پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۲، ۱۲:۲۳ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه در گفتگو اختصاصی با "بوتیا":امیدواری به حل مشکلات اقتصادی با رفع تحریم ها یک امید واهی است

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک: خرید کالای خارجی موجب می شود تحریم و فشار اقتصادی همچنان جزو گزینه های روی میز تحریم کنندگان باشد. باید مصرف کالای خارجی به ویژه مصرف کالا های کشورهایی که تحریم کننده ایران هستند، باید یک نوع ننگ محسوب شود.

محمدحسن قدیری ابیانه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی “بوتیا” اظهار داشت: جریمه ۱۵۰ میلیون دلاری یک بنگاه مالی اروپایی به علت ‘دور زدن’ تحریم‌های ایران و اقداماتی که پیش از این صورت گرفته است مخالف روح توافقنامه است ولی با جسم آن مغایرت ندارد.

وی تشریح کرد: در متن توافق نامه ژنو در مورد مجازات شرکت های همکار ایران، بندی که مانع جریمه ها شود گنجانده نشده است.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک تصریح کرد: این گونه اعمال و اظهارات اخیر جان کری و سایر مقامات آمریکایی نشان می دهد آمریکایی ها دست از دشمنی با ملت ایران بر نداشته اند.

وی افزود: ادامه این مسیر نیز این مسئله را برای دیر باورترین افراد روشن خواهد کرد.

این کارشناس امور استراتژیک با اشاره به صحبت های یکی از مسئولین آمریکایی گفته است که در شش ماه آینده وضعیت اقتصادی ایران وخیم تر خواهد شد، گفت: آمریکا امید دارد با وخامت اوضاع اقتصادی، ایران را وادار به تسلیم و پذیرش خواست خود کند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه متاسفانه با ادامه وضعیت کنونی این پیش بینی محقق خواهد شد اعلام کرد:مشکل اصلی ما داخلی است.

وی  در ادامه تشریح کرد: فرهنگ کار، مصرف و انضباط اجتماعی در کشورمان به هیچ وجه مناسب نیست.

نویسنده کتاب توهم نفتی و اقتصاد استراحتی با اشاره به تعطیلی ها زیاد در کشورمان ابراز داشت: ساعات مفید کاری نیز در کشور پایین است و از نظر تنبلی اجتماعی نیز رتبه بالایی داریم.

وی با بیان اینکه ما جزو مسرف ترین مردم جهان می باشیم، ابراز داشت: ما حتی در اسراف نیز کالای خارجی را به داخلی ترجیح می دهیم.

قدیری ابیانه با اعلام این که ادامه این روال ایران را وارد عرصه اقتصاد ریاضتی خواهد کرد، ادامه داد: سبک زندگی در ایران بزرگترین عامل بروز مشکلات اقتصادی است.

وی به خبرنگار “بوتیا” گفت: بدون اصلاح سبک زندگی وضعیت وخیم تر خواهد شد.

این کارشناس امور استراتژیک تصریح کرد: اگر محورهایی که رهبر معظم انقلاب به عنوان شعار سال مطرح کردند اجرایی می شد و مردم و مسئولان به آن عمل می کردند اصولا دشمن امیدی به تاثیر تحریم ها نمی بست.

قدیری ابیانه تشریح کرد: عدم اصلاح سبک زندگی توسط مردم و اصلاح ساختار اقتصادی کشور از جمله شفاف سازی اقتصاد و واقعی شدن قیمت ها به خصوص حذف یارانه سوخت اقتصاد کشور روند مطلوبی در پی نخواهد داشت و دشمن را امیدوارتر می کند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: امیدواری به حل مشکلات اقتصادی با رفع تحریم ها یک امید واهی است چرا که قبل از تحریم ها هم ما مشکلات زیادی داشتیم.

این کارشناس امور استراتژیک تصریح کرد: اگر سبک زندگی اصلاح نشود دست هیئت مذاکره کننده کشورمان برای اعمال فشار به کشورهای تحریم کننده پر نخواهد بود.

قدیری ابیانه  افزود: خرید کالای خارجی و ترجیح آن به تولید داخلی از یک سو موجب تضعیف پول ملی می شود و از سوی دیگر کشورهای تحریم کننده را تقویت می کند.

نویسنده کتاب توهم نفتی و اقتصاد استراحتی بیان داشت: خرید کالای خارجی موجب می شود نیاز ایران به ارز خارجی افزایش یابد و در نتیجه موجب می گردد تحریم و فشار اقتصادی همچنان جزو گزینه های روی میز تحریم کنندگان باشد.

وی با اعلام اینکه متاسفانه هنوز مصرف کالای خارجی نشان دهنده تشخص اجتماعی است، تاکید کرد: مصرف کالای خارجی به ویژه مصرف کالا های کشورهایی که تحریم کننده ایران هستند، باید یک ننگ محسوب شود.

۹۲/۱۱/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">