پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۴۸ ق.ظ

۴

حرف های درست رئیس جمهور در مورد یارانه ها

سه شنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۴۸ ق.ظ

رئیس محترم رئیس جمهور در مورد مبحث یارانه ها مطالب درست و ارزنده ای را مطرح کردند. باید دولت را برای تحقق این مبحث یاری رساند.

رئیس جمهور: دولت قصد ندارد پرداخت یارانه نقدی را به کسانی که یارانه می‌گیرند، متوقف کند و این صحبت‌هایی که اخیرا در رسانه‌ها مطرح می‌شود، درست نیست. البته ممکن است در کنار یارانه نقدی، یارانه کالایی نیز گنجانده شود.

موضوع هدفمندی یارانه‌ها که این روزها به کرات در رسانه‌ها به آن پرداخته می‌شود بحث جدی دولت است. در مسأله یارانه‌ها اساس بحث این بود که ما قیمت‌ها را واقعی کنیم تا سرمایه‌گذاری درست انجام شود و عدالت اجتماعی محقق گردد و در ارتباط با این قانونی در مجلس به تصویب رسید، ولی در اجرا با مشکلاتی همراه بود.

البته باید زیر و بم هدفمندی را به مردم توضیح داد چرا که مردم فکر می‌کنند هدفمندی هم مثل حقوق هسته‌ای حقی مسلم است در حالی که یارانه در معنا به معنای یاری رساندن است و این یارانه برای اشخاص کم درآمد به جهت یاری به آنان پرداخت می‌شود و آیا باید به آنانی که نیازی به یارانه ندارند یارانه پرداخت شود آن هم در شرایطی که منابع کمبود دارد و پرداخت آن باری است بر دوش ملت و ادامه روند پرداخت یارانه به افرادی که نیازی ندارند دوباره بی‌عدالتی را ایجاد خواهد کرد.

باید به مردم توضیح داد یارانه برای حل مشکلات در دوران گذار است تا کشوری که می‌خواهد از وضع اقتصاد سوبسیدی به وضع اقتصاد سالم برسد از آن استفاده کند تا اقشار آسیب‌پذیر دچار مشکل نشوند و این اقشار زیر بار حذف یارانه‌ها له نشوند.

دولت گذشته در شناسایی درست و کامل دهک‌های درآمدی دچار مشکل شد که البته به دلیل سختی این کار و ما نیز که امروز پیگیر این موضوع هستیم می‌بینیم که این کار چقدر سخت است و چه بهتر بود افرادی که نیازی به یارانه ندارند خودشان اعلام می‌کردند و این کار هزینه دولت را به شدت کاهش می‌دهد. البته دولت برنامه‌های جدی برای موضوع هدفمندی یارانه‌ها دارد و وقت زیادی برای آن می‌گذارد و فردا نیز جلسه دولت به طور کامل مرتبط با همین موضوع است.

باید دید آیا همه به یک اندازه باید یارانه دریافت کنند یا هرکسی که آسیب‌پذیرتر است باید بیشتر یارانه بگیرد و برای این کار باید دهک‌های درآمدی تفکیک شوند و بی‌شک استانداران در این مسیر می‌توانند کمک زیادی به دولت کنند. همچنین باید در پرداخت یارانه توجه نمود که یارانه متناسب با میزان درآمدی که از منابع قانونی مصوب به دست می‌آید پرداخت شود نه اینکه به خاطر آن از منابع دیگری برداشت.

در بحث یارانه‌ها باید به سلامت جامعه توجه کرد، چرا که ما می‌بینیم عضوی از خانواده‌ای به خاطر بیماری‌های صعب‌العلاج زندگی خود را از دست می‌دهد و حتی خانه کوچک خود را نیز می‌فروشد و دولت باید برای حل آن تلاش فراوانی انجام دهد و در این مدت نیز این کار را کرده است و می‌بینید که در موضوع کاهش قیمت دارو اتفاقات مثبتی افتاده است که البته هنوز مسیر زیادی برای بهبود اوضاع باقی است.

