رتبه جهانی ایران در مصرف لوازم آرایشی
زنان ایرانی مقام هفتم در مصرف لوازم آرایشی را در جهان دارند و یک سوم مصرف خاورمیانه مربوط به ایران است. ایران پس از عربستان، بزرگترین مصرف کننده لوازم آرایشی در منطقه است.
بر اساس آمارهای رسمی، تقریبا 80 تا 90 درصد کل محصولات آرایشی وارداتی به ایران تقلبی هستند که در کشورهایی همچون تایلند، چین یا ترکیه تولید شده اند و با برندهای ساختگی عمدتا از مرزهای غربی و جنوبی وارد کشور می شوند.
کسب اعتماد به نفس، موفقیت در مصاحبه های شغلی، تداوم زندگی مشترک، یافتن شوهر، اینها از جمله پاسخ های مشترکی است که زنان ایرانی حدود 14 سال به بالا به سوالی در مورد علت استفاده از لوازم آرایشی در خارج از منزل می دهند. [1]
ملاحظات: کسب اعتماد به نفس یکی از عوامل مهم روی آوری زنان به آرایش است. در حقیقت باید گفت زنانی که به آرایش روی می آورند دچار کمبود اعتماد به نفس و نقص در خودباوری هستند و از طریق آرایش می خواهند این احساس ضعف را پنهان کنند. در حقیقت آرایش را وسیله ای برای پنهان کردن نقطه ضعف شخصیتی خود محسوب می کنند
[1] - سایت عصر ایران مورخ 28 آذر 1392، به نقل از ال مانیتور