پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۴۷ ب.ظ

۰

دادگاه مهدی هاشمی را علنی کنید.

دوشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۴۷ ب.ظ
 قدیری ابیانه در گفتگو با صبح قزوین خواستار شد؛ دادگاه مهدی هاشمی را علنی کنید.

صبح قزوین : سفیر سابق ایران در استرالیا گفت: اگر دستگاه قضا در انتشار علنی دادگاه مهدی هاشمی معذوریت دارد، باید تمام مراحل رسیدگی به پرونده در دادگاه فیلمبرداری شود و پس از اثبات جرم هاشمی، فیلم ها برای عموم مردم منتشر شوند.

محمد حسن قدیری ابیانه در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی صبح قزوین با انتقاد از غیر علنی بودن دادگاه فساد اقتصادی مهدی هاشمی گفت: به اعتقاد من تمام پرونده های مفاسد اقتصادی باید بدون هیچگونه ملاحظاتی برگزار و احکام آن صادر شود.
وی با بیان اینکه تشخیص علنی بودن دادگاه با قاضی پرونده است تصریح کرد: در پرونده هایی همچون پرونده فساد اقتصادی مهدی هاشمی که بر همگان مطرح است باید برای جلوگیری از ایجاد شبهه در افکار عمومی، دادگاه رسیدگی به پرونده به صورت علنی برگزار شود.
سفیر سابق ایران در استرالیا اظهار کرد: یکی از معضلاتی که در جامعه ما وجود دارد، عدم درک تفاوت بین متهم و مجرم در افکار عمومی است و هنگامی که شخصی به یک فساد اقتصادی متهم شود، در افکار عمومی به عنوان یک مجرم شناخته می شود.
وی ادامه داد: همین مسئله موجب شده تا در بسیاری از کشورها تا وقتی که دلایل جرم متهم اثبات نشده است، نام او فاش نشود، اما باید توجه داشت برخی پرونده ها همچون پرونده اختلاس ۳ هزار میلیاردی و یا پرونده بابک زنجانی که افکار عمومی را تحت تأثیر قرار می دهند باید به صورت شفاف به مردم منعکس شوند.
قدیری ابیانه با بیان اینکه دستگاه قضایی برای حفظ آبروی متهم، آبروی نظام را زیر سؤال می برد افزود: مردم حق دارند که بدانند چه اشخاصی با استفاده از جایگاه مدیریتی خود و یا نزدیکانشان برای منافع شخصی خود به بدنه اقتصاد جمهوری اسلامی ایران آسیب رسانده اند.
وی بیان کرد: اگر دستگاه قضا در انتشار علنی دادگاه مهدی هاشمی معذوریت دارد، باید تمام مراحل رسیدگی به پرونده در دادگاه فیلمبرداری شود و در صورت اثبات جرم هاشمی، فیلم ها برای عموم مردم منتشر شوند. با این کار می توان از بروز شایعات و ایجاد شبهه در میان افکار عمومی جلوگیری کرد.
قدیری در خاتمه خواستار شفاف سازی دستگاه قضا برای رسیدگی به پرونده های فساد اقتصادی شد و تأکید کرد: اگر برخورد قاطعانه قوه قضاییه با اشخاصی که در شرایط نابسامان اقتصاد کشور دست به فسادهای اقتصادی می زنند به صورت علنی و با تمام جزئیان منتشر شود، درس عبرتی خواهد شد برای افرادی که در آینده قصد انجام چنین اعمالی را دارند.

ملاحظات: سایت صبح قزوین در انتشار اظهارات اینجانب از قول بنده نوشته است که: 

وی با بیان اینکه تشخیص علنی بودن دادگاه با قاضی پرونده است تصریح کرد: "در پرونده هایی همچون پرونده فساد اقتصادی مهدی هاشمی که بر همگان روشن است باید برای جلوگیری از ایجاد شبهه در افکار عمومی، دادگاه رسیدگی به پرونده به صورت علنی برگزار شود."

این در حالی است که بنده گفته ام که "پرونده فساد اقتصادی مهدی هاشمی که نزد افکار عمومی مطرح است."

بی این دو تفاوت وجود دارد. 

۹۳/۰۵/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">