۹۲/۱۰/۱۷

نظرات  (۴)

۲۲ دی ۹۲ ، ۰۰:۳۲ مهدی از مشهد
سلام علیکم
جناب اقای دکتر قدیری ابیانه.
متاسفانه به دلیل خصومت شما با اقای احمدی نژاد . هر از گاهی شاهد تحلیل های سطحی . مغرضانه غیر منطقی  و نادرست از مسائل سیاسی هستیم.مانند مصاحبه شما  با روزنامه قانون.
جناب اقای قدیری . یادتونه که اقای احمدی نژاد قبل و بعد از ریاست جمهوریشان . گفتند که عضو هیچ باند و حزبی نیستند. ؟
ایاواقعا نمیدونید؟
2- جناب اقای قدیری .این اصولگرا ها اعم از واقعی و قلابی و ... بودند که خودشان را به اقای احمدی نژاد نزدیک کردند به خصوص
سال 84.
من خودم به اقای جلیلی رای دادم.فقط به دلیل اینکه ایشان به جایی وصل نبود. ضمن اینکه مشخصات خوب دیگری هم داشتند البته ضعف هایی هم داشتند . کسیکه میخواهد رییس جمهور شود باید بتواند لااقل چند دقیقه سخنرانی کند بدون اینکه بیست یا سی بار از کلمه ظرفیت استفاده کند
جناب اقای قدیری چرا برای شکست اصولگرا های خود خواه و زیاده خواه به مردم ادرس غلط میدهید ؟
ایا ندیدید که اقای احمدی نژاد فرمودند بنده کاندیدای خاصی ندارم؟

البته من هم از انتخاب شخصی مانند روحانی یاهاشمی یاخاتمی (هرسه یکی هستند وهیچ فرقی نداره) ناراحتم .اما باخت مفتضحانه اصولگرا ها را  توجیه نمیکنم
جنای اقای قدیری چرا میترسید بگویید که در مناظرات انتخابی وقتی دو نفر . که هردومشاور رهبری هستند( می پرند به جون هم) مردم چی قضاوت میکنند؟
مگه اقای ولایتی بر سر مسایل هسته ایی با اقای جلیلی بگو مگو نکرد؟
مگه اقای رضایی خطاب به سایر اصولگراها نگفت شماکه قرار بود اعتلاف کنید پس چی شد؟
جناب اقای قدیری مردم عقب مانده ذهنی نیستند  .  مناظرات را دیدند .
فرمودید رای نیاوردن اقای جلیلی به دلیل این بود که میخواستند جلیلی را بااحمدی نژاد هم راستا کنند.
ایا شکست سه اصولگرای دیگه هم به این دلیل بود؟
اتفاقا کسانیکه بیشترین تهمت  وتخریب را بر علیه اقای احمدی داشتند  رای کمی اوردند.



پاسخ:
سلام
بنده هیچ خصومت شخصی با آقای احمدی نزاد ندارم. مشکل بنده با تغییر موضع وی از یک ولایتمدار به مشاییست هست. اینکار او را فرصتی برای کسانی می دانم که او را بهانه کردند تا به اصولگرایی  واصولگرایان حمله و آنها را تضعیف کنند.
بزرگترین ظلم را او به خود کرد. اگر مشی دوراول را ادامه می داد می شد رجایی زنده.
البته اصولگرایان در انتخابات بد عمل کردند. بنده به تخریب آقایان ولایتی و جلیلی علیه یکدیگر به عنوان یکی از دلایل شکست اصولگرایان در مصاحبه ها  اشاره کرده ام.
مبحث اقای احمدی نژاد اینکه بگوئید او خود را اصولگرا معرفی نکرد صحت ندارد. او خود را سوپر اصولگرا معرفی کرد. البته اصولگرا بودن الزاما به معنی عضویت در گروه هایی که خود را اصولگرا می دانند نیست.
بنده هم اینک نیز از اقدامات مثبت اقای احمدی نژآد دفاع می کنم ولی نسبت به موارد منفی موضع می گیرم.
متاسفانه آقای احمدی نژاد مشایی را بر ولایت ترجیح داد. مشایی نامزد انتخاباتی او بود و با آبرو ریزی وی را همراهی کرد در ثبت نام انتخاباتی.
برخی رسانه ها هم در نقل قول اشتباه می کنند و به حساب بنده نوشته می شود.

