پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۱۱:۰۷ ب.ظ

۰


اصفهان - خبرگزاری مهر: کارشناس عالی وزارت امور خارجه گفت: از مشخصه‌‌‌های یک شهر اسلامی تولید ثروت بر اساس فرهنگ کار و کارآفرینی است که البته این موضوع در کشور ما تنها به وابستگی نفتی محدود شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن قدیری ابیانه ظهر پنج شنبه در نشست علمی و اختصاصی اصفهان‌شناسی که در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: مدیریت یک شهر اسلامی ویژگی‌های خاص خود را می‌طلبد که از جمله این ویژگی‌های می‌توان به وجود ارتباط مطلوب بین شهروندان و مسئولان، ارتباط اسلامی بین مسئولان و ارتباط خوب بین خود مردم اشاره کرد.

وی افزود: از دیگر خصوصیات بارز شهر اسلامی محور بودن مردم و در خدمت بودن مدیریت‌هیا دولتی برای مردم است و البته مردم یک شهر اسلامی تنها به حفظ اسلام فکر نمی‌کنند بلکه گسترش آن را نیز مد نظر قرار می‌دهند.

کارشناس عالی وزارت امور خارجه با بیان اینکه از دیگر ویژگی‌های شهر‌اسلامی از بین بردن فقر است، بیان داشت: مکانیسم اسلام برای از بین بردن فقر طراحی شده اما حاکمیت و مردم نیز باید در این امر تلاش کنند ضمن اینکه نخبگان نیز در برای فقرای جامعه مسئول هستند.

وی ادامه داد: از دیگر خصوصیات مهم یک شهر اسلامی شفاف‌سازی بودجه توسط مسئولان است و این شفاف‌سازی علاوه بر مردم اصفهان باید برای سایر شهرستان‌های استان اصفهان نیز صورت بگیرد.

قدیری ابیانه تصریح کرد: از دیدگاه امام (ره) و رهبر معظم انقلاب تمام مردم و به خصوص جوانان به عنوان راه‌حل مشکل کارآفرینی نگریسته می‌شوند اما سیستم آموزشی کشور و آموزش پرورش نیروی کارآفرین پرورش نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه از ویژگی‌های ملت ما و از جمله مردم اصفهان باور به اعتقادات اسلامی است، تصریح کرد: در بین بیشتر مردم بهترین کارتفریح  است که این موضوع بر خلاف موازین اسلامی است.

کارشناس عالی وزارت امور خارجه تحولات فرهنگی را لازمه وجودی یک شهر اسلامی دانست و تاکید کرد: از دیدگاه اسلامی و برای رسیدن به یک شهر یا کشور اسلامی دنیا و آخرت می‌تواند در بیشتر موارد به جای متضاد بودن در امتداد یکدیگر قرار بگیرد.

قدیری ابیانه در مورد تفاوت سنت‌گرای و سنت‌دوستی گفت: باید به جای سنت‌گرایی سنت‌دوستی را سرلوحه کاری خود قرار دهیم تا شاهد شهری امروزی، مدرن و در عین حال توحیدی باشیم.

وی ادامه داد: به ازای هر توریستی که وارد اصفهان شود و غیر مسلمان از این شهر بیرون رود یک فرصت را از دست داده‌ایم.

۹۱/۰۲/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">