پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۲، ۰۳:۲۶ ق.ظ

۰

ختصاصی/دکتر قدیری ابیانه: من به این مذاکرات خوشبین نیستم/ سقوط نظام جمهوری اسلامی هدف میانی آمریکا است.

برخی از مقامات آمریکایی اعلام کرده اند، ایران تحت فشار غربی ها به مذاکره روی آورده است بنابراین باید این فشارها با شدت بیشتر ادامه یابد تا ایران همان گونه که به مذاکره روی آورده است، تسلیم تمام خواسته های غرب شود.

دکتر محمدحسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا در گفتگو با خبرنگار خاورستان گفت: هیئت کارشناسان فنی ایران که در وین با کارشناسان 5+1 مذاکره می کرد پس از اطلاع از وضع تحریم های جدید ، به نشانه اعتراض مذاکرات را ترک کرد و برای بررسی و تصمیم گیری درباره این موضوع به ایران بازگشت. اکنون نیز وزارت امور خارجه در حال بررسی این موضوع است.

وی افزود: مقامات آمریکایی اعلام کردند که این تحریم ها ، تحریم جدید نیست بلکه ادامه تحریم های سابق است.

قدیری ابیانه تصریح کرد: مطالب جدیدی از زبان برخی مقامات آمریکای مطرح شده که بسیار قابل توجه است. برای مثال جان کری لغو تحریم های جدید را مشروط به عدم حمایت ایران از سوریه و حزب الله دانسته، شرمن نیز در کنگره چنین اظهار کرده است که در شرایط فعلی وضع تحریم جدید با عنوان هسته ای امکان پذیر نیست اما می توان با عناوین دیگر تحریم های جدیدی علیه ایران وضع کرد و این مغایرتی با توافق نامه ما ندارد.

این کارشناس عالی امور استراتژیک اذعان کرد: مقامات دیگری نیز اعلام کرده اند، ایران تحت فشار غربی ها به مذاکره روی آورده است بنابراین باید این فشارها با شدت بیشتر ادامه یابد تا ایران همان گونه که به مذاکره روی آورده است، تسلیم تمام خواسته های غرب شود.

وی  افزود: برخی از اعضای کنگره آمریکا نیز پیشنهاد بمباران هسته ای ایران را مطرح کرده اند البته خودشان هم می دانند که نمی توانند چنین غلطی را انجام دهند.

وی درباره آینده مذاکرات نیز گفت: من به این مذاکرات خوشبین نیستم که به نتیجه برسد، هرچند که ادامه این مذاکرات را مفید می بینم.

وی افزود: تا همین جا نیز پیروزی بزرگی برای ما به دست آمده که آن هم آشکار شدن ماهیت آمریکایی هاست.

دکتر قدیری ابیانه خاطر نشان کرد: آمریکایی ها نشان دادند که مسئله هسته ای یک بهانه است چراکه در ادامه بحث موشک ها و حقوق بشر و حمایت ایران از سوریه و حزب الله را مطرح کردند.

وی افزود: البته این ها هم بهانه است چرا که اگر ایران دست از حقوق هسته ای و حمایت خود از سوریه و حزب الله بردارد باز هم دست از دشمنی بر نمی دارند. روز به روز بحث حقوق بشر را گسترده تر می کنند و می گویند چرا ازدواج مردها در ایران مجاز نیست واخیرا دارند رابطه جنسی انسان و حیوان را نیز قانونی می کنند.

وی تصریح کرد: حتی اگر ما دست از دین خود برداریم باز هم دست از دشمنی با ما برنمی دارند همانطوری که با مردم آمریکای لاتین که مسیحی بودند کم دشمنی نکردند.

وی ادامه داد: هدف نهایی آمریکا سقوط نظام جمهوری اسلامی نیست بلکه این یک هدف میانی است. هدف نهایی اشغال تمام ثروت کشورهای منطقه از جمله ایران و تجزیه این کشور هاست.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا اذعان کرد: آمریکا در شرایط اقتصادی عجیبی قرار دارد و سالیانه بیش از هزار میلیارد دلار بر بدهی های آمریکا افزوده می شود، در شرایطی که بدهی فعلی آنها بیش از 17000میلیارد دلار است که این رقم یعنی بیش از پنج برابر ارزش تمام منابع نفت و گاز ایران.

وی تصریح کرد: آمریکایی ها از عواقب جنگ با جمهوری اسلامی ایران می ترسند و لذا هرگز دست به این اقدام نمی زنند. آمریکا در حال کاهش پایگاه های نظامی خود است و جهان در حال چند قطبی شدن است و موقعیت جهان اسلام روبه بهبود و وضعیت ایران نیز رو به صعود است.

این کارشناس عالی امور استراتژیک اظهار داشت: فشار اقتصادی که بر ایران وارد می شود را می توان با کار و تلاش آحاد مردم و با پرهیز از اسراف و عدم خرید کالای خارجی و به عبارتی سبک زندگی ایرانی اسلامی خنثی کرد و حتی این تحریم ها را تبدیل به فرصتی برای رهایی از وابستگی اقتصادی به نفت نمود.

دکتر قدیری ابیانه بار دیگر به مذاکرات اشاره کرد و گفت: مذاکرات از این جهت یک پیروزی قابل توجه است که دست مخملی را از مشت آهنین آمریکایی ها بیرون کشیده است هرچند که این مشت آهنین پوسیده و در مقابل خواسته پولادین ملت ایران تأثیری نخواهد داشت.

وی افزود: این مذاکرات باعث شد که ماهیت آمریکا بیش از پیش آشکار شود و برخی از مردم که فکر می کردند می شود موضع آمریکا را تغییر داد و دشمنی را به دوستی تبدیل کرد نیز دیگر به آمریکا اعتماد نکنند.

۹۲/۰۹/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">