پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۳، ۰۷:۳۰ ق.ظ

۰

قدیری ابیانه در برنامه پایش شبکه یک سیما

 این فرمول اشتباهی است که برای فقیرتر نشدن فقرا، سهم فقرا را از بیت المال بدهیم به ثروتمندان.

تهران- ایرنا - دکتر محمد حسن قدیری ابیانه با اشاره به برخی باورهای نادرست درباره فقیرتر شدن مردم با حذف یارانه بنزین گفت: بهترین راه فقر زدایی توزیع پول در میان مردم نیست.

قدیری ابیانه کارشناس مسایل اقتصادی مهمان برنامه یکشنبه شب پایش از شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی ایران بود.


وی در پاسخ به سوال نظرسنجی برنامه پایش که «به نظر شما کدام گروه ها برای انصراف از دریافت یارانه های نقدی بیشتر اولویت دارند؟ 1- پزشکان و مهندسان، 2- تجار و کارآفرینان و 3- مدیران دولتی»، گفت: همه این اقشار نباید یارانه بگیرند، هر چند در برخی موارد درآمد مهندسان یا کارآفرینان می تواند چندین برابر بیش از کل حقوق هیات دولت باشد.

قدیری ابیانه در ادامه با اشاره به نتایج نظرسنجی برنامه به یک باور رایج اشاره کرد و گفت: تصور مردم از درآمد مدیران بالاست.

این کارشناس اقتصادی در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره چرایی عدم توزیع صحیح یارانه و راه حل آن گفت: ثروت عمومی باید به بهترین نحو هزینه شود تا هم وضع مردم و هم سرمایه گذاری ها برای پیشرفت کشور و ملت موثر باشد.

وی درادامه با ارائه آمار و ارقامی مقایسه ای درخصوص صادرات نفت، درآمدها و هزینه های دولت قبل و بعد از تحریم، به میزان بالای پرداخت یارانه سوخت از سوی دولت در مقایسه با میزان فروش نفت و عواید حاصل از آن اشاره کرد و افزود: پرداخت یارانه به سوخت موجب اسراف در مصرف شده به نحوی در سال 92  مبلغ حدود 30 میلیارد دلار اسراف مصرف داشتیم که می شد با آن پروژه های عمرانی بزرگی را راه اندازی کرد.

قدیری ابیانه در پاسخ به این سوال که فرهنگ عمومی تا چه حد در خدمت اقتصاد است، گفت: نباید تنها دست بگیر داشت. مردم نمی گویند هزینه های دولت را باید تامین کنیم. دولت در همه جای دنیا از مالیات کسب درآمد می کند.

وی در ادامه از روند اعطای یارانه به دارندگان خودرو و محروم ماندن اقشار ضعیف تر از این مزیت افزود: یارانه به سوخت اختصاص می یابد و آن کسی که ماشین دارد و بنزین مصرف می کند از یارانه پرداختی دولت به ازای هر لیتر 2300 الی 2600 تومان استفاده می کند در حالی که برخی حتی کفش هم برای پوشیدن ندارند و از این یارانه ها استفاده ای نمی کنند. در نهایت هم ثروتمند طلبکار می شود و بیشتر می خواهد.

وی اضافه کرد: یک باور عمومی غلط وجود دارد که می گوید: در اثر برداشتن یارانه بنزین، فقرا فقیرتر می شوند. این فرمول اشتباهی است که برای فقیرتر نشدن فقرا، سهم فقرا را از بیت المال بدهیم به ثروتمندان.

۹۳/۰۱/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">