پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۱، ۱۱:۵۳ ب.ظ

۰

کارشناس امور بین الملل در گفتگو با هم اندیشی:

دلسوزی اجلاس دوستان سوریه کاریکاتوری مضحک است

اهداف ترکیه از اختلاف افکنی در سوریه


سرویس بین الملل هم اندیشی: دکتر قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا و کارشناس عالی مدیریت استراتژیک در گفتگو با هم اندیشی به  تحلیل تحولات سوریه و اهداف نشست اخیر تحت عنوان دوستان سوریه پرداخت

هم اندیشی: اجلاس اخیر تحت عنوان دوستان سوریه چه اهدافی را دنبال می کرد؟ آیا نتیجه ای را در بر خواهدداشت

 قدیری ابیانه:  اینکه اتحادیه عرب در حقیقت در بسیاری از موارد اتحادیه حکومت های مرتجع سلطنتی و ضد مردمی و سرکوبگر هست و دم از حمایت از دموکراسی و انتخابات آزاد در سوریه بزنند به کاریکاتوری مضحک شبیه است که خود افشاگر ماهیت چنین اجلاسی است.

این که کشورهایی مثل آمریکا انگلیس و فرانسه که حامیان سرکوبگری رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان هستند، خود را دلسوز  مردم سوریه نشان دهند این نیز نشان دهنده ماهیت آنها می باشد.

این اجلاس در حقیقت برای تضعیف محور مقاومت علیه اسرائیل است و صهیونیست ها پشت پرده هدایت و حمایت چنین حرکتی هستند.

هرچند کشف انبوه سلاح های آمریکایی و اسرائیلی در سوریه خود نشان دهنده مشارکت فعال آنها برای سرنگونی نظام سوریه و جایگزینی آن با رژیم مزدور و حامی اسرائیل است.

در حالی مخالفت با سوریه حامی مقاومت، در غرب و در بین اعراب مرتجع رایج است که این کشور ها با ارسال انواع سلاح ها و ابزار شکنجه از حکومت های دیکتاتوری و سلطنتی و مرتجع در منطقه حمایت می کنند.

حمایت سوریه از آرمان فلسطین و حزب الله و تمامیت ارضی لبنان عامل اصلی این مخالفت است و متاسفانه دولت ترکیه نیز در راستای سیاست پان ترکیسم خویش و آرزوی احیای امپراتوری عثمانی و به طمع تصاحب بخش ترک نشین سوریه اما در غالب و پوشش حمایت از حقوق مردم به جمع توطئه گران پیوسته و فعالیت می نماید، غافل از این که غرب در صدد تجزیه ترکیه نیز می باشد.

نظام سوریه نظام نسبتا بسته ای است و آقای بشار اسد خود در صدد اصلاح وضعیت می باشد و گامهایی در این راستا برداشته است و مورد حمایت اکثریت ملت سوریه هم در سیاست ضد امپریالیستی و ضد صهیونیستی و هم در زمینه اصلاح وضعیت حکومت قرارگرفته است.

جمهوری اسلامی ایران نیز از سیاست ضد صهیونیستی و مستقل سوریه و از اصلاحاتی که دولت با مشارکت مردم در امور دارد حمایت می نماید و هرگونه مداخله خارجی را محکوم کرده و در مقابل آن می ایستد.

هم اندیشی: نقش ایران در مقاومت نظام و مردم سوریه در مقابل فوج بدخواهی ها و توطئه ها  برعلیه سوریه را چگونه ارزیابی می کنید؟

 قدیری ابیانه:  جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک دولت فعال در صحنه بین المللی و رسانه های گروهی کشورمان بویژه رسانه های خارجی زبان ایران مثل العالم و . . . نقش فعالی در افشاگری ماهیت مخالفت ها و توطئه ها علیه حکومت سوریه دارد و دولت و ملت سوریه به اهمیت این حمایت ها آگاه می باشد.

هم اندیشی: به نظر شما تاثیر القاعده و سازمانهای تروریستی در اختلافات و اختشاشات سوریه تا چه حدی است؟ آیا از طرف غرب است یا مستقلا وارد شده اند؟

قدیری ابیانه: وقایع مختلفی که القاعده در آن نقش دارد و جهت گیریها و عملکرد آن به ویژه در کشورهای عربی نشان می دهد که شاخه عربی القاعده عملا به کنترل صهیونیسم و امپریالیسم در آمده است.

به نظر می رسد که سازمان های سیا و موساد و اینترجنسرویس توانسته باشند مدیریت و جهت گیری عملیاتی نیروهای انتحاری القاعده را در راستای سیاست های خویش به کار گیرند.این امر به ویژه پس از دستگیری بن لادن تشدید شده است.

فعالیت های این نیروها در عراق علیه شیعیان حضور این نیروها در سوریه علیه دولت بشار اسد  و تمرکز آنان برعلیه نیروهای مقاومت ضد صهیونیستی و امپریالیستی نشان دهنده چنین نفوذی است و در حقیقت نیروهای انتحاری القاعده در این کشورها به امید بهشت و در دام آمریکا راهی جهنم می شوند.

یکی از راهکارهای سازمان های جاسوسی غرب در مقابل سازمان های تروریستی این است که به جای انهدام آنها، در آنها نفوذ کرده و آنها را به استخدام خویش درآورند و از آنها در راستای مصالح و منافع خویش استفاده کنند.

این موضوع را ما در رابطه با سازمان منافقین و سازمان های ضدانقلاب مارکسیستی و کردی ایرانی نیز مشاهده کردیم.

سازمان منافقین که قبل از انقلاب به انجام چند ترور علیه مقامات آمریکایی افتخار می کرد امروز رسما به مزدوران سازمان سیا و موساد و حقوق بگیران آنها تبدیل شده است.

پایگاه اصلی سازمان های چپ مارکسیستی و به قول حضرت امام چپ آمریکایی یا کومونیست های آمریکایی علیه انقلاب اسلامی ایران نیز در اروپا و آمریکا بوده و مورد حمایت آنها می باشد.

در حالی که کشورهای اروپایی به دنبال اتحاد روز افزون بین خود هستند، از تجزیه کشورهای اسلامی حمایت می کنند. و حمایت عملی آنها از ضد انقلابیون کردستان در کشورهای ایران عراق ترکیه و سوریه نه به خاطر حمایت از حقوق کردها بلکه به خاطر تجزیه هرچه بیشتر کشورهای اسلامی و ضربه زدن به جهان اسلام و ایجاد مانع در شکل گیری تمدن بزرگ اسلامی است که بیداری اسلامی امروز طلیعه ظهور آن را نمایان تر می کند.

۹۱/۰۱/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">