علیرغم ضعف های آقای جلیلی وی نکات مثبت احمدی نژاد را داشت ولی از نکات منفی مبرا بود.
اما در مورد انعکاس مطالب بنده گاه اشتباهاتی صورت می گیرد که در اغلب موارد بر می گردد به ناشی گری خبرنگاران و گاه تحریف عمدی است. مثلا:

من گفتم: موسوی احمدی‌نژاد را شخصی با روحیه دیکتاتوری خواند و تاکید میکرد که او از مجلس، قانون و رهبری حرف‌شنویی نداشت. اما خود موسوی نشان داد که دیکتاتور است

خبرنگار نوشت: قدیری‌ابیانه، احمدی‌نژاد را شخصی با روحیه دیکتاتوری خواند و افزود: احمدی‌نژاد رئیس جمهوری بود که از مجلس، قانون و رهبری حرف‌شنویی نداشت.

در جمله ای که گفتم شیطان هم مقرب درگاه الهی بود و طر شد همانطور که احمدی نژاد طرد شد. منظورم از شیطان نزدیکی او به خدا بود. شیطانی که سجده اایش هزار سال طول می کشید ولی بعد در مقابل حق ایستاد.

احمدی نژآد هم مقرب بود ولی وقتی از ولایت روی گرداند  و مشایی را بر همه چیز ترجیح داد از سوی ولایتمداران و اصولگرایانی که برای پیروزی اوتلاش کرده بودند رانده شد. این هم عین واقعیت است.

"هیچ بهانه ای برای کار نکردن قابل قبول نیست. برای خدا کار کنید
"
جناب دکتر عزیز  اعتراف می کنم این نکته را در سایه مشکلات اقتصادی و سیاسی و اجتماعی فراموش  کرده ایم
 
از اینکه دوباره توجه مرا به این نکته مهم جلب نمودید تشکر می کنم
 
و ان شالله  تلاش خواهیم کرد بیشتر در کارها و وظایفمان خدا را در نظر بگیریم
 
ان شالله خدا اجرتان بدهد

 

خدمت شما دکتر عزیز عرض کنم ..منظور از راحت و اسوده ..تنبلی و تن پروری نیست !! خب ما مثل شما ادبیات نوشتن نداریم .و در بیان منظور خود در کلمات عاجز می مانیم..خصوصا اینکه متن را ویرایش نمی کنیم ..و برداشت شما از نوشته من ه هیچ وجه چیزی نبود که مد نظر من باشد ..

منظور من از  راحت و اسوده ..داشتن ارامش فکری و سلامت روانی  است ..چرا بنده نوعی نباید ارامش  فکری داشته بشم ..چرا باید شب که سر به بالشت می ذارم به فکر فردای مبهم باشم .که تکلیفم مشخص نیست ..انچه نوشته بالا بود نشان از سر درگمی و بلا تکلیفی است ..بیماری سیستم اداری  کشور

واقعا شما منکر بیماری در سیستم اداری کشور هستید ؟؟؟؟؟؟؟/

ایا شما منکر تبعیض در دسترسی افراد به حقوق خود هستند؟

ایا داشتن شغل ثابت و معین حق هر فردی نیست ؟؟ بحث استخدام رسمی و قراردادی نیست ! من فکر کنم یا نوشته من خوب متوجه نشده اید ..من ذکر کرده ام ایشان بیش از 12 سال در شرکتهای پیمانکاری کارگری کار می کرد مشکلی هم نداشت !

چون تکلیف فرد مشخص است .درامد  و  هزینه ها اون در کنترل است ..اما وقتی خود دولت استخدام می کند ..بعد سنگ می اندازد ..بنده خدا  از انجا رانده و از این جا هم مانده !!!

