پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۵۷ ق.ظ

۰

جرم فتنه گران کاملا مشهود است
محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس عالی مدیریت استراتژیک تاکید دارد:” رئیس محترم جمهور اگرچه در لفظ فرمایش آقا (در مورد عدم انتصاب فتنه گران در مسئولیت ها) را تایید کردند، اما متاسفانه آن را مشروط به داشتن حکم دادگاه نمودند که به نظر می رسد این گونه سخنان و استدلال ها از یک کسی که خود را حقوقدان می‌داند بعید به نظرمی رسد و حال آنکه در اعطای مسئولیت به افراد به هیچ وجه حقوق شهروندی مطرح نیست، بلکه عقبه فکری و صلاحیت های علمی ملاک اصلی گزینش افراد برای مصادر امور است. مثل این است که شما به خواستگاری دختری بروید و به خانواده دختر بگویید چون دادگاه حکمی برای من صادرنکرده است شما باید دخترتان را به عقد بنده درآورید!”
او می گوید:” حق شهروندی در رای دادن است نه در سپردن مسئولیت های کلیدی به افراد و حتما افرادی که سرنوشت و منافع مردم را به آنها می‌سپارند باید وفادار به نظام باشند و وفاداریشان را در عرصه های مختلف و در فراز و نشیب های انقلاب به اثبات رسانده باشند، در روزهای خطر، خطر کرده باشند، در روزهای نیاز به ایثار، ایثارگری کرده باشند و نقطه سیاهی در پرونده شان نباشد. "
سفیر سابق ایران در ایتالیا و مکزیک  در ارتباط با عزل و نصب های انبوه دولت یازدهم در یک سال گذشته به طرح این سوال می پردازد که:« بنده از طراحان این شبهه در بیانات رهبری این سؤال را  مطرح می‌کنم که آیا این حقوق شهروندی است که به اذعان وزیرمحترم کشور 80 درصد مدیران این وزارتخانه را  تغییر داده یا عزل کرده است؟ از کدام دادگاه  حکم عدم صلاحیت یا محکومیت به دست وزیر کشور رسیده که توانسته با استناد به آن احکام  80 نفر از مدیران کشور را برای تنبه هم که شده از حقوق شهروندی محروم ، از کار برکنار و مسئولیت ها را از آن ها ساقط کند؟!»
حواله کردن منتقدین به جهنم !
آیا بی سواد خواندن منتقدین برطبق حکم دادگاه بود یا آیا  حقوق شهروندی حواله کردن منتقدین و مردم به جهنم است ؟
درمیان علمای حوزه مشهوراست که اگرآخوندی یا کسی به طور آشکار مرتکب گناه کبیره ای شد  نمی‌توان گفت، چون این فرد محاکمه و محکوم نشده است، می توان او را امام جماعت کرد یا پشت سر او نماز خواند. آنها معتقدند، در نماز خواندن این گونه افراد، حتی به جماعت حرفی نیست، اما این گونه افراد نمی توانند امام جماعت باشند. چرا که فقط " احراز عدم جرم " ملاک شایستگی برای پذیرش مسئولیت کلیدی است. دکتر قدیری ابیانه در ادامه با تایید این موضوع می گوید:” دکتر فرجی دانا در جلسه علنی رای اعتماد مجلس، در دفاعیاتش شخصا اعتراف کرد، که من در آن تحصن دانشگاه تهران شرکت کردم چون رئیس دانشگاه از ما دعوت کرده بود که برویم. همین اعتراف این سوال را از رئیس دولت ایجاد می‌کند که چگونه می‌شود دعوت رئیس دانشگاه برای مشارکت در فتنه توجیه دارد ولی  دعوت رهبری و مسئولان نظام برای مقابله با فتنه هیچ حجتی ندارد؟! « به هرحال نباید اجازه داد که فتنه گران در راس امور باقی بمانند و مردم باید با این مسئله مقابله کنند و یکی از مراکزی که صلاحیت مقابله با آن را دارد، مجلس شورای اسلامی است و نمایندگان باید از همان ابتدا یعنی از سر چشمه جلوی این آلودگی ها را بگیرند. این گونه مواضع که از سوی برخی در مورد فتنه گران اتخاذ می شود، منطبق با معیارهای اسلامی و رهنمودهای امام و نظام و دستورات اسلامی نیست و اگر بخواهیم نظر این گونه افراد را بپذیریم، باید تا زمانی که حکمی صادر نشده به کروبی و موسوی خائن نیز پست و مسئولیت بدهیم.» 

متن بخش سوم گزارش کیهان به شرح زیر است:

نگاهی به دغدغه رهبر معظم انقلاب در باب فتنه(بخش پایانی)

گروه گزارش
آیا می شود به بهانه‌ عقلانیت، این حقایق روشن را نادیده گرفت، که ما عقلانیت به خرج می دهیم! این عقلانیت است که دشمنان این ملت و دشمنان این کشور و دشمنان اسلام و دشمنان انقلاب، شما را از خود بدانند و براى شما کف و سوت بزنند، شما هم همین طور خوشتان بیاید، دل خوش کنید؛ این عقلانیت است؟! این نقطه‌ مقابل عقل است. عقل این است که به مجردى که دیدید برخلاف آن مبانى‌ که شما ادعایش را می کنید، چیزى ظاهر شد، فوراً خودتان را بکشید کنار، بگویید نه نه نه، ما نیستیم؛ به مجردی که دیدید به عکس امام اهانت شد، به جاى اینکه اصل قضیه را انکار کنید، کار را محکوم کنید؛ بالاتر از محکوم کردن کار، حقیقت کار را بفهمید، عمق کار را بفهمید؛ بفهمید که دشمن چه جورى دارد برنامه‌ ریزى می کند، چه می خواهد، دنبال چیست؛ این را باید این آقایان بفهمند.
شما ملاحظه کنید یک عده‌اى قانون‌شکنى کردند، ایجاد اغتشاش کردند، مردم را به ایستادگى در مقابل نظام تا آنجایى که می‌توانستند، تشویق کردند، تیغشان نبرید؛ آن کارى که می خواستند نشد، آنها تلاش خودشان را کردند، زبان دشمنان انقلاب را و دشمنان اسلام را دراز کردند، جرأت به آنها دادند؛ کارى کردند که دشمنان امام، آن کسانى که بغض امام را در دل داشتند ، جرأت پیدا کنند بیایند توى دانشگاه، به عکس امام اهانت بکنند …  یعنى فضا را فضاى غبارآلود کردند.
آنچه که خواندید بخش هایی از سخنان مقام معظم رهبری بود که در سالهای گذشته درباره فتنه و فتنه گران بیان نموده اند.
دیروز در دومین قسمت ازاین گزارش به چند مورد ازموارد مختلف تلاش های دلسوزانه ورهبر معظم انقلاب به سردمداران جریان فتنه و هشدارهای همراه با دستور ایشان در مناسبت ها و به بهانه های مختلف مبنی بر عدم به کارگیری این‌گونه عناصردر مصادر امور و مصالح کشوراشاره شد و در این باره  نظرکارشناسان و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را نیز جویا شدیم و تاکید شد که بسیاری از مهره های اصلی فریب خورده های این جریان به رغم رافت اسلامی نظام نه تنها از کرده خود توبه نکرده اند بلکه مدتی است در صدد بازگشت به قدرت و نفوذ در مصادر امور کشور و راه اندازی فتنه دیