پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۵۷ ب.ظ

۰

عصر دیروز برگزار شد: همایش بررسی دستاوردهای مذاکرات هسته ای ژنو با محوریت بررسی رسالت دانشجو

همایش بررسی دستاوردهای مذاکرات هسته ای ژنو با محوریت بررسی رسالت دانشجو در دانشگاه خوارزمی برگزار شد

در این برنامه دکتر محمد حسن قدیری ابیانه ضمن تبریک به مناسبت روز دانشجو در بخش اول سخنان خود به تشریح رسالت دانشجویی پرداخت. 

قدیری ابیانه چنین اظهار کرد: دانشجو باید همواره خود را راه حل مسائل بداند نه صورت مسئله و به این ترتیب نقش خود را در دانشگاه و حتی در جهان پیدا کند و در عین آرمان گرایی واقع بین باشد.

وی افزود : در مذاکرات یکی از تحریم های بزرگ علیه ایران تحریم نفتی بود ، در حالی که رهبری معظم از سال ها پیش بارها بر اقتصاد بدون نفت تاکید می کنند و اگر این گونه عمل شده بود در حال حاضر وضعیت اقتصاد به این شکل نبود.

سفیرسابق ایران در مکزیک همچنین گفت: برای تحلیل مذاکرات و بررسی نقاط قوت و ضعف آن باید واقعیت ها را بشناسیم و بپذیریم ، چرا درکه ما هم عضو این تیم هستیم وعملکرد این تیم که مذاکره کنندگان هم جزو آن هستند بستگی به عملکرد تک تک اقشار جامعه دارد، حالا آیا ما به این شعار که اقتصاد وابسته به نفت نباشد عمل کردیم ؟ آیا به تولید و خرید کالای داخلی مبادرت ورزیدیم ؟ آیا به وجدان و تعهد کاری در جامعه عمل کردیم ؟ و آیا نقش خود را در مذاکرا ت اخیر فهمیدیم ؟ قرآن می فرماید: ای آل داوود به شکرانه نعمتهایی که به شما دادیم، کار کنید . اگر مابه این آیه قرآن عمل کرده بودیم، امروز جزو پیشرفته ترین و ثروتمندترین کشورهای دنیا بودیم.

دکتر قدیری ابیانه در بخش دوم سخنان خود در خصوص مذاکرات هسته ای اخیر ضمن اشاره به نقش شهدای هسته ای در فعالیت های هسته ای و پیشروی آن ها تا غنی سازی سوخت ۲۰% ، این امر را یکی از نقاط قوت ما در مذاکرات دانستند.

کارشناس عالی امور استراتژیک همچنین در خصوص نتیجه ی مذاکرات هسته ای اخیر افزود : آمریکا می گوید ما غنی سازی ایران را به رسمیت نشناختیم ، بله نگفتند به رسمیت می شناسیم ولی وقتی می گویند حق غنی سازی تا ۵% را دارید یعنی عملا حق غنی سازی به رسمیت شناخته شده است ، اما در حقیقت حق غنی سازی ما در گرو مشروعیت بخشیدن آمریکا نیست و این امر در معاهده ی (ان پی تی) تعیین شده است.

وی همچنین در مورد نتیجه مثبت توافقات ژنو اظهار داشت : رئیس جمهور و وزیر خارجه ابراز خوش بینی کردند و مقام معظم رهبری اظهار بد بینی کردند و بنده هم بدبین هستم .

وی افزود : طرح پروتکل الحاقی و امکان پذیرش آن ، که از طرف تیم مذاکره کننده مطرح شد یک اشتباه بود و دولت و مجلس نباید آن را بپذیرند ، و اگر دولت آن را بپذیرد و مجلس نپذیرد ، آنقدر فشار اقتصادی و تحریم ها و تهدیدها را بالا خواهند برد که مجلس دچار واهمه شود و طرح را بپذیرد. پس ما باید در مسئله برخورد با غرب خود را قدرتمند نشان دهیم.

دکتر قدیری ابیانه در پابان اظهارات خود گفت : بنده مذاکرات ژنو را نه جای جشن گرفتن می دانم ، نه جای عزا گرفتن ، ولی باید کمک کنیم که دست ایران باز شود و باید ساختار داخلی را درست کنیم که یک بخش دست دولت است ، یک بخش دست مجلس است، یک بخش دست قوای نظامی و یک بخش در درس خواندن و موفقیت شماست و ما باید خود را مسئول همه چیز بدانیم .

۹۲/۰۹/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">