پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۱، ۱۲:۵۰ ق.ظ

۰

باید مصرف کالاهای خارجی، یک ضد ارزش تلقی شود

چهارشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۱، ۱۲:۵۰ ق.ظ

گزارش ویژه جام جم آنلاین: باید مصرف کالاهای خارجی، یک ضد ارزش تلقی شود

محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس اقتصادی و دکترای مدیریت استراتژیک در گفت و گو با «جام جم آنلاین» معتقد است که برای کنترل واردات، باید فرهنگ سازی جهت مصرف کالای داخلی هم در جامعه مدنظر قرار گیرد.

"جهت کنترل واردات بی رویه و حمایت از تولیدکننده داخلی، باید این گونه فرهنگ سازی شود که مصرف کالاهای خارجی، به عنوان یک ضد ارزش تلقی شود. رسانه ها باید ارتباط بین واردات و خرید محصولات خارجی با از دست رفتن فرصت های شغلی را به طرز ملموس تری برای مردم به تصویر بکشند."

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا در ادامه به مشکلات واردات محصولات کشاورزی به کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه هرساله شاهد واردات میوه و محصولات کشاورزی از کشورهای دیگر به ایران هستیم؛ به گونه ای که بسیاری از تولیدات کشاورزی روی دست کشاورزان ما باقی می ماند و  به همین دلیل، هم اکنون شاهد مهاجرت شهروندان از روستا به شهر هستیم.

وی تصریح کرد: معتقدم مردمی که بهترین فرش جهان را تولید می کنند، این توانایی را دارند که در هر حوزه دیگری از جهات اقتصاد، این گونه عمل کنند.

قدیری ابیانه، ارتقای فرهنگ عمومی مصرف را از جمله راهکارهای مهم افزایش تولید و مهار واردات گسترده دانست و اظهار داشت: ساعت کاری مفید پایین، تعطیلات فراوان، اصرار در مصرف گرایی و اسراف، ضعف در وجدان کاری و عدم رعایت استانداردهای تولید، از جمله مشکلاتی است که فرهنگ عمومی و مجموعه مدیریت کشور از آن رنج می برند.

"اگر بتوانیم این نکات منفی را در فرهنگ عمومی کار در کشور اصلاح کنیم، مطمئن باشید که موانع تولید گسترده هم از اقتصاد کشور حذف خواهد شد و در نتیجه، دیگر شاهد واردات گسترده کالاهای خارجی نخواهیم بود."

امین جلالوند – گزارش نویس جام جم آنلاین

۹۱/۰۱/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">