پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۰، ۱۱:۰۱ ب.ظ

۰

ما در جهاد اقتصادی در پی استثمار هیچ ملتی نیستیم، بلکه به دنبال رسیدن به اقتصاد پیشرفته‌ای هستیم که عدالت در آن جایگاه برجسته‌ای دارد و کرامت انسانی جایگاه بالایی داشته باشد؛ جهاد اقتصادی با مفهوم اسلامی آن موجب تعمیق عدالت اجتماعی خواهد شد.

محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر پیشین ایران در مکزیک و کارشناس مسائل بین‌الملل، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) با اشاره به سال جهاد اقتصادی گفت: مقام معظم رهبری همواره افق‌های مورد نیاز جهت پیشرفت کشور را توأم با نقاط قوت و ضعفی که برای رسیدن به آن هدف وجود دارد، مطرح می‌کنند و راهبردها و حتی راهکارها را برای رسیدن به مقصود نشان می‌دهند.

وی با ذکر اینکه یکی از اهداف جهاد اقتصادی رسیدن به چشم‌انداز 1404 است، افزود: اصولا این چشم‌انداز با این هدف ترسیم شده است که کشور در بخش‌های مختلف در منطقه بهترین باشد و ارتقای وضعیت اقتصادی شرط اساسی رسیدن به این هدف است.

سفیر اسبق ایران در ایسترالیا اظهار کرد: همه دستگاه‌های حکومتی و بخش خصوصی و مردم باید تلاش کنند نه تنها در سال 1404 به اهداف تعین‌شده برسیم، بلکه با جهاد اقتصادی و برنامه منسجم و منظم زودتر از این زمان کشور در ابعاد مختلف به رشد و ارتقاء دست پیدا کند؛ مسئولان باید به دغدغه‌های مقام معظم رهبری و مطالبات ایشان پاسخ مناسب بدهند.

قدیری ابیانه عنوان کرد: امیدوارم به زودی طرح ایران 1420 در دستور کار دستگاه‌ها قرار بگیرد و افق دورتری در جهت پیشرفت ترسیم شود، ظرفیت عظیم کشور پیشرفت‌های بزرگتر را امکا‌ن‌پذیر می‌کند.

وی با اشاره به دیدار اخیر اعضای هیئت دولت با مقام معظم رهبری عنوان کرد: ایشان جهاد اقتصادی را از سه منظر رونق اقتصادی، رسیدن به اهداف چشم‌انداز و مقابله با توطئه دشمنان تشریح کردند.

قدیری ابیانه گفت: جهاد اقتصادی تنها مختص به دولت نیست و هر ایرانی باید در این زمینه نقش خود را ایفا کند؛ مردم باید در جهت تحقق اهداف جهاد اقتصادی وارد میدان شوند و تنها از دولت توقع نداشته باشند و این نیاز به فرهنگ‌سازی است.

سفیر سابق ایران در مکزیک در این رابطه افزود: مقام معظم رهبری تاکید دارند اگر افراد به جای کالای داخلی کالای خارجی را خرید کنند، به اشتغال ضربه وارد می‌شود، دولت باید تلاش کند بودجه‌هایی که در اختیار دارد، به سمت تحقق جهاد اقتصادی سوق دهد و با برنامه‌ریزی زمینه‌ را برای مشارکت هرچه بیشتر بخش تعاونی و خصوصی فراهم کند.

وی اظهار کرد: بخش تعاونی و خصوصی باید شعار جهاد اقتصادی را جدی بگیرند، تولید ثروت مشروع یک نیاز اساسی برای کشور است و ارتقای وضعیت رفاهی مردم ثبات و امنیت بیشتر کشور را در برابر هجمه‌های دشمنان در پی دارد.

قدیری ابیانه با بیان اینکه جهاد اقتصادی باید با در نظر گرفتن اهداف و ارزش‌های اسلامی تحقق پیدا کند، گفت: دشمنان نیز در زمینه اقتصاد تلاش می‌کنند و بیشتر یک نوع جنگ اقتصادی را دنبال می‌کنند که این امر زمینه استعمار و استثمار ملت‌ها را در پی داشته است، در اسلام چنین مفهومی از اقتصاد استفاده نمی‌شود.

سفیر سابق ایران در مکزیک در پایان عنوان کرد: ما در جهاد اقتصادی در پی استثمار هیچ ملتی نیستیم و به دنبال رسیدن به اقتصاد پیشرفته‌ای هستیم که عدالت در آن جایگاه برجسته‌ای دارد و کرامت انسانی جایگاه بالایی داشته باشد، جهاد اقتصادی با مفهوم اسلامی آن موجب تعمیق عدالت اجتماعی خواهد شد.

خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

۹۰/۱۰/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">