پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۱، ۱۱:۵۳ ب.ظ

۰

برگزاری جشن هسته ای در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره))

گزار ش دفتر امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری

   


گفتنی است دکتر قدیری هم اکنون کارشناس عالی وزارت امور خارجه و سمت سفارت جمهوری اسلامی ایران در استرالیا ، گواتمالا و مکزیک را در سابقه دیپلماتیک خود دارد. وی به زبانهای انگلیسی اسپانیایی و ایتالیایی آشنایی دارد . وی اولین دوست ایرانی ادروارد آنیلی و عامل تشرف او به تشیع بود.

دکتر قدیری ضمن تبریک به مناسبت سال روز پیوستن ایران به چرخه سوخت هسته ای و گرامی داشت یاد شهیدان به خصوص شهیدان هسته ای بیان داشت: مقام معظم رهبری سال جاری را سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانی نامگذاری کرده‌اند و با توجه به اینکه ایران یک کشور نفت خیز است، در علت نامگذاری سال می‌توان به درآمدهای نفتی اشاره کرد.


وی ادامه داد: تولید نفت در کشور ما روزی چهار میلیون بشکه است که حداکثر روزی دو میلیون و 300 هزار بشکه صادرات نفت داریم که در واقع 69 میلیون بشکه در ماه صادرات نفت صورت می‌گیرد که اگر این رقم را بر جمعیت کشور که 75 میلیون نفر است و بر 12 ماه تقسیم کنیم، سهم هر نفر کمتر از یک بشکه در هر ماه می‌شود.

کارشناس عالی امور استراتژیک وزارت امور خارجه اضافه کرد: بر اساس بودجه سال 1390 سهم هر کس از درآمد نفت ماهانه 62 هزار تومان می‌شود و سال 90 مجموع درآمد نفتی و غیرنفتی (بودجه عمومی کشور) به ازای هر ایرانی ماهی 187 هزار تومان بوده است که در لایحه بودجه سال 1391 که دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه داد، این رقم به 192 هزار تومان رسید که اگر میزان تورم نیز لحاظ شود چندان افزایشی را شاهد نیستیم.

وی با بیان اینکه مردم و دانشجویان تلقی درستی از درآمد نفتی کشور ندارند، افزود: ما همیشه تصور غلطی از درآمدهای نفتی داشتیم و یک توهمی در این خصوص وجود دارد و همین امر موجب می‌شود تا سطح توقع نیز افزایش یابد

.

قدیری ابیانه عنوان کرد: شما دانشجویان باید به فکر این باشید که کار ایجاد کنید نه اینکه فقط به دنبال پیدا کردن کار باشید و چشم‌انداز سال 1404 باید توسط شما محقق شود؛ در رسانه‌ها می‌شنویم که مسئولان به فکر جوانان باشند در حالی که امام خمینی (ره) می‌فرمودند جوانان به فکر مملکت باشید و رهبری نیز بر نقش جوانان در کشور تأکید دارند.

وی تصریح کرد: کسانی که می‌گویند به فکر جوانان باشید آنها جوانان را بخشی از صورت مسئله می‌دانند نه بخشی از راه حل و فرق است میان کسی که خود را بخشی از راه حل می‌داند و یا بخشی از صورت مسئله و باید توجه داشت که جوان و دانشگاه بخشی از راه حل است.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک و استرالیا اظهار کرد: ما باید توهم زدایی کنیم و نقش خود را در مسائل شناخته و دنبال راه حل رفته و توجه داشته باشیم که این مملکت مال ماست و باید تلاش کنیم تا نقاط قوت را تقویت کرده و نقاط ضعف را رفع کنیم و در این راستا نیز باید هر کس برای خود نقشی قائل باشد.

وی یادآور شد: همینطور که از دولت توقع داریم و دولت نیز برنامه پنج سال تنظیم کرده و چشم‌انداز 1404 را تدوین کرده است، هر یک از ما نیز باید نقش آفرینی کرده و برای زندگی خود برنامه داشته و این برنامه نیز باید انعطاف پذیر باشد.

قدیری ابیانه خاطر نشان کرد: درآمد نفت نعمت بزرگی است ولی سئوال اینجاست که چرا کشورهایی که نفت دارند وضعیت‌شان مانند کشورهایی مانند آلمان و ژاپن نیست که نفت ندارند؛ مهمترین عامل پیشرفت غرب، کار و قناعت در مصرف است و همین امر نیز موجب پیشرفت آنها شده است.

