پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۱، ۰۱:۴۵ ق.ظ

۰

قدیری‌ابیانه در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو: اظهارات وزیر خارجه امارات چیزی از حاکمیت ایران بر جزایر کم نمی‌کند

یک کارشناس عالی علوم استراتژیک با اشاره به اینکه ادعای امارات نسبت به ابوموسی چیز جدیدی نیست، گفت: این حرکات مضحک اماراتی‌ها بی‌تاثیر بوده و چیزی از حاکمیت ایران بر این جزایر کم نمی‌کند.

محمدحسن قدیری ابیانه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، با اشاره به اظهارات اخیر مقامات اماراتی نسبت به حضور رئیس جمهور کشورمان در جزیره ابوموسی گفت: اظهارات وزیر خارجه امارات یک ادعای مضحک بوده و اقدامات او مبنی بر اعتراض به این سفر، فراخوانی سفیر و لغو بازی دوستانه فوتبال یک حرکت نسنجیده است.


وی افزود: ادعای امارات نسبت به ابوموسی چیز جدیدی نیست، با این وجود این جسارت باید پاسخ داده شود؛ البته علاوه بر پاسخ دولت و مسئولان به این جسارت، مردم هم باید نسبت به آن واکنش نشان دهند.

 این دکترای مدیریت استراتژیک با اشاره به اینکه ابوموسی جزو لاینفک خاک ایران است، عنوان کرد: چنین حرکات مضحکی از سوی اماراتی‌ها هیچ تاثیری نداشته و چیزی از حاکمیت ایران بر این جزایر کم نمی‌کند.

 قدیری ابیانه با تاکید بر ضرورت واکنش ایران به این اظهارات گفت: مردم باید سفر به امارات برای تفریح را کاهش دهند، از سوی دیگر سرمایه‌گذاران ایرانی باید تلاش کنند سرمایه خود را از امارات خارج و به ایران برگردانند؛ همچنین باید مالیات پرواز به امارات افزوده و این مالیات صرف عمران جزایر ایرانی ابوموسی،ئ تنب بزرگ و تنب کوچک شود.

 وی خاطرنشان کرد: در جزایر بلافصل ایران، باید تجهیزات بیمارستانی پیشرفته‌ای در نظر گرفته شود تا مردم خدمات درمانی خود را در این جزایر دریافت کرده و در عین حال تسهیلات پیشرفته زایمان در این منطقه گسترده و رایگان شود تا ایرانیان متولد در این جزایر افزایش یابند.

 این کارشناس عالی علوم استراتژیک با اشاره به اقدام متقابل دیپلماسی نسبت به این مواضع گفت: باید چنین اظهاراتی به تمسخر گرفته شود و آن را به نشانه حماقت مقامات اماراتی قلمداد کنیم.

 قدیری ابیانه با تاکید بر اینکه هنوز ضرورتی ندارد که دستگاه دیپلماسی به احضار و یا اخراج سفیر امارات اقدام کند، تصریح کرد: ما نشان دادیم که ضمن تاکید همیشگی بر ایرانی بودن جزیره ابوموسی چنین اظهاراتی را پوچ، بی‌معنا و فاقد اعتبار و نشانه بی‌اعتباری و کم اهمیتی مسئولان آن می دانیم.

وی با اشاره به زمان انجام مذاکرات گروه 1+5  و همزمانی آن با مطرح کردن اظهارات این چنینی از سوی مقامات اماراتی افزود: این اظهارات تاثیری در آشفته ساختن فضای مذاکرات ندارد؛ زیرا اظهارات وزیر خارجه امارات همچون قلدری پشه‌ در مقابل فیل است.

این کارشناس عالی علوم استراتژیک با اشاره به اینکه دولت باید مالیات و عوارض پرواز دبی را افزایش دهد، خاطرنشان کرد: دولت و مجلس بودجه ای را صرف منطقه ابوموسی کنند و در آینده سفر مقامات ایرانی همچون رئیس جمهور به ابوموسی افزایشی پیدا کند. 

۹۱/۰۱/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">