دارند و نباید خود را ضعیف دید اینکه گفته شود ایران با یک بمب آمریکایی ها نابود میشود سخت نادرستی ایست چرا که مانند عراق و افغانستان نیستیم.

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه آمریکا در حال سقوط از مواضع ابر قدرتی ایست، ادامه داد: اگر آمریکا بتواند به منابع نفتی جهان که در خاورمیانه قرار دارد تسلط پیدا کند، جهان همچنان تک قطبی خواهد ماند و هدف آمریکا دست یابی به منابع نفت این منطقه وایران است.

وی اظهار داشت: اگر دنبال حقوق هسته‌ای نباشیم چون آمریکا ابرقدرت است پس باید دست اسلام بکشیم. منافع مشروع ایران با منافع نامشروع آمریکا در تضاد است و برای داشتن قدرت بیشتر باید ساختار اقتصادی کشور را تقویت کرد و نباید تصور کرد چون نفت داریم دیگر نیازی به کار نیست.

در کشور ضعف فرهنگ کار وتلاش را داریم

سفیر سابق ایران در مکزیک با اشاره به اینکه ساعت کار مفید در اروپا هفت ساعت و در ایران 22 دقیقه است، ادامه داد: حفظ وابستگی به نفت موجب شده است که اکنون با مشکلاتی در تحریم ها مواجه شده ایم و در کشور ضعف فرهنگ کار وتلاش را داریم.

قدیری ابیانه اذعان داشت: اگر حتی در فرض آمریکا همه تحریم ها را هم منتفی کند با سر به سوی ریاضت اقتصادی در حال حرکت هستیم و اگر بخواهیم تسلیم آمریکا در این موضوع شویم در همه موارد نیز باید تسلیم آنان باشیم.

وی با تاکید براینکه دستگاه دیپلماسی ایران باید مانع بروز جنگ شود ولی باید از نظر نظامی قوی باشیم که دشمن را در صورت آغاز جنگ زمین گیر کنیم و ادامه داد: امام خمینی (ره) باشعار خون بر شمشیر پیروز است انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و اگر نتوانیم نظر خود را در جهان حاکم کنیم باید بتوانیم مانع اعمال نظرات مستکبرین شویم.

سفیر سابق ایران در مکزیک اذعان داشت: دانشجوان نباید منتظر باشند تا دولت برای آنان کار ایجاد کند و آنان خود را مسئول حل مشکلات و ایجاد اشتغال باشند و نباید خود را ضعیف و ناتوان پنداشت و اگر در طول دوران انقلاب اسلامی زمینه ها وابستگی به نفت را کاهش می دادیم اکنون با مشکلات زیادی دسته وپنجه نرم نمی کردیم.

قدیری ابیانه با تاکید براینکه گروه مذاکره کننده هسته ای حق بلوکه کردن دارایی های ایران را ندارد و سخنان دکتر روحانی در آستانه سفر به نیویورک اشاره و اذعان داشت: نباید در آستانه سفر سخن از خالی بودن خزانه میشد. لازم نیست اگر هم این ادعا صحت می داشت آن را بیان می کرد هرجند جنین نیز نبوده است.

اگر چیزی را هم باور داریم لزومی وجود ندارد که آن را بیان کنیم.

وی اذعان داشت: در تحریم ها توانستیم در بخش هسته ای پیشرفت کنیم و تیم مذاکره کننده هسته ای نیز بهتر از این می‌توانست عمل کند.

نماینده سابق مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه تحریم‌ها نتیجه در افتادن با نظام بین‌المللی است، اذعان داشت: مدافع ارتباط با آمریکا بودم حتی در دوران نمایندگی به دنبال تشکیل گروه دوستی پارلمانی ایران وامریکا بودیم ویکی از مهم ترین اصول انقلاب اسلامی آرمانگرایی ایست و آرمان خواهی انقلاب اسلامی با قبول قدرت نظام بین المللی تعدیل شد.

قنبری ادامه داد: شعارهای مرگ بر ملت‌های اروپایی از اوایل انقلاب اسلامی تاکنون کمرنگ ترشده و اکنون نیز شعار مرگ بر آمریکا در حال کمرنگ شدن است و بحث نرمش قهرمانانه نیز تحت تاثیر واقع گرایی به جهان پیش آمده است.

نرمش قهرمانانه پذیرش واقعیت های عرصه سیاست خارجی

وی با اشاره به اینکه نرمش قهرمانانه پذیرش واقعیت های عرصه سیاست خارجی است، اذعان داشت: آمریکا به‌دنبال منافع ملی خود است و این کشور دلسوز ایران نیست و آکنون این کشور تبدیل به یک ابر قدرت سه بعدی شده است.

نماینده سابق مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: این کشور اکنون از لحاظ نظامی، سیاسی و اقتصادی حرف اول را در جهان میزند و وزیر امور خارجه واقعیت ها را در خصوص آمریکا بیان کرده است چرا که نمی توانیم در مقابل آنان مقاومت کنیم.

 داریوش قنبری با تاکید براینکه باید واقعیت‌های عرصه نظام بین‌ الملی را پذیرفت، اذعان داشت: چه دوست داشته باشیم یا نداشته باشیم باید با آمریکا کنار آمد و حداقل نتیجه آن می تواند این باشد که مشکلاتی جدیدی برای ایران ایجاد نمی شود.

وی اظهار داشت: پس از فروپاشی شوروی در جهان با نظام سلسله مراتبی مواجه هستیم و ایران هنوز نتوانسته است تبدیل به یک قدرت منطقه ای شود و از این رو نمی توانیم بر عرصه سیاست بین اللمل تاثیر بگذاریم و برقراری ارتباط با آامریکا می تواند مشکلات توسعه را کم کند اماآن را حل نمی کند.

نماینده سابق مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه وظیفه دولت ایجاد اشتغال برای مردم است، ادامه داد: قدرت چانه زنی ایران در مذاکرات هستهٔ با حریف مساوی نیست و ادامه تحریم ها این قدرت را کاهش خواهد داد و اکنون خودرو سازان در وضعیت ورشکستگی قرار دارند.

با بلوف زدن مشکلات حل نمی‌شود

قنبری اذعان داشت: قدرت یک کشور به ابزارهای مادی و تکنولوژی آن وابستگی دارد وبا بلوف زدن مشکلات حل نمی‌شود و کاری به جلو نخواهد رفت و بدون شک طرف های مذاکره کنننده هسته با ایران اجازه فعالیت آب سنگین اراک و غنی سازی 20 درصدی را به ایران نخواهند داد.

وی با اشاره به اینکه اگر تحریم‌ها ادامه می‌یافت کنگره امریکا به‌دنبال قطع صادرات و فروش نفت ایران بود، اظهار داشت: اگر گزینه احتمالی نظامی پیگیری شود حمله به آمریکا به ایران موجب تجزیه کشورمان خواهد شد.

نماینده سابق مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر اکنون نتوانیم امتیازی بگیریم در سال‌های آینده امتیازی به دست نخواهیم آورد، اظهار داشت: الگوی سیاست خارجی ایران قبل از انقلاب اسلامی و دوران پهلوی دوم اتحاد واعتلاف با کشورز های غربی بود والگوی نه شرقی ونه غربی نیز پس از انقلاب تا قبل از روی کار آمدن دولت عدالت محور مد نظر بود.

۹۲/۰۹/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">