وی توضیح داد: ما باید بتوانیم مملکت خود را بسازیم و درآمد نفتی که کشور ما دارد کم نیست و همین درآمد 61 هزار تومان در ماه برای هر فرد را کشورهایی مانند افغانستان، پاکستان و هند ندارند و ما باید از این درآمد خوب استفاده کنیم.

کارشناس عالی امور استراتژیک وزارت امور خارجه تأکید کرد: درآمد طبیعی کشور باید برای ما حکم عصا را داشته باشد و ما باید روی پای خود ایستاده و این درآمدها نیز کمک باشد و باید میزان انجام کار مفید را بالا ببریم.

وی با بیان اینکه فرهنگ کار در کشور ما ضعیف است، اظهار کرد: ساعت کار مفید ما باید افزایش یابد چه از حقوق‌مان راضی باشیم و چه نباشیم؛ ایجاد اشتغال نیز مسئله‌ای واجب است و همه باید در این راستا تلاش کنیم و دانشجویان نیز باید کارآفرین بوده و برای خود و همچنین کسانی که به دانشگاه راه نیافته‌اند کار ایجاد کنند و درس خود را با این نگاه بخوانند و کار کردن در شرایط سخت را یاد بگیریم؛ البته منظور این نیست که دولت و مسئولان وظیفه‌ای برای مدیریت جامعه ندارند.

قدیری ابیانه ادامه داد: سئوالی که وجود دارد این است که چرا با وجود نگاه اسلامی به اینجا رسیده‌ایم؟ سیاست استعمار این بوده کشورهای نفت‌خیز مانند ما باید وابسته به فروش نفت خام باشند زیرا موتور حرکت صنعتی کشورها، انرژی است و نفت و گاز نیز عمده‌ترین انرژی هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به سیاست استعمار، برای وابستگی به فروش نفت، نباید تولید ثروت صورت گیرد و این اقدام در راستای تضعیف فرهنگ کار و وجدان کاری است و همچنین استعمار در این راستا به دنبال ترویج فرهنگ شانس بوده است.
سفیر سابق کشورمان در مکزیک عنوان کرد: سیاست دیگر استعمار این بوده درآمد کشورهای نفت‌خیز از نفت صرف امور جاری شود و سرمایه‌گذاری در تولید ثروت صورت نگیرد و این امر نیز به مصرف‌گرایی دامن می‌زند و رایج شدن مد نیز بر اساس همین سیاست بوده است به ویژه مصرف کالای خارجی که موجب می‌شود پول به دست خود آنها بازگردد.

وی با اشاره به لزوم استفاده از کالای داخلی در راستای تقویت اقتصاد کشور گفت: متأسفانه در جامعه ما مصرف کالای خارجی نشانه تشخص اجتماعی است در صورتی که برای پیشرفت باید تولید در کشور رشد یابد و برای این منظور نیز باید محصولات داخلی بازار داشته باشند و ایجاد بازار نیز در صورتی است که مردم ترجیح دهند که کالای داخلی مصرف کنند.

قدیری ابیانه افزود: مردم ما باید بدانند که خرید کالای خارجی سهیم شدن در مشکلات کشور است تبلیغات رسانه‌ای را باید به این سمت سوق دهیم که خرید کالای خارجی نشانه تشخص اجتماعی نباشد.

وی تصریح کرد: خرید کالای داخلی و ایرانی بخشی از حمایت از تولید ملی است و بخش دیگر نیز مربوط به تولید کننده است که باید بکوشد که تولیدی با کیفیت و ارزان تهیه و در بازار عرضه شود البته یک مشکل نیز در فرهنگ توزیع است..

کارشناس عالی امور استراتژیک وزارت امور خارجه بیان کرد: موضوع دیگری که در نامگذاری سال جاری وجود دارد، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است و ما باید سرمایه‌هایمان را به سمت تولید ملی ببریم و از این سرمایه‌گذاری نیز حمایت کنیم که خرید محصول داخلی در واقع حمایت از سرمایه‌گذاری است ..

وی یادآور شد: ما در ایران زهد را در بی‌توجهی به ثروت دنیا می‌دانیم در صورتی که زهد در مصرف است نه در تولید ثروت؛ خوشبختانه زمینه سرمایه‌گذاری در کشور فراهم است و باید هرچه بیشتر فراهم شود..


۹۱/۰۱/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">