پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۱۰ ب.ظ

۰

تشخیص انتخابات زودرس مجلس بر عهده رهبری است/ انتصابات مسئله دار دولت،فضاسازی برای فتنه

 کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد : امکان اصل مراجعه ی زودهنگام به آرای مردم برای تشکیل مجلس مغایرتی با مردم سالاری ندارد و تشخیص آن بر عهده رهبری ست نه رییس جمهور، و اگر  این اتفاق در مجلس ششم صورت میگرفت امکان ادامه خیانت در چهار سال از آنان سلب می شد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران روشن، محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اظهارات اخیر سعید حجاریان در خصوص انحلال مجلس توسط دولت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران روشن بیان داشت:آقای حجاریان میتوانست بجای عبارت انحلال مجلس عبارت انتخابات زود رس را بیان کند، البته طبیعی است که این اختیار در دست رهبری است و باید باشد زیرا مقام رهبری فراتر از سه قوه می باشد و قوای مجریه و مقننه از هم مستقل هستند.

وی با تاکید بر امکان تغییر وکلا از سوی مردم گفت: انتخابات زودرس به ذات مذموم نیست، چرا که اگر این اتفاق در مجلس ششم صورت میگرفت امکان ادامه خیانت در چهار سال از آنان سلب می شد.

کارشناس مسائل سیاسی نسبت به برخی ازعکس العمل های اصولگرایان توصیه کرد:بی جهت اصل امکان انتخابات زود رس را مغایر با اصول معرفی نکنند و بر آن نتازند، بلکه باید بر امکان

انتخابات زود رس توسط مردم به عنوان یک اصل تاکید کنند که برگزاری انتخابات زودرس نه توسط رییس جمهور و دولت بلکه در صورت تشخیص نیاز رهبری و توسط رهبری تاکید شود.

هرچند قدیری امکان انتخابات زودرس را در مقطع فعلی غیرضروری میداند بیان داشت: حتی اگر انتخابات زودرس هم تایید شود بازهم اصولگرایان رای می آورند.

دکترای مدیرت استراتژیک  همانگونه که امکان انتخابات زودرس را در شرایطی درست میدانست با تاکید بر درست بودن امکان استیضاح وزیر از جانب مجلس تصریح کرد: ممکن است وزرا یا نمایندگان با فریب کاری به مجلس واردشوند و یا به وزارت برسند  و بعدها، چهره واقعی خود را نمایان سازند که  برخی وزرا  وعده هایی میدهند که خود را به گونه ای دیگر معرفی کنند و وقتی به آن پست دست پیدا کردندراه دیگری را می روند.لذا هم مجلس باید وزیر را استیضاح کند و هم مردم باید مجلس را که تشخیص و اذن آن با رهبری است بتوانند تغییر دهند.

کارشناس مسائل سیاسی یکی از دلایل بی کفایتی فرجی دانا را اینگونه بیان کرد: اگر هیچ  دلیلی برای استیضاح فرجی دانا وجود نداشت تهدید وی برای خروج ایران بر بی کفایتی او کفایت میکند، هرچند امیدوارم تکذیبه ی فرجی دانا صحت داشته باشد.

وی اظهار داشت: تلاش برای تصدی وزارت خانه های حساس مثل وزارت علوم و انتصابات مسئله دار برای این است که بتوانند از فضا و امکانات  دانشگاهها برای زمینه سازی انتخابات مجلس بعدی در فضای سیاسی به نفع خود و فتنه گران استفاده کنند و اگر اصولگرایان پیروز انتخابات باشند فتنه ۸۸ را دوباره تکرارمی کنند.

قدیری ابیانه پیشنهاد نظارت  ۳ کشور خارجی بر روی انتخابات ایران را که توسط یکی از وزرای دوره اصلاحات در اوج فتنه بیان شده بود را نمونه کسانی معرفی کرد که صلاحیت لازم برای مسولیت در نظام جمهوری اسلامی را ندارند.

این کارشناس سیاسی در پاسخ به این سوال که هماهنگی مجلس و دولت به چه معناست؟  گفت: تضارب آرا در مجلس وجود دارد واین تضارب مانند هم عقیده بودن همه اعضا هیچ اشکالی ندارد و حتی در خود دولت و بین مجلس و دولت شاهد آن هستیم. ولی باید این جمله امام(ره) ملاک عمل باشد که فرمودند دولت با مجلس هماهنگ باشد و مجلس با دولت همکاری کند.

وی در آخر خاطر نشان کرد: آهنگ حرکت با مجلس در چهارچوب سیاست های کلان رهبری است و دولت باید مطابق با آهنگ مجلس در چهارچوب سیاست های کلان عمل کند و مجلس هم دولت را در اجرای مصوبات 

۹۳/۰۶/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">