پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۲، ۰۶:۱۱ ب.ظ

۰

اراک-ایرنا-محقق و پژوهشگر مسایل اقتصادی گفت:فساد، رانت و قاچاق تهدید کننده فرصت های توسعه در کشور هستند که با ریشه کن کردن آنها مسیر توسعه هموارتر می شود.

ˈمحمد حسن قدیری ابیانهˈ روزسه شنبه در همایش ملی ضرورتهای رشد و توسعه پایدار در دانشگاه آزاد اسلامی اراک افزود: حرکت در مسیر توسعه، نیازمند حذف ریشه های رانت و مفاسد اقتصادی است.

وی گفت: یارانه سوخت یکی از عوامل فساد اقتصادی است که عوارض و پیامدهای زیادی برای اقتصاد کشور دارد.

وی اظهار کرد: قاچاق سوخت، اسراف در مصرف سوخت، اتلاف سرمایه ملی و اقتصادی و عدم استفاده از سوخت های تجدید پذیر همانند انرژی خورشیدی از جمله تهدیدهای یارانه سوخت در کشور است.

وی با مقایسه میزان مصرف سوخت در ایران با کشورهای اروپایی گفت: سالانه دو تن طلا در کشور تولید می شود که به همین میزان روزانه صرف یارانه بنزین می شود.

قدیری ابیانه بیان کرد: مصرف انرژی در ایران پنج برابر متوسط اروپا است و مصرف گاز کشور به اندازه میزان مصرف کل اروپاست.

این محقق و پژوهشگر عرصه اقتصادی افزود: چند نرخی بودن قیمت دلار، یارانه ای بودن کالاها و خدمات، محدودیت در افزایش قیمت کالاها به قیمت تمام شده و در نهایت زیان آوری و دولتی بودن تولید از جمله موانع توسعه کشور است.

۹۲/۱۲/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">