پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۳۹ ق.ظ

۰

خبرگزاری فارس: قدیری ابیانه: غرب نگاهی قدرت‌طلبانه و انحصارگرایانه به علم دارد/ پیچ تاریخی علم در دستان ایران استدر گفت‌وگو با فارس قدیری ابیانه: غرب نگاهی قدرت‌طلبانه و انحصارگرایانه به علم دارد/ پیچ تاریخی علم در دستان ایران است

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه موفقیت در عبور از پیچ تاریخی مدنظر مقام معظم رهبری در دستان دانشمندان ایرانی است، گفت: غرب نگاهی قدرت‌طلبانه و انحصارگرایانه به علم دارد و سعی می‌کند با پیشرفت همه کشورها مخالفت کند.

محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در پاسخ به سؤالی در خصوص ممانعت غرب از تحصیل دانشجویان ایرانی و انحصارگرایی آنان در علم گفت: برخلاف دیدگاه غرب که دیدگاه قدرت‌طلبانه دارد، دیدگاه اسلام بر علم‌آموزی و آموزش است و مطابق با احادیث به کسانی که علم را دارند و آن را به دیگران نمی‌آموزند لعنت می‌فرستد.

وی افزود: غرب به دنبال پیشرفت همه ملت‌های جهان با هم نیست بلکه تلاش می‌کند تا سلطه خودش را در جهان گسترش دهد.

قدیری ابیانه با بیان اینکه غرب برای اینکه سلطه خودش را بر جهان تحکیم ببخشد سعی می‌کند از پیشرفت سایر کشورها ممانعت کند، اظهار داشت: غرب برای جلوگیری از پیشرفت سایر کشورها انواع ترفندها را دنبال و اجرا می‌کند که یکی از آنها ممانعت از علم‌آموزی است.

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید براینکه غرب سعی می‌کند که فرهنگ مطالعه را در کشورهای غیر خودی تخریب کند، تصریح کرد: یکی از راههای جلوگیری از پیشرفت کشورهای غیر حامی غرب، فرهنگ پایین مطالعه و عدم علم‌آموزی آنان است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از استراتژی‌های اساسی آمریکا و انگلیس این است که کشورهای نفت‌خیز نباید از وابستگی به نفت نجات پیدا کنند و باید همواره وابسته باشند چون نباید تولید ثروت کنند و برای اینکه تولید ثروت نکنند نباید کار کنند و به همین دلیل در این کشورها فرهنگ کار از بین رفته است.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه غرب تلاش می‌کند درآمدهای حاصل از نفت کشورهای نفت‌خیز صرف پیشرفت این کشورها نشود، گفت: غربی‌ها در این کشورها سعی کرده‌اند به مصرف‌گرایی دامن بزنند و در کنار مصرف‌گرایی خرید کالای خارجی را ترویج و این امر را به یک فرهنگ تبدیل کنند.

وی با تأکید براینکه کشورهای غربی با علم‌آموزی ایرانی‌ها از گذشته‌‌های دور در رشته‌های اساسی مخالف بوده‌اند، افزود: در زمان رژیم گذشته که ما صنعتی را به طور کامل خریداری می‌کردیم وقتی نیاز به تعمیر پیدا می‌شد کارشناسان غربی برای اینکه ایرانی‌ها تعویض قطعات را یاد نگیرند پرده‌ای را برای تعویض قطعه می‌کشیدند و این مسائل در تعویض قطعات هواپیماهای نظامی و غیر نظامی و حتی دستگاه‌های ریسندگی به وفور وجود داشته است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه سیاست غرب عقب‌ نگه  داشتن کشورها است، اظهار داشت: وقتی مذاکرات ایران با تروئیکای اروپایی برگزار می‌‌شد آنها دنبال این بودند که برخی رشته‌های خاص در دانشگاه‌های ایران تدریس نشود چه برسد به تحصیل دانشجویان ایران در کشورهای خودشان.

وی تصریح کرد: زمانی که غربی‌ها احساس کردند که پله‌های ترقی خیلی سریع در جمهوری اسلامی ایران در حال طی شدن است و جوانان ایرانی به برخی علوم دسترسی پیدا کردند که غرب حتی تصور آن را نیز نداشت آنها تمام تلاش خود را برای سنگ‌اندازی در مقابل ایران انجام دادند و حتماً هم در آینده ادامه می‌دهند.

قدیری ابیانه با تأکید براینکه مذاکرات ایران با 1+5 به نتیجه نخواهد رسید، اظهار داشت: پس از عدم نتیجه‌گیری در مذاکرات هسته‌ای مسائلی مانند ممانعت از تحصیل دانشجویان ایرانی در اروپا و آمریکا در برخی رشته‌های حساس ادامه خواهد داشت البته راه علم‌آموزی هیچگاه بسته نیست و بستگی فراوانی به همت جوانان، دانشجویان و محققین ایرانی خواهد داشت.

وی ادامه داد:‌ ما در ایران حدود 4 و نیم میلیون دانشجو داریم که معادل چندین برابر جمعیت برخی کشورهای همسایه عرب ما است و بیش از 500 هزار نفر از آنان در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند که همگی اینها پتانسیل خوبی را برای کشور ما به وجود آورده‌اند و دشمنان ما را به وحشت انداختند.

قدیری ابیانه افزود: پیشرفت‌های ما در زمینه سلول‌های بنیادی، پزشکی، نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، هسته‌ای و موشکی باعث نگرانی دشمنان جمهوری اسلامی ایران شده است.

وی با اشاره به رشد 11 برابری پیشرفت علمی ایران نسبت به متوسط جهانی خاطرنشان کرد: با اینکه این امر برای ما موجب افتخار است ولی دشمنان ما را به شدت نگران کرده است.

قدیری ابیانه تصریح کرد: روند کلی حرکت جهان به سمتی است که قدرت‌های غربی رو به افول و بیداری اسلامی روبه گسترش و در حال حرکت به سمت ایجاد قطب اسلامی و تشکیل تمدن بزرگ اسلامی است و در دهه اخیر که دهه تغییر و تحولات جهانی است و جهان از تک قطبی بودن به سمت چند قطبی بودن در حال حرکت است مطمئناً یکی از قدرتمندترین قطب آن قطب اسلامی خواهد بود.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: سیا و پنتاگون پیش‌بینی کرده‌اند که رژیم صهیونیستی تا 10 سال آینده یعنی تا سال 2025 مضمحل خواهد شد و این‌ سال‌ها همان سال‌های مدنظر مقام معظم رهبری با عنوان پیچ تاریخی است.

وی با تأکید براینکه آینده پیش‌روی ما شیرین‌تر، گسترده‌تر و توصیف‌ناپذیرتر نسبت به وضعیت فعلی است، اظهار داشت: این چیزی است که دشمن آن را درک و به همین جهت تمام تلاش خود را برای جلوگیری از وقوع آن انجام داده است ولی قطعاً موفق نخواهد شد و جوانان ما با تحصیل علم این مرزها را پشت‌سر خواهند گذاشت.

قدیری ابیانه در پایان گفت: امروزه می‌توان بسیاری از علوم را به طرق مختلف حتی از طریق اینترنت و بدون حضور در دانشگاه‌های خارجی به دست آورد.

۹۳/۰۶/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">