بله دکتر جان زندگی راحت و اسوده  یعنی اینکه من سلامت روانی داشته باشم ..حقوق و مزایا من مشخص باشد !! دغدغه و بلا تکلیفی فردا را نداشتهب اشم  ..که هر لحظه فردا من را اخراج خواهند کرد !!مگر انسان ثانیه های  عمرش را از سر خیابان پیدا کرده که در  یاس و نا امیدی  انها را بسوزاند..

این فرمایش شما را که

این مشکل فکری در ایران است که به محض استخدام رسمی افراد خیالشان "راحت" می شود و به دنبال آسودگی هستند.
همین است که ساعت مفید کاری در ادارات دولتی به 22 دقیقه در روز رسیده است..نمی توانم بپذیرم ...چرا چونکه شما ما را تنبل  فرض می کنید ..و همه را به یک چشم می نگرید که اصلا صحیح نیست ...من منکر افراد تنبل در ادارت نیستم ..اما شما در بیان کسری ساعات مفید اداری  ملت را مقصر دانسته اید که این صحیح نیست
 
جناب دکتر ! دلیل کسری  ساعات مفید اداری چیست ؟؟ ایا نمی شود از افراد کم کار/کاریشتری طلبید ؟
اصلاح ساختار اداری یکی از  برنامه های  اصلی دکتر جلیلی بود که متاسفانه نتوانست  به وقوع بپیوندد ..اقای دکتر کسری  ساعات اداری نشات گرفته از ضعف سیستم اداری  و وجود مدیران نالایقی است که به دلیل روابط سیاسی و خویشاوندی در ادارات رشد کرده اند ..بله  وقتی اداره من نوعی  یک مدیر ضعیف و کم کار در راس دارد ..وقتی  من نوعی کارمند از صبح تا غروب کار می کنم .مورد توجه مدیرم نیستم وقتی در اداره من بین من کارمند فعال و اونی که فعال نیست فرقی نیست .وقتی تبعیض وجود دارد من نوعی  هم بیخیال می شوم  چون می بینم سرخورده  میش وم  شاید بگویید نباید این جوری باشید ..اما مگر یک انسان چقدر  تحمل دارد 1 سال/2 سال /3 سال /.................چند سال ؟؟
اقای دکتر شاید شما هیچ وقت کارمند جز نبوده اید بنابراین مشکلات ادارت و کارمندان جز را درک  نمی کنید ..من خودم کارمند جز  هستم . روزانه می بینم !! ضعفها را می بینم ! بارها به مدیران ارشد خود گفتم این مورد ایراد دارد ..یا فلا ن  کار شود بهتر است ! اما وقتی  می دانم مدیر بخشم  اهمیتی نمی دهم و یا اینکه پشت گوش  می اندازد ..منم می گویم مگر خل هستم خودم را ادم بد کنم !!!!!! وقتی هنوز شایسته سالاری در ادارات حکمفرما نیست !! مسلم است ساعت مفید کاری کم می شود ..
 تازه  جالبتر اینکه  کسی  جرات ندارد به مدیران کل تذکری و یا انتقادی کند ..چون بلافاصله خشم و غضب  مدیر کل شما را نابود می کند
به هر حال از توجه شما متشکرم
ارادات داریم

پاسخ:
هیچ بهانه ای برای کار نکردن قابل قبول نیست. برای خدا کار کنید تا با مورد توجه مدیر واقع نشدن انگیزه کار را از دست ندهید.
مدیر هم یک مستخدم دولت است و اگر او درست عمل نکند توجیهی برای کم کاری بنده و شما ندارد.

حرف زدن که هنر نیست !! شعار دادن که هنر نیست !!

