پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۲، ۰۵:۰۶ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه در مشهد؛ به جای اینکه بگویم سهم من چه شد بگوید نقش من در کشور چیست

قدیری ابیانه با تأکید بر اینکه کلید پیشرفت کشور در دستان دانشجویان فنی و حرفه‌ای است گفت: ما باید تعداد دانشجویان فنی و حرفه‌ای را پنج برابر سایر مدارس کنیم زیرا آنان زودتر از سایر دانشجویان بر روی پای خود می‌ایستند بنابراین زودتر تشکیل خانواده می‌دهند.

به گزارش خبرنگار «خبر دانشجو» محمدحسن قدیری ابیانه دیپلمات سابق ایران در همایش جهاد سیاسی جهاد اقتصادی در جمع مسئولان بسیج دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور در دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد بیان کرد: یکی از واقعیت‌ها این است که ایران کشوری وسیع با تنوع آب‌وهوایی فراوان و منافع نفتی بسیار است.

وی ادامه داد: در دولت گذشته درآمد نفت به دلیل افزایش قیمت آن افزایش یافت و به همین دلیل مردم متوقع هستند و مطرح می‌کنند چرا با درآمدهای نفتی کلان ایران دچار مشکلات فراوان است.

دیپلمات سابق ایران با طرح این پرسش که چرا با وجود درآمدهای کلان ایران با مشکلات بسیاری مواجه است ابراز کرد: چنانچه فرض کنیم دولت درآمدهای نفتی را بین مردم به طور مساوی تقسیم کند و بعد عنوان کند از من توقع مسکن و دیگر امکانات رفاهی را نداشته باشید چه اتفاقی خواهد افتاد آیا خواهید توانست بر تمامی مشکلات غلبه کنید.

قدیری ابیانه یادآور شد: روزی دو میلیون و 300 هزار بشکه نفت و در ماه 69 میلیون بشکه صادر می‌کردیم که در صورت تقسیم آن به نفری کمتر از یک بشکه نفت خواهد رسید بنابراین با این رقم چگونه انتظار دارید تمام مشکلات حل شود در بودجه سال 91، 61 هزار میلیارد تومان برای فروش نفت در نظر گرفته شده بود که چنانچه محقق می‌شد که به ازای هر نفر ماهی 67 هزار تومان می‌شود حال چگونه انتظار داریم دولت بتواند با این درآمد اندک مشکلات را سامان دهد.

وی ادامه داد: همه در خصوص درآمدهای نفتی تصورات واهی دارند و یا واقع‌بین نیستند به همین دلیل تصورات غلط برایشان ایجاد می‌شود.

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه کل بودجه عمومی دولت در سال 91 بالغ بر 164 هزار میلیاردتومان بوده است که به ازای هر نفر ماهی 182 هزار تومان می‌شود گفت: با این مقدار دولت باید تمام امورات کشور را پیش می‌برد اما از این مقدار 115 هزار تومان آن محقق شد چگونه انتظار دارید تمام قوا با این مقدار اداره شوند.

دیپلمات سابق ایران با اشاره به اینکه عموم مردم ما در توهم به سر می‌برند و حتی یک بار هم این ارقام را ضرب و تقسیم نکرده‌اند اظهار داشت: نتیجه این تصور این شده که همه مطالبه‌گر شده اند بنابراین در ایران مردم تصور می‌کنند دولت باید تمامی هزینه های مردم را تأمین کند و متأسفانه مسئولان نیز بر همین عقیده‌اند درحالی که در دنیا مردم می‌دانند که باید هزینه‌های دولت را تأمین کنند.

قدیری ابیانه افزود: در همه جای دنیا کارخانجات با تولید خود باید بخشی از ثروت خود را به دولت بدهند اما در ایران دست کارخانجات‌ها از همه برای گرفتن درازتر است.

وی با اشاره به اینکه این امر باعث تنبلی اجتماعی شده است بیان داشت: مردم دچار یک توهم سنگین شده‌اند و براساس این توهمات توقع دارند و زمانی که مشاهده می‌کنند دولت ها نمی‌تواند آنها را تأمین کند آن را ناکارآمد قلمداد می‌کنند.

قدیری ابیانه تأکید کرد: تعطیلات مناسبتی در ایران 25 روز در سال و در آلمان و فرانسه ده روز در سال است ساعت مفید کاری در ژاپن هشت ساعت در کره جنوبی 9 ونیم ساعت اما در ایران در سال 91،  فقط 22 دقیقه در روز بوده است.

