پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۳۰ ب.ظ

۰

مناظره ی جنجالی علی شکوهی و غدیری ابیانه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرجمناظره قدیری ابیانه و شکوهی در دانشگاه آزاد کرج

علی شکوهی؛ روزنامه نگار و نویسنده ی روزنامه ایران ( روزنامه ی وابسته به دولت )

قدیری ابیانه؛ سفیر اسبق ایران در کشورهای استرالیا و مکزیک، دکتری استراتژیک، وی خود را از ۲۰ سالگی اصولگرا می داند.

مناظره ی جنجالی علی شکوهی و غدیری ابیانه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج

این همایش در ۳ وقت ۱۵ دقیقه ای برای هر مناظره شروع شد که در همان ابتدای مناظره میکروفن ابیانه به علت خرابی از دور خارج شد و وی با میکروفن مجری سخنان خویش را آغاز نمود.

قدیری ابیانه: این دولت نمی تواند انتظارات مردم را برآورده نماید، زیرا انتظارات مردم توهمی است، توهم در مورد درآمد دولت از نفت و بودجه.

وی بودجه ی نفت را به نقد آورده و با تماشاچیان سر سهم هر فرد در جامعه از درآمد نفت صبحت کردند و هر کس در این رابطه مثالی زد، که برای جمع بندی این بحث قدیری ابیانه سهم هر فرد را ۳ دلار عنوان کرد و افزود: ۱۶۴ هزار میلیارد بودجه ی کلی دولت بوده که با این رقم ابدا نمی توان خواسته های مردم را برآورده کرد. قطعنا دولت آینده هم مانند دولت قبلی با بدهی مواجه خواهد شد، زیرا وعده های داده شده وعده های بی جا و توهمی است.

قدیری ابیانه ادامه داد: ما در ایران اتئلاف فراوان سرمایه روبرو هستیم، در همین ۱۰۰ روز عمر اولیه ی دولت تدبیر و امید، دویست صد تن طلا در باک بنزین خودروها ریخته شد، به دلیل اینکه بنزین را لیتری ۷۰۰ تومان بفروشند.

وی افزود: ۳۰% از ثروتمندترین مردم، بیشتر از یارانه ها بهره می برند در واقع ثروتمندترها سهم بیشتری می برند، از فقرا می گیرند و به ثروتمندها می دهند که متاسفانه رسیدگی به این امر به سال دیگر موکول شد.

دکتر قدیری ابیانه اظهار داشت: اگر دولت می خواهد موفق باشد باید واقع بینی را سرلوحه ی کار خود قرار دهد، دولت یازدهم نسبت به درامدهای نفتی خود هم متوهم است؛ دولتمردان و مسئولین، خود متوهم هستند! با واقعیت آشنا نیستند و وقتی با واقعیت روبرو می شوند شروع به سیاه نمایی می کنند؛ با این توهم موجود دولت با نمره ی منفی در اذهان عمومی روبرو خواهد شد.

شکوهی: با گفته های آقای ابیانه موافق نیستم، ( یکی از دانشجویان گفت: این مشکل دو طرفه ی مردم با دولت است که هیچگاه صدای مردم را نمی شنوند)

شکوهی افزود: چرا ۱۰۰ روز را نقد می کنیم و کارهای دولت قبل را کمرنگ می بینیم و انتظار پاسخگویی دولت جدید را داریم؛ محمد خاتمی برنامه ای داشت که هر ساله ۲۵% به درآمدها افزوده شود تا به یارانه ها برسیم؛ احمدی نژاد این سیستم را کامل تغییر داد و شعارهایی مبنی بر ۱۰۴ هزار تومان برای هر نفر را سر داد که در نهایت این رقم به ۴۵ هزار تومان تغییر ماهیت داد !

وی اظهار داشت: نقدینگی دولتی که احمدی نژاد در راس آن قرار داشت ۷ برابر شد، با درآمد نفتی نقدینگی دوره ی احمدی نژاد تنزل داشت، بودجه ۹۲ را با ۳ ماه تاخیر تحویل مجلس داد. دولت جدید در بدترین شرایط پا به عرصه گذاشت، تیتر روزنامه ای نوشته بود “در زنگ کاری انشا خواندن باید شرم کند” ( تشویق دانشجویان)

 

قدیری ابیانه گفت: اعداد گفتاری شکوهی اشتباه است، اما دادن یارانه به تمام مردم اشتباه بود که بنده نیز با این گفته ی آقای شکوهی موافقم.

آقای روحانی می خواهد برای محبوبیت خود کار کند یا برای مصلحت مردم ؟ چرا به دنبال حذف حداقل یک دهک نرفتند؟ چرا محمد خاتمی یارانه ها را هدفمند نکرد؟ اینان نگران محبوبیت خود بوده و هستند؛ ماندن در دولت و تمدید ماندن در راس به تنزل در اقتصاد کشور نمی ارزد.

طرح حذف ۳ دهک خوب است و امیدواریم جرات انجامش را هم داشته باشند؛ جریمه های سنگین بگذارند برای افرادی که در ارائه ی اطلاعات مالی خویش صادق نیستند و اموال خود را منفی نشان می دهند تا از بیت المال به ناحق برداشت کنند.

دولت باید توهم را از بین ببرد البته معتقد هستم که خود این دولتمردان متوهم هستند، اگر وعده های بیجا داده اند که ناشی از توهم نبوده پس این فریب کاری است.

شکوهی: دولت احمدی نژاد یکی از بی شاخه ترین دولت ها بود و تماما از تصمیم گیری های فردی نشات می گرفت، تصمیم های مهم دولت شخصی ادراه می شد که عواقبش را شاهد هستیم. یکی از مشکلات حذف دهک ها راضی کردن مجلس است. دولت روحانی برای کسب محبوبیت نیست؛ ۳ دهک بالا جمعیتی را ثروتمندان تشکیل نمی دهند.

تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ مناظره قدیری ابیانه و شکوهی

منبع: کج رسا

۹۲/۰۹/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">