پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۲۷ دی ۱۳۹۲، ۰۹:۵۲ ق.ظ

۰

//bayanbox.ir/id/1047851932051222789?viewیادداشت/ محمدحسن قدیری ابیانه

ترویج جوک‌های توهین‌آمیز نسبت به قومیت‌ها بخشی از سیاست "اختلاف بیانداز، حکومت کن" است، "امام خمینی" (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی که بر این توطئه اشراف داشتند بحث وحدت بین شیعه و سنی را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "محمدحسن قدیری‌ابیانه" کارشناس عالی علوم دفاعی استراتژیک طی یادداشتی به بررسی اهمیت وحدت مسلمین با توجه به سیر تحولات منطقه پرداخت.

 متن یادداشت به شرح زیر است:

یکی از استراتژی‌های استعمار، "اختلاف بیانداز، حکومت کن" است و در همین راستا به خصوص انگلیس براساس این سیاست در همه کشورهای تحت سلطه به اختلاف‌اندازی پرداخته و  برای این که زمینه برای تداوم سلطه فراهم شود در این راستا تلاش گسترده‌ای به عمل اورده است.

 تا قبل از جنگ جهانی دوم، انگلیس مستعمرات زیادی را در سراسر دنیا داشت و ایران هم که مستعمره رسمی نبود اما عملا تحت نفوذ این کشور اداره می‌شد .

"اختلاف بیانداز حکومت کن" ابعاد مختلفی داشت؛ از دامن زدن به اختلافات مذهبی تا ایجاد مذاهب جعلی و به راه انداختن جنگ و تجزیه کشورها بخشی از این سیاست بوده است.

 بهاییت، قادیانیت، وهابیت، مذاهب ساخته دست استعمار است، هر چند در ایران و پاکستان، وهابیت و قادیانیت نتوانست جایی برای خود پیدا کند اما در عربستان توانستند وهابیت و آل سعود را به حکومت برسانند تا از این طریق به اختلافات دامن بزنند.

 جهان اسلام با توجه به گستردگی سرزمینی، برخورداری از نظام مهم استراتژیک، منابع غنی طبیعی از جمله نفت و گاز، جمعیت زیاد مسلمان که همگی به خدای واحد، قرآن و پیامبری حضرت محمد(ص) معتقدند، این خطر را در نزد استعمار برجسته کرد که روزی جهان اسلام به قطب بزرگ بین‌المللی تبدیل خواهد شد در نتیجه برای جلوگیری از آن توطئه‌های فراوانی تدارک دیدند.

 یکی از این توطئه‌ها، کوچاندن صهیونیست‌ها به فلسطین و تشکیل رژیم غاصب صهیونیستی بود که این سرزمین را به پادگانی نظامی علیه حاکمیت جهان اسلام تبدیل کردند همچنین با "شعار نیل تا فرات" به عنوان سرزمین موعود صهیونیست‌ها که نماد آن را در  پرچم این رژیم با دو نوار آبی می‌بینیم که بخش‌هایی از 14 کشور را در برمی‌گیرد که  مکه و مدینه را نیز شامل می‌شود.

 دامن‌زدن به اختلافات شیعه و سنی همچنین قومیت گرایی و از همه مهم‌تر اینکه اعراب، ایرانی‌ها و ترک‌ها خود را نژاد برتر بدانند و نگاه نژادی و تحقیر‌آمیز نسبت به سایر قومیت‌ها داشته باشند  بخشی از سیاست استعمار است.

 ترویج جوک‌های توهین‌آمیز نسبت به قومیت‌ها نیز بخشی از این سیاست "اختلاف بیانداز، حکومت کن"  است که در هر جایی انگلیس توانسته آن را رواج داده به طور مثال اسکاتلندی‌ها که خواستار استقلال از انگلستان بودند را به عنوان خسیس معرفی کرده و در فیلم‌ها و لطیفه‌ها  انگلیسی‌ها را به سمبل خونسردی و متانت معرفی می‌کنند.

