پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۰، ۱۱:۲۴ ب.ظ

۰

در خبری آمده بود که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای عالی سینما به دنبال معافیت مالی هنرمندان است. چه دلیلی برای این معافیت وجود دارد؟ آیا پرداخت مالیات نشانه مشارکت در هزینه های کشور نیست؟ آیا سیاست ایران رهایی از وابستگی به نفت نیست؟! پس چرا نپرداختن مالیات توسط هنرمندان را نوعی تشویق تلقی می کنند؟ هنرمند واقعی آن است که مالیات خود یعنی سهم مشارکت در هزینه های کشور را پرداخت کنند. گاهی هنرمندان درآمدهای کلانی از هنرنمایی خود کسب می کنند و ریخت و پاش هم زیاد دارند. مثلا خبرگزاری مهر، از انعقاد قرار داد بیش از یک میلیارد تومانی یک بازیگر سینما برای بازی در دو فیلم سینمایی و بخش پایانی یک سریال خبر داد.

 برخی هنرمندان نیز هنر خویش را بر علیه ارزش های اسلامی به کار می گیرند و بسیاری از فیلم های سینمایی کشور نشانه این موضوع است. برخی از خانم های هنرپیشه بیش از حقوق اساتید دانشگاه خرج لوازم آرایشی خود می کنند.

بنابراین بخشودگی مالیاتی هنرمندان معنی ندارد. امیدوارم دولت چنین ظلمی را مرتکب نشود و مجلس نیز مانع بخشودگی مالیات هنرمندان شود. اصولا باید مالیات دادن به صورت یک فرهنگ در آید، در این صورت است که رهایی از وابستگی به درآمدهای نفتی میسر می گردد. البته دولت سقف درآمدی را برای بخشودگی مردم از مالیات تعیین کرده است. این سقف می تواند و باید برای هنرمندان نیز اعمال گردد.

و اما خبری که در این رابطه بود به شرح زیر می باشد:

بخشودگی مالیاتی هنرمندان

طبق ماده 139 هنرمندان از دادن مالیات معاف بودند اما در بند 15 و 16 آیین‌نامه اجرایی هنرمندان برای پرداخت مالیات با مشکلاتی روبرو بودند، که این موضوع یکی از معضلات اهالی سینما محسوب می‌شد.

عضو شورای عالی سینما از ارائه لایحه بخشودگی مالیاتی هنرمندان به رئیس‌جمهوری خبر داد که مصوبه آن به زودی اعلام می‌شود.

محسن علی‌اکبری در این ارتباط به خبرنگار مهر گفت: طبق ماده 139 هنرمندان از دادن مالیات معاف بودند اما در بند 15 و 16 آیین‌نامه اجرایی هنرمندان برای پرداخت مالیات با مشکلاتی روبرو بودند، که این موضوع یکی از معضلات اهالی سینما محسوب می‌شد.

وی افزود: طی جلسات مکرر اعضای شورای عالی سینما و ارزیابی و کارشناسی‌هایی که با سازمان امور مالیاتی کشور داشتیم این دو بند را حذف کردیم که اصلاح پذیر نبود. با توجه به این موضوع قبل از 27 اسفندماه کمیسیون تخصصی تشکیل شد با حضور وزیر ارشاد، معاونت سینمایی و اعضای شورای عالی سینما که در آن بحث بخشودگی مالیاتی هنرمندان مصوب شد.


علی اکبری ادامه داد: این لایحه هم اکنون توسط وزیر ارشاد به رئیس جمهوری جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد ارائه شده است و به زودی مصوبه آن اعلام خواهد شد. این عیدی شورای عالی سینما به جامعه هنرمندان است.


وی درباره ادامه جلسات این شورا در سال 90 گفت: ابتدای اردیبهشت‌ماه این شورا جلسه‌ای را با حضور رئیس جمهوری برگزار خواهد کرد. البته کمیسیون‌های تخصصصی در دفتر وزیر ارشاد و یا معاون سینمایی به طور مداوم برگزار می‌شود.

۹۰/۱۰/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">