پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۵:۴۵ ب.ظ

۰

نشست بررسی اقتصاد یارانه ای با حضور دکتر قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا، شنبه سی ام فروردین در لشکر ۱۷ علی بن ابی طالب(ع) برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه استان قم، دکتر حسن قدیری ابیانه در جمع کارکنان لشکر 17 عملیاتی 17 علی بن ابی طالب(ع) طی سخنانی به مسائل اقتصادی پرداخت و گفت: همه مردم می‌گویند ما کشور نفت‌خیزی هستیم و درآمدهای کلان نفتی هم کسب کرده‌ایم مشکل ما کجاست که مانند سایر کشور‌هایی که نفت هم ندارند پیشرفت نکرده‌ایم و چرا مشکلات معیشتی مردم حل نمی‌شود؟ مردم از دولت توقع دارند که مشکلات را حل کند، درآمد نفتی ما چقدر است؟ با آن چه کرده‌ایم؟ چه باید می‌کردیم؟ و چه خواهیم کرد؟

وی با بیان اینکه اگر دولت کل پول نفت را به مردم بدهد چقدر می‌شود؟ گفت: در سال 91 که بی‌سابقه‌ترین درآمد نفتی در بودجه دیده شده بود را در نظر بگیریم برای هر نفر در یک ماه 67هزار تومان می‌شود، که این پیش‌بینی هم محقق نشد!

دکتر قدیری ابیانه اضافه کرد: حال ما با این مبلغ انتظار داریم که کل مشکلات با نفت حل شود. البته سایر محصولات مانند مس و محصولات کشاورزی و ... را نیز صادر می‌کنیم که به ازای هر نفر کل بودجه عمومی شامل همه درآمدهای دولت می شود ماهانه حدود 182 هزار تومان که این مقدار هم خیلی کم است. پس یک توهم بین مردم وجود دارد که همه مردم متوقع هستند و همواره سؤال می‌کنند پول نفت چه می‌شود؟ و ذهنیت این است که این دولت خورد و رفت! و به دولت بعد دل می‌بندند و در این میان عده‌ای هم از نظام می‌برند.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک خاطر نشان ساخت: عده‌ای کشور‌های مانند امارات را مقایسه می‌کنند که یک بیستم ما وسعت و به ازای هر نفر 88 برابر ما نفت صادر می کند. اگر ما هم بودجه نفت را فقط در کیش و قشم هزینه می کردیم مانند آنجا می‌شد.

وی افزود: طبق آخرین آمار ادارات ما به طور متوسط 22 دقیقه در روز کار مفید انجام می‌دهند و تعطیلات ما بیشتر از همه جاست. بعنوان مثال بیش از 3 برابر آمریکا تعطیلات مناسبتی داریم! اگر بخواهیم مشکل کمبود بودجه را حل کنیم باید با چیز‌های دیگر مانند کار و تلاش حل کنیم.

سخنران مراسم تصریح کرد: کره جنوبی و ژاپن و ... با همین کار به اینجا رسیده‌اند، در ژاپن یک کارمند در یک اداره در ظرف یک سال به اندازه 21 سال کارمند ایرانی کار می‌کند در حالی که ما دچار یک تنبلی اجتماعی شده‌ایم و این فرهنگ ما شده است.

این کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی گفت: هزینه‌ای که روزانه بابت یارانه بنزین مصرفی می‌دهیم معادل 2 تن طلا است و برای نفت سفید، گازوئیل و بنزین جمعااین یارانه برابر 6 تن طلا در هر روز است. پس با گران نشدن بنزین یعنی پول بیت المال و سهم فقرا به سرمایه‌دارها و پولدار‌ها می‌رسد و فقرا بیشتر آسیب می‌بینند و از طرف دیگر یارانه‌ای که در سال برای سوخت قاچاق به پاکستان و افغانستان می‌رود معادل 100 تن طلا می‌باشد.

وی در پایان افزود: فرهنگ ما باید بشود «سهم من در شکل گیری تولید ملی چقدر است نه اینکه سهم من از بودجه چقدر است؟ فرهنگ متوقع بودن و "دست بگیر" داشتن را کنار بگذاریم»‌

۹۳/۰۲/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">