 یکی از راهکارهای دامن زدن به اختلاف شیعه و سنی ترویج رفتارها و سنت‌های توهین‌آمیز بین شیعه و سنی بود که تاکنون متاسفانه بخشی از شیعیان و بخشی از اهل سنت گرفتار این توطئه انگلیسی صهیونیستی شده‌اند.

با پیروزی انقلاب اسلامی و با بروز خطر شکل گیری قطب بزرگ اسلامی در جهان، حکام عربستان سعودی که از برگزاری انتخابات در ایران و حاکمیت مردم‌سالاری دینی به وحشت افتاده و حکومت دیکتاتوری و خود‌کامه خود را از سوی ملتش در خطر می‌دید تلاش کرد انقلاب اسلامی را انقلاب شیعی و ضد اهل سنت معرفی کند همچنین هم بر غیرعرب بودن ایرانیان تاکید کرد و هم بر شیعه بودن و در این راستا صدها میلیارد دلار هزینه نمود.

عربستان سعودی با حمایت سازمان سازمان های جاسوسی آمریکا، انگلیس و اسرائیل و گرفتن فتواهای عجیب از علمای درباری خود‌فروخته به اختلاف اندازی پرداختند.

 بعد از حاکمیت شیعیان در عراق آن‌ها نمی‌توانستند ادعا کنند که عرب نیستند اما روی شیعه بودن آن‌ها مانور دادند پس از آن با انقلاب مصر که اخوان‌المسلمین حاکم شدند دیگر نمی‌توانستند ادعا کنند که آن‌ها عرب و اهل سنت نیستند اما با این وجود چون کشورهای خودکامه‌ای مثل عربستان از برگزاری هرگونه انتخابات در جهان اسلام احساس وحشت می‌کردند از کودتا و توطئه علیه اخوان‌المسلمین دریغ نکرده و آنها را تروریست و خارج از دین نامیدند.  

 "امام خمینی" (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی که بر این توطئه اشراف داشتند بحث وحدت بین شیعه و سنی را مطرح کرده و در این راستا تلاش بسیاری کردند حتی اجازه دادند شیعیان در مکه به اهل سنت اقتدا کرده و از مهر نیز استفاده نکنند.

 امروزه بزرگترین حامی حماس که عرب و سنی هستند ایران شیعه است در حالی که آل سعود با رژیم صهیونیستی علیه آن‌ها توطئه می‌چینند.

 مقام معظم رهبری نیز سیاست وحدت را در پیش گرفته و اهانت بر سه خلیفه و عایشه را جایز نشماردند و در سخنرانی‌های خویش با احترام از آن‌ها سخن گفتند.

 متاسفانه برخی افراد که در زمین دشمن بازی می‌کنند تلاش کردند با یکسری اهانت‌ها به اختلافات دامن بزنند که تمامی این اهانت‌ها مورد سواستفاده صهیونیست و دست نشانده‌اش قرار گرفت تا متدینین اهل سنت را علیه شیعه بشورانند و در همین راستا تلفات سنگینی نصیب شیعه و سنی شده است.

 سیاست وحدت بین شیعه و سنی براساس مشترکات به معنی جذب شدن یکی و حذف دیگری نیست بلکه باید با وجود اختلاف و مشترکات برای وحدت و همزیستی مسالمت‌آمیز و همکاری در سطح جهانی برای دفاع از کیان اسلام برنامه‌ریزی شود.

 هفته وحدت یکی مظاهر این تلاش است که باید گرامی داشته شده و توطئه‌های دشمنان اسلام خنثی شود قطعا برخی از اهانت‌هایی که در جهان تشیع هر چند محدود علیه اهل سنت و باورهای آنان صورت می‌گیرد دست پخت انگلیس است.

 

هم چنین اهانت‌هایی که از طرف اهل سنت علیه شیعیان صورت می‌گیرد بر همین منوال از طرف استکبار خط‌ دهی شده است بنابراین وحدت رمز پیروزی و رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی و شکل‌گیری قطب بزرگ اسلامی در جهان می‌باشد.  

۹۲/۱۰/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">