پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۲۹ ق.ظ

۰

کارشناس عالی امور استراتژیک:

کیوسنا: قدیری ابیانه گفت: تصور مردم از درآمد های نفتی بسیار بیشتر از رقم واقعی می باشد. طبق روند کاری سالانه بودجه را برای سال آینده تنظیم می کنند.

محمدحسن قدیری ابیانه در حاشیه سخنرانی در دانشگاه پیام نور قزوین، در گفت وگو با خبرنگار کیوسنا، اظهار کرد: بیشتر اقشار جامعه نسبت به درآمد های نفتی اطلاعات کاملی ندارند و مقایسه های نادرستی می کنند. تصور برخی بر این باور می باشد که درآمدهای نفتی، باید پاسخگوی تمامی نیاز های افراد در سطح جامعه باشد.

وی در ادامه گفتگو توضیح داد: همین تصورات غلط از میزان صادرات نفتی موجب شده که اقشار مختلف جامعه  نقش خود را نادیده گرفته و از دولت انتظار انجام امور را داشته باشند. این تصورات توهمی بیش نیست که سبب ریزش افراد از دین باوری و جذب به جریان ها و افکار انحرافی می شود و افراد دچار سوء ظن نسبت به عملکرد دولت IH می شوند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه یکی از منابع بودجه  سالانه ایران از طریق صادرات نفت می باشد، خاطر نشان کرد: طبق روند کاری سالانه بودجه را برای سال آینده تنظیم می کنند که بر اساس پیش بینی میزان درآمد است  و بر اساس  همین پیش بینی های  انجام گرفته بودجه برای امور مختلف تقسیم می شود.

وی در خصوص میزان صادرات نفت قبل از انقلاب،اذعان کرد: میزان صادرات نفت در قبل از انقلاب ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه بوده است، حال آنکه جمعیت ایران در زمان پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۳۶ میلیون نفر بوده است.

کارشناس عالی امور استراتژیک در خصوص محاسبه میزان صادرات نفت خام، عنوان کرد: ایران در شرایط غیر تحریمی روزانه حدود چهار میلیون بشکه نفت خام تولید می کند،  که حداکثر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه آن صادر و مابقی در داخل کشور به مصرف می رسد، پس برای محاسبه میزان صادرات نفت برحسب بشکه در هر ماه آن را در عدد سی روز باید ضرب کرد.

وی اضافه کرد: ایران ماهانه حدود ۶۹ میلیون بشکه  نفت تولید می کند، که با تقسیم این عدد بر جمعیعت ۷۵ میلیون نفری کشور مشخص می شود که کل صادرات نفت ایران به خارج به ازای هر ایرانی در هر ماه کمتر از یک بشکه است، حال  آنکه تصور مرد از میزان صادرات بسیار بیشتر از این رقم می باشد.در کشور امارات میزان صادرات نفت به ازای هر نفر در یک سال به اندازه ۸۰ سال صادرات در کشور ایران به ازای هر ایرانی است در صورتیکه  وسعت و جمعیت این کشور با ایران قابل مقایسه نیست.

کارشناس مسائل استراتژیک در خصوص ارزیابی واقعی از بودجه ۹۲ استدلال کرد: رئیس جمهور اعلام نموده است که ارزیابی های مسئولان از بودجه عمومی مصوب ۲۱۰ هزار میلیارد نشان می دهد که فقط ۱۳۰ هزار میلیارد تومان آن قابل تامین است که علی رغم آن دولت با در نظر گرفتن منابع جدید پیشنهاد اصلاح بودجه و تعیین رقم حدود ۱۵۲ هزار میلیارد را داده است.

وی در پایان گفتگو در خصوص تاثیر مدیریت صحیح در بهبود روند کشور، گفت: همه ملت ایران برای بهبود اوضاع کشور باید تلاش کنند و توقعات نابجا از حکومت نداشته باشند.، بلکه آن ها نیز در مقام خود نسبت به عملکرد خویش باید پاسخگو باشند.

۹۲/۰۹/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">