 

برادر م  سه سال پیش در ازمون استخدامی شرکت نفت در میان 700 نفر  نفر 11 شد ..اون موقع  به صورت نیروهای  شرکتی  12 سال سابقه داشت ...بعداز سپری کردن  تمام گزینه ها و موارد گزینشی  موفق شد به سلامت گزینش شود...در دولت قبل به جرم دانشجو بودن در رشته فراگیر  پیام نور  ممنوع استخدام شد !!!!! در حالیکه طبق شرایط خود وزارت نفت مدارک دانشگاهی فراگیر  پیام نور  غیر قابل قبول بود ..اما دانشجو بودن این بیچاره را بهانه کردند و منع استخدام شد ......بنده خدا مجبور شد ترک تحصیل کند تا اینکه ا قبل از انتخابات دوباره  دعوت به کار شد ..بعد دوباره برای گزینش فرخوانده شد و این بنده خدا نزدیک 38 سال دارد دوباره تمام  شرایط گزینش را با موفقیت سپری کرد اما دوباره به بهانه اضافه وزن  منع استخدام شد ..حدود 2 هفته وقت دادند وزن کم کند ..بیچاره چه مصیتی کشید و چقدر گرسنگی  کشید تا به وزن مطلوب برسد ..بعد از این مرحله جهت خدمت در حراست شرکت نفت  به عسلویه فرستاده شد ..الان سه ماه هست نه حقوق و نه مزایایی اونم با سه فرزند !!!

پیگیری  که کرد گفتند فلان شرکت که شما انجا قبلا قراردادی  کار می کردین مدرک تحصیلی  شما را اشتباه ثبت کرده !! و باید ان را درست کنید ..بعد از کلی  دوندگی  .الان گفتند که  ما اصلا استخدام نداریم !!  تمامی  استخدامی ها لغو شده است !!

اقای دکتر  یک نفر در این مملکت اسلامی مگر  چند سال باید عمر کند و چقدر باید دنبال حقش بدود !! یک فرد متاهل با سه فرزند و 38 سال چند سال دیگر باید زندگی  کند تا بتواند راحت و اسوده کار کند !! با این تورم و گرونی  بدون درامد چگونه  زندگی  کند !!؟؟

این یک نمونه از هزاران  موردی  است که روزانه در  این مملکت اتفاق می افتد  انوقت شعار  تدبیر و امید روحانی  گوش ما را کر کرده است ...!!! نه از عدالت احمدی نزاد و نه اعتدال روحانی هیچ خوشی ندیدیم و نخواهیم  دید !!

اقای  دکتر  این  حرفها که این اقایان می زنند مال شکم پری است ..کجا به ادم بدبخت  بیچاره های  ما توجه می کنند ...این ااقایون فقط برای احزاب و دوستان خود کار می کنند تا قراردادهای 650 میلیون یوریی ببندند و بابک های  زنجانی بپرورانند ..و امثال خسروی ها  !!

این به جرات می گم امثال خسروی و بابک زنجانی  خیلی بهتر از بسیاری از  مدیران هستند ..لا اقل اینها اشتغال زایی می کنند چند تا بدبخت  نون می دهند ...انها چه ؟ فقط  کارشکنی  و سنگ اندازی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ما پا برهنه ها هر چه داد بزنیم کسی صدایمان را نمی شنود !!

 

پاسخ:
سلام
نوشتها ید "یک فرد متاهل با سه فرزند و 38 سال چند سال دیگر باید زندگی  کند تا بتواند راحت و اسوده کار کند !!"
یعنی چه "راحت و آسوده"؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
این مشکل فکری در ایران است که به محض استخدام رسمی افراد خیالشان "راحت" می شود و به دنبال آسودگی هستند.
همین است که ساعت مفید کاری در ادارات دولتی به 22 دقیقه در روز رسیده است.
کتاب کلیدهای پیشرفت را بخوانید تا متوجه شوید چه می گویم.
اگر استخدام رسمی جایش را به استخدام های موقت قراردادی بدهد خیلی بهتر خواهد بود زیرا آنگاه افراد ناچارند با جدیت و تلاش کار کنند. راحتی و آسودگی زیاد انسان را دچار اضافه وزن می کند. البته ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">