پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۱، ۰۸:۴۴ ب.ظ

۱

مقایسه میزان ذخایر 320 تنی معادن طلای کشور با یارانه ها

چهارشنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۱، ۰۸:۴۴ ب.ظ

به ازای هر ایرانی حدود 4 ممیز 26 صدم گرم (4.6 ) طلا در معادن کشور وجود دارد.

میزان یارانه ای که دولت به مردم پرداخت می کند یعنی 45500 تومان مشخص می شود که هر شش ماه دولت به هر نفر معادل کل سهمش از کل معادن طلای کشور پرداخت می نماید.

خبر زیر را خبرگزاری فارس مخابره کرده است. ملاحظاتی در این رابطه نیز در پایان درج شده است.


ارزش 850 میلیون دلاری ذخایر طلای تازه کشف شده در ایران

خبرگزاری فارس: با کشف ۳ معدن جدید طلا با ذخیره ۱۶ تنی در استان کردستان،‌ ارزش ذخایر معادن طلای ایران 850میلیون دلار افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در حال حاضر قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی حدود ۱۶۵۵ دلار است که با توجه به اینکه هر اونس طلا معادل ۳۱.۱ گرم است، ارزش ۱۶ تن طلای کشف شده حدود ۸۵۰ میلیون دلار برآورد می‌شود.

بهروز برنا معاون امور اکتشاف سازمان زمین‌شناسی امروز از کشف 3 ذخیره طلای خالص با ذخیره قطعی 16 تن در استان کردستان خبر داد و به فارس گفت: 3 ذخیره جدید طلای خالص با ذخیره قطعی 16 تن در شهرستان سقز استان کردستان شناسایی و گواهی کشف این ذخایر صادر شده است.

به گفته وی با کشف این 3 معدن جدید طلا، میزان ذخایر معادن طلای کشور به 320 تن می‌رسد.

برنا تصریح کرد: کار بهره‌برداری از این ذخایر طلا با برگزاری مزایده طی سال جاری به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

ملاحظات از قدیری ابیانه: با احتساب قیمت طلا، چنانچه کل طلای کشور استخراج و به طلای خالص تبدیل شود ایران داریا 320 تن طلا بدست می آید که قیمت آن حدود 17 میلیارد دلار خواهد شد. باید از آن هزینه های استخراج را کم کرد.

با تقسیم این رقم به 75 میلیون جمعیت کشور ارزش کل طلای ایران حاصل از کل معادن طلای کشور به ازای هر نفر بدست می آید که رقم 220 دلار را تشکیل می دهد.

به عبارت دیگر به ازای هر ایرانی حدود 4 ممیز 26 صدم گرم (4.6 ) طلا در معادن کشور وجود دارد. به عبارت دیگر تا کنون به ازای هر ایرانی 220 دلار طلا در معادن کشور موجود است. البته باید برای استخراج و تصفیه طلا سرمایه گذاری شود و مبالغ زیادی هزینه گردد. این مبلغ با احتساب قیمت دولتی دلار (1226 تومان هر دلار) می شود معادل 269720 تومان و با احتساب دلار آزاد (حدود 1900 تومان در هر دلار) می شود 418 هزار تومان.

با مقایسه ارقام فوق با میزان یارانه ای که دولت به مردم پرداخت می کند یعنی 45500 تومان مشخص می شود که هر شش ماه دولت به هر نفر معادل کل سهمش از کل معادن طلای کشور پرداخت می نماید.

 

۹۱/۰۱/۲۳

نظرات  (۱)

۲۴ فروردين ۹۱ ، ۱۹:۰۱ سید امیرحسین
 به شدت با شما همعقیده ام که ضمن پرهیز از سیاه نمایی، می بایست به مردم کشورمان بفهمانیم که تکیه صرف بر منابع زیرزمینی و معادن و نفت کار درستی نیست. کشور ما با کار ساخته می شود نه با آسوده خوابیدن و از منابع خوردن. کشورهای پیشرفته دنیا اتفاقا منابع زیادی ندارند و درعوض به میزان بسیار زیادی کار می کنند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">