پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۲، ۰۵:۲۹ ب.ظ

۰

دولت نگفته است که وجه سبد کالا را چگونه می خواهد تامین کند

قدیری ابیانه: دولت و مجلس به هیچ وجه نباید هدفمند سازی را به تاخیر بیاندازند بویژه آنکه یارانه ی پنهان نفت سفید، گازوئیل و بنزین روزانه معادل شش تن طلاست و این امر اسرافی بیش از حد … موجب گردیده است ثروتی که می توان در جای بهتری هزینه کرد.

به گزارش”بوتیا”، دکتر محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل اقتصاد استراتژیک در گفتگوی اختصاصی با “مدار209″،  در خصوص توزیع سبد کالایی دولت اظهار داشت: نبایستی این احساس و انتظار را در مردم ایجاد کرد که مردم منتظر کمک دولت باشند، چه این کمک نقدی باشد چه کالایی؛ بلکه مردم باید برای کسب نیازهای خود به کار و تلاش بپردازند.

وی افزود: متاسفانه در ایران ساعت مفید کاری بطور متوسط بسیار پایین بوده و از نظر اسراف نیز وضعیت بسیار نامطلوبی دارد.

نویسنده کتاب “کلیدهای پیشرفت” افزود: کمک، باید به اقشاری صورت گیرد که واقعا علیرغم کار و تلاش، توان تامین حداقل های زندگی خود را ندارند و این گونه اقشار باید توسط سازمان هایی مثل کمیته امداد و بهزیستی شناسایی شده و از طریق آنها این کمک ها صورت گیرد.

این کارشناس تصریح کرد: دولت ها می بایست برای اینکه اقشار ضعیف از دریافت کمک ها خجالت زده نشوند و آنرا امری عادی جلوه دهند.

وی ادامه داد: لذا اقشاری که حتی نیازی ندارند دریافت این کمک ها را امری عادی و گاهی از حقوق خود تلقی کنند و این در حالیست که از این سرمایه ها باید به نحو مطلوب تری مثل اشتغال و درمان استفاده شود.

دکتر قدیری ابیانه با اشاره به اینکه در دولت گذشته برای تامین یارانه چهل و پنج هزار و پانصدی، ماهانه حدود هزار میلیارد تومان کسری بودجه ایجاد شده است، افزود: تداوم این امر اقتصاد کشور را فلج می نماید و انتظار می رفت دولتی که خود را دولت تدبیر و امید می نامد نسبت به حذف یارانه نقدی چند دهک جامعه اقدام نماید.

این کارشناس مسائل استراتژیک گفت: میزان صادرات نفت بیش از یک میلیون بشکه در روز کاهش یافته و تحریم ها نیز مانع وصول پولها شده لذا دولت درآمد کمتری دارد و هنوز نگفته است که وجه این تامین سبد کالایی را چگونه می خواهد تامین کند.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک با بیان اینکه در نحوه توزیع سبد کالا هم دولت اشتباهاتی را مرتکب شد و هم مردم برای دریافت آن صحنه های زشتی را رقم زدند، ادامه داد: این صحنه ها از نگاه خارجی ها شبیه به هجوم مردم کشور قحطی زده می باشد در حالی که واقعا این چنین نیست؛ البته رئیس محترم جمهور از بابت اشکالاتی که در توزیع سبد کالا پیش آمد عذرخواهی نمود که این عذرخواهی ارزنده است.

قدیری ابیانه در پایان تاکید کرد: مردم نیز باید دقت کنند تا در چنین مواقعی از هجوم به مراکز خرید اجتناب ورزند و دولت و مجلس به هیچ وجه نباید هدفمند سازی را به تاخیر بیاندازند بویژه آنکه یارانه ی پنهان نفت سفید، گازوئیل و بنزین روزانه معادل شش تن طلاست و این امر اسرافی بیش از حد … موجب گردیده است ثروتی که می توان در جای بهتری هزینه کرد.

وی یادآوری کرد: ایران جزو کشورهای پر مصرف دنیا محسوب می شود و از نظر تنبلی بعد از عرب ها رتبه دوم دارد، این آمار به آن معناست که ما نه تنها  موفق نبودیم توطیه استعمار را خنثی کنیم بلکه در آن غرق شدیم.

این استاد دانشگاه گفت: مصرف گرایی در کشور سبب شد تا رهبر معظم انقلاب بر ضرورت رهایی از اقتصاد وابسته به نفت تاکید کنند ولی ما نتوانستیم در جهت منویات ایشان حرکت کنیم.

۹۲/۱۱/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">