سفیر سابق ایران ایرانی‌ها را جزو مصرف‌ترین‌ها دانست و گفت: از نظر تنبلی در دنیا بعد از عربستان ایران مقام اول را دارد همه مشکلات را از جانب دیگران می‌بینیم دولت های جدید می‌آیند و مشکلات را بر گردن دولت قبلی می‌اندازند و عنوان می‌کند من یک ویرانه تحویل گرفتم.

وی با اشاره به اینکه مردم تصور می‌کنند با برداشتن تحریم مشکلات حل می‌شود ابراز داشت: یکی از مشکلات عمده ما این است که از نظر ذهنی به نفت وابسته‌ هستیم وضعیت فعلی کشور نتیجه عملکردهای ماست.

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: تورم ناشی از عرضه و تقاضاست ما 20 روز اول سال مملکت را تعطیل می‌کنیم یعنی مصرف بالا و تولید را به حداقل می‌رسانیم به همین دلیل است که تورم ایجاد می‌شود.

دیپلمات سابق ایران گفت: صرفا با مدیریت مشکلات حل نمی شود حتی چنانچه امام معصوم بر سر کار آید تا مردم  به وظایف خود عمل نکنند مشکلات حل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه ما باید سبک زندگی خود را تغییر دهیم یادآور شد: مشکلات امروز به دلیل این است که هیچ کس وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهد احتیاج به تحریم دشمنان نداریم بلکه ما خودمان با کم کاری و ترجیح کالای خارجی  کشورمان را تحریم می‌کنیم .فرهنگ کار ما خراب است باید فکری به حال آن کرد.

سفیر سابق ایران با بیان اینکه مملکت درست نخواهد شد تا زمانی که عملکرد مردم درست نشود خاطرنشان کرد: صنعت خودروی ما همزمان با کره جنوبی آغاز به کار کرد اما تفاوت دو کشور را در این صنعت ملاحظه کنید.

وی کلید پیشرفت کشور را در دست دانشجویان فنی و حرفه‌ای دانست و ابراز داشت: ما باید تعداد دانشجویان فنی و حرفه‌ای را پنج برابر  سایر زشته ها کنیم زیرا آنان زودتر از دیگر دانشجویان بر روی پای خود می‌ایستند بنابراین زودتر هم تشکیل خانواده می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه امام علی (ع) می‌فرماید بهترین تفریح کار است اما ما می گویم بهترین کار تفریح است بیان کرد: روزی 285 میلیون لیتر بنزین ، گازوئیل و نفت سفید به فروش می‌رسد و این به معنای این است که روزی 11 هزار تومان . ماهانه 330 هزار تومان به ازای هر نفر  سوخت مصرف میکنیم. بنابراین مشاهده می‌کنید که چه میزان اسراف صورت می‌گیرد.

قدیری ابیانه با بیان اینکه یارانه هر یک باک بنزین 60 لیتری با قیمت آزاد مساوی یک سال برنج مصرفی یک نفر است خاطرنشان کرد: سال گذشته عنوان می شد چنانچه شش هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص دهیم هزینه بستری بیماران رایگان خواهد شد این در حالی است که سالانه 200 هزار میلیارد تومان جهت یارانه  پنهان بنزین اختصاص داده شد.

وی تنها فرمول آبادانی را کار دانست و ابراز کرد: ما باید ذهنیت خود را از اینکه دولت به ما کمک کند نجات دهیم. چنانچه ژاپنی‌های و امریکایی‌ها توانسته‌اند بنابراین ما که بچه مسلمان هستیم باید بیشتر بتوانیم.

سفیر سابق ایران با تأکید بر اینکه ذهنیت وابسته بودن را باید از خود دور کنیم و توهم به هیچ کس کمک نخواهد کرد گفت: مشکل ما از کتاب اول دبستان شروع شده است در ژاپن کتاب دبستان به دویدن شروع می‌شود اما در ایران این کتاب با آب و نان گرفتن آغاز می‌شود.

قدیری ابیانه تأکید کرد: به جای اینکه بگویم سهم من چه شد بگویم نقش من در تولید ثروت و پیشرفت این کشور چیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: تقریبا تمام فیلم‌های ما ضد فرهنگ ایران کارمی‌کند. یک فیلم دیده نمی‌شود که از کار کردن با عنوان جان‌کندن یاد نشود درحالی که در اسلام کار عزت است اما در فیلم‌های ما کار کردن را تحقیر می‌کنند.

قدیری ابیانه در پایان گفت: دریای شور از قطرات شور و دریای شیرین از قطرات شیرین تشکیل شده است بنابراین باید قطره شیرین شد تا دریای شیرین ایجاد شود.

۹۲/۱۱/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">