پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۴۷ ب.ظ

۱

کارشناس عالی امور استراتژیک گفت: در حالی که عامه مردم انتظار درآمدهای هنگفت نفتی دارند، یک محاسبه ساده نشان می دهد که درآمدهای نفتی آن هم در شرایطی که تحریم نباشد، تنها 67 هزار تومان در هر ماه به ازای هر ایرانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن قدیری ابیانه، امشب در جمع دانشگاهیان یزد اظهار داشت: در میان عامه مردم، مقایسه ایران با کشورهای عربی صورت می گیرد و همه گمان می کنند سرانه درآمدهای نفتی در ایران مانند کشوری نظیر امارات است در حالی که چنین نیست و تنها دچار توهم نفتی شده ایم. سرانه صادرات نفت یک سال یک اماراتی بیش از سرانه 80 سال یک ایرانی است.

وی با اشاره به اینکه این توهم،‌ انتظار مردم را از دولت و نظام افزایش می دهد، افزود: بسیاری از مردم تصور می کنند که درآمدهای نفتی ایران به ازای هر نفر در ماه بسیار زیاد است و دولت که این درآمدها را در دست دارد برای مردم هزینه نمی کند.

کارشناس ارشد روابط بین الملل گفت: در بودجه ما عدد درآمدهای نفتی که برای یک سال پیش بینی می شود، لحاظ شده و اگر این عدد را در سال 91 تقسیم به 75 میلیون نفر و حاصل را تقسیم به 12 ماه سال کنیم، عدد به دست آمده معادل 67 هزار تومان در ماه است و این تازه در شرایطی است که سایه تحریم بر سر کشور نباشد.

باورها در مورد درآمدهای نفتی باید اصلاح شود

قدیری ابیانه با بیان اینکه به جز نفت در بسیاری از موارد دیگر نیز این توهم وجود دارد، عنوان کرد: برخی افراد در ارتباط با هزینه هایی که برای انرژی هسته ای کشور می شود هم ایراد می گیرند و آن را هزینه کرد بیهوده می دانند. حال آنکه بودجه سازمان انرژی هستهای به ازای هر ایرانی در هر ماه کمتر از 800 تومان است.

وی تصریح کرد: متاسفانه مجلس و دولت و افرادی که باید توهم زدایی کنند، خود دچار توهم هستند بنابراین این وظیفه اساتید است که تصور اشتباه مردم در خصوص سهمشان از فروش نفت را اصلاح کنند.

کارشناس ارشد روابط بین الملل افزود: باور مردم ایران این است که گرانی سوخت سبب گرانی همه اجناس می شود که این موضوع کاملا درست است اما راهکاری که در این زمینه ارائه می شود، درست نیست.

نویسنده کتاب توهم نفتی و اقتصاد استراحتی اضافه کرد: راهکار مردم و مسئولان این است که ما دست در جیب فقیرها و کپرنشین ها کنیم و از سهم آنها یارانه سوخت به ثروتمند ترها بدهیم تا مشکلات فقیرها بیشتر نشود!

وی افزود: یارانه سبب غیر شفاف شدن قیمت ها و عدم تحلیل درست در ارتباط با سرمایه گذاری مناسب در کشور می شود، به همین دلیل است که بسیاری از سرمایه گذاری های ما قیمت های درست را برای محاسبه سود و زیان در نظر نمی گیرند و اگر قیمت سوخت واقعی شود، آنها با عدم سودآوری مواجه می شوند.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک، گواتمالا، بلیز و استرالیا در بخش دیگری از سخنان خود، عوامل پیشرفت یک کشور را کار و قناعت دانست و عنوان کرد: در آمریکا هفت روز تعطیلی رسمی وجود دارد در انگلیس هشت روز و آلمان و فرانسه ۱۰ روز اما در جمهوری اسلامی ایران این تعطیلی رسمی ۲۴ روز بود که مقام معظم رهبری نیز طی سخنرانی های خود خواستار کاهش تعطیلات رسمی شدند اما در دولت قبل این تعداد به ۲۵ روز رسید.

 

ایرانی ها رتبه دار تنبلی اجتماعی در جهان بعد از عربها

وی ساعات کار مفید روزانه در کشور های اروپایی را شش تا هفت ساعت و کره را 9 ساعت و نیم دانست و خاطرنشان کرد: در ایران ساعت مفید کار در ادارات در سال 90، حدود ۶۴ دقیقه در روز بوده است که متاسفانه در سال ۹۱ به ۲۲ دقیقه کاهش پیدا کرده است.

قدیری ابیانه با اشاره به اسراف زیاد ایرانی ها ادامه داد: در سال ۹۱ متاسفانه ما بعد از عرب ها توانستیم آفریقایی ها را در تنبلی اجتماعی پشت سر گذاشته و رده دوم را به خود اختصاص دهیم.

۹۲/۰۹/۲۶

نظرات  (۱)

http://jimfang.ir/?p=1059

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">