پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۲، ۰۲:۴۹ ب.ظ

۷

خبرگزاری تسنیم: سفیر سابق ایران در استرالیا گفت: 19 دی و انقلاب اسلامی ایران منشا بیداری اسلامی در جهان است و ریشه قیام 19 دی را باید در قیام 15 خرداد سال 42 جستجو کرد.

محمد‌حسن قدیری‌ابیانه در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به دفاع از حریم ولایت مردم قم در 19 دی 56، اظهار کرد: 19 دی روز قیام مردم در دفاع از مرجعیت و روحانیت و در حقیقت دفاع از دین اسلام بود که مورد هجمه برنامه ریزی شده رژیم شاهنشاهی بود و این اهانت در قالب مقاله‌ای در روزنامه اطلاعات منتشر شد.

سفیر سابق ایران در مکزیک افزود: در حقیقت می‌توان گفت 19 دی روز آغاز قیامی بود که منجر به سقوط رژیم شاهنشاهی، پیروزی انقلاب اسلامی و برقراری جمهوری اسلامی شد و از این نظر مثل روز 15 خرداد یک نقطه عطف تاریخی در انقلاب اسلامی است، 19 دی از ماندگار‌ترین حوادث تاریخی کشور است که تا همیشه بر تارک تاریخ می‌درخشد.

سفیر سابق ایران در استرالیا با تاکید منشا بودن انقلاب اسلامی برای انقلاب‌های منطقه، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران منشا بیداری اسلامی در جهان است و انشالله این انقلاب تمدن بزرگ اسلامی را شکل دهد و جهان اسلام را از یوق استعمار گران رهایی ببخشد.

این کار‌شناس علوم استراتژیک تاکید کرد: روز 19 دی از اهمیت بسیار بالایی در تاریخ کشورمان برخوردار است و یاد این روز که در واقع یوم الله است را تا ابد باید گرامی بداریم.

مدیر تاسیس انجمن نخبگان اسلام با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری و مردم قم در این روز، خاطرنشان کرد: در روز 19 دی، رهبر معظم انقلاب با مردم شریف قم که روحیه دفاع از اسلام را کماکان‌ دنبال می‌کنند.

وی با تاکید به روحیه دفاع از اسلام مردم خاطرنشان کرد: این روحیه مردم قم را در عرصه‌های مختلف در دفاع اسلام، کیان جمهوری اسلامی، دفاع از رهبری و روحانیت بسیار شاهد بوده‌ایم و همواره مردم مومن قم پیشتاز این دفاع‌ها بوده‌اند، بنابراین می‌توان گفت قم مهد اسلام در جهان است، کما اینکه مهد تشیع هم هست و مهم‌ترین حوزه‌های علمیه در این شهر مستقر است؛ این خود دلیل پیشتازی مردم به لحاظ الگو و پیشتاز مبارزه بودن است.

قدیری ابیانه با اشاره به پیشینه تاریخی یوم الله 9دی و 19 دی، عنوان کرد: 9 دی قیام مردم علیه توطئه، فتنه و تحریف‌ها بود، بنابراین ریشه قیام 9 دی را می‌توان در قیام 15 خرداد سال 42 جستجو کرد و ریشه قیام 15 خرداد سال 42، 19 دی سال 56 و 9 دی سال 88 را باید در قیام امام حسین (ع) و عاشورا دانست و عاشورا و قیام ماندگار امام حسین (ع) سر منشا قیام‌های ماندگار و انقلاب ما است.

سفیر سابق ایران در استرالیا با اشاره به برخی از پیامدهای 19 دی تصریح کرد: قیام 19 دی سازش شاه و کارتر و توخالی بودن شعار حقوق بشر کارتر و فضای باز سیاسی شاه را به مردم ایران نشان داد و مردم را متوجه کرد که این شعارها و سیاست‌ها حربه‌ای بیش نیست.

وی خاطرنشان کرد:  19 دی ثابت کرد که شاه از حرکت مذهبی – سیاسی به رهبری روحانیت و در رأس آنها امام، بیش از هر حرکت سیاسی دیگر وحشت دارد و آن را تهدید بزرگی علیه حاکمیت خود می‌داند.

۹۲/۱۰/۱۹

نظرات  (۷)

سلام استاد
این مصاحبه رو من با شما گرفتم که وسط مصاحبه ارتباط قطع شد و گوشیتون خاموش بود دلم می خواست مصاحبه خیلی طولانی تر بشه اما حیف.....
همیشه از عمق وجود براتون دعا می کنم
شما ابهت و اقتدار مردی ایرانی هستید و از این که همیشه بدون توجه به مخالف و موافقان نظرتون رو ارائه میدید لذت می برم
وجود شما جوان 60 ساله ایرانی به ادم حس غرور و اقتدار میده
براتون ارزوی سعادت دارم
ما همواره به دنبال گسترش روابط سالم با غرب بوده ایم/

دکتر این را شما نوشتید .ایا مرگ بر امریکا گفتن  حکایت از این تلاش دارد ؟
پاسخ:
سلام
قتی آمریکا می گوید ایرانی خوب ایرانی مرده است. وقتی آمریکایی ها از شاه می خواهند تا ایرانیان بیشتری را بکشند. وقتی آمریکا علیه مصدفق کودتا می کند و حکومت شاه را با آن همه شکنجه و جنایت بر ایران تحمیل می کند. وقتی از گرو های کودتا گر و تروریست حمایت می کند. وقتی آمریکا از جنایات صدام حمایت می کند و وقتی دارو را هم تحریم می کند و ...  انتظار دارید بگوئیم درود بر آمریکا.
ضمنا چرا یک بار می نویسد دانشجو یکبار خودتان را پدر دانشجو معرفی می کنید؟
پیش یکی از مسولین دولتی بودم وقتی از تحریم ها پرسیدم بلافاصله گفت ما که تحریم نکردیم این غربیها هستند که این مشکل را درست کردند !!!!!
به نظر شما این پاسخ درست بود ؟
پاسخ:
ما همواره به دنبال گسترش روابط سالم با غرب بوده ایم/. آنها بودند که تحریم کردند.
حتی با آمریکا ما روابط اقتصادیر ا قطع نکردیم/ بلکه آنها بودند که تحریم کردند.
.سالهاست که به جهت محافظت از اموال دولت ایران خروج ارز دارای محدودیت است .اقتصاد حالت بسته ای دارد .شعار های خود کفایی 
به نحوی عجیب داده شد ولی دیدیم همه اینها باعث شد وضع بدتر بشه واگر ما با دنیای ازاد اقتصاد روابط داشتیم منافع می بردیم واین در حالیست که افرادی مثل سما همواره دنبال کمترین رابطه با دنیای ازاد تجارت هستید ولی شعار داده می شود .
حاضرید در مورد این صحبت کنید ؟
پاسخ:
سلام.
اینکه برای خروج ارز محدودیت گذاشته شود الزاما امری منفی نیست. باید دید دلیل آن چیست و محدودیت در مورد آن در چه شرایطی است. خیلی از کشورهای غربی هم برای خروج ارز محدودیت دارند.
بنده نیز هرگز با تحارت با غرب مخالف نبوده ام بلکه باید دید منظور از تجارت چیست؟ آیا واردات کالاهای مصرفی خارجی و از دست دادن ثروت کشور به ضرر اقتصاد کشور را تجارت می نامید. بله با این مخالفم. ارز نفتی را باید در امور زیر بنایی که موجب تولید ثروت شود هزینه کرد. غرب هم با فروش کالاهای صرفا مصرفی خود به ایران مشکل ندارد.
توصیه سفیر انگلستان به بازرگانان انگلیسی را بخوانید تا متوجه ابعاد موضوع شوید:
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
.امروز  سی و اندی از سال 57 می گذرد .تعداد معتادین ما را هر گز اشاره نمی کنید .امار طلاق و اینکه رشد جمعیت به واسطه فعالیت دوستان شما دارد منفی می شود .فسادهایی که نظیر ندارد .نرخ مهاجرت ایرانیان به کشورهای دیگر را هر گز اشاره نمی کنید .الودهگی هوا که ما را در دنیا دارد انگشت نما می کند .....متاسفانه شما از انتقاد خوشتان نمی اید و این فضا مورد نظر شما نیست . و لذا لیست کاستی ها را ادامه ندادم .
اگر شما واقعا یک ایرانی هستید که دل می سوزانید باید دنبال تهدید ها باشید .اینکه نفت توهم است و ما مشکلاتمان به خاطر دشمنان است کمکی به اصلاح امور نمی کند .
اینکه از مسولین رده بالا بشنویم که دایما در مقاومت و صرفه جویی باشیم *** **** *** **** ***** **** * ******* ** **** ***** **** ** **** **** * ******** ** **** ** ** ******* ***** ******* ***** ** ******* **** ** *** *
پاسخ:
نفت توهم نیست اما تصور مردم از میزان درآمد نفتی توهم است و آنچه مردم توقع دارند با درآمد نفتی حاصل شود قطعا توهم است.
توضیح آن را در کتاب توهم نفتی و اقتصاد استراحتی؛ برنامه رهایی از اقتصاد نفتی مطالعه فرمایید. در همین کتاب به یارانه های سوخت اشاره کرده ام و آن را مورد نقد قرار داده ام.
مقالات بسیاری هم در مورد آلودگی نوشته ام که منتشر شده است. آخرینش: یارانه کلان برای کمک به آلوده سازی شهرها!!ا بود که مربوط به دیورز است.
حتی در سال 1382 جایزه قلم سبز به اینجانب در همین رابطه تعلق گرفت.
دکتر سلام .شما را در تلویزیون می بینیم .واقعا احسنت .حتی اقتصاد 



اقتصاد دانهای معروف  دنیا نمی توانند مثل شما تاثیر گذار باشند .
نفت توهمی بیش نیست و مردم باید ان را فراموش کنند .ولی یک سوال ...چرا رژیم سابق را با دزدی در امد نفت به عنوان  خیانت معرفی می کردید ؟
چرا قبل از انقلاب در امد نفت زندگی ما را تامین می کرد ؟

ایا تلاش شما در جهت توهم نشان دادن بشکه های نفت برای این است که اصول گرایان ان را هدر دادند ؟

پاسخ:
آقای عزیزی که هر بار با یک نام مطلب می گذارید!!
زمان شاه به ازای هر ایرانی 5 برابر قبلاز تحریم اخیر نفت صادر می شد و عمر متوسط 52 سال بود. امروز با یک پنجم آن زمان 76 سال است.
پس اینکه با درآمد نفت زندگی تامین می شد حرف گزافی است. 34 سال است تلاش می کنیم محرومیت زدایی کنیم و علیرغم همه موفقیتها هنوز کامل نشده است. نفت توهم نیست. تصور مردم از میزان نفت توهم است.
کتاب توهم نفتی و اقتصاد استراحتی؛ برنامه رهایی از اقتصاد نفتی را بخوانید تا متوجه شوید.
۱۹ دی ۹۲ ، ۱۵:۳۶ حسین خانی
از تلویزیون شندیدم که شما فرمودید که ما کم کار می کنیم و اگر هر کسی بتواند کار کند و زندگی خود را مرتب سازد انگاه نظام هم بالا می اید .
مخالفتی با فرمایش شما نیست .ولی وقتی دشمن تراشی می شه و تحریم می شیم و شرکت ما نمی تونه پول به حساب سازنده قطعات بریزه و ما بیکار و سپس اخراج می شویم ...چگونه روزی 12 ساعت کار جلوی بدبختی را می گیره ؟
چرا کره شمالی نتونستند جلوی فقر را بگیرند ؟
مشکل در استدلال شماست .جواب نمی ده .
شما و دوستان گرامی در نظام ایران را منزوی کردید سپس حالا ما کار کنیم و زمین را شخم بزنیم تا چی بشه ؟
چگونه خوابتان می بره ؟چقدر اشتباه ؟ چرا فکر می کنید 1400 سال پیشه ؟

پاسخ:
وقتی هم تحریم نبودیم و مشکلی در پرداخت ها نبود خوب کار نمی کردیم. دشمنی دشمن را به دشمن تراشی نسبت ندهید.
اسلام برای همه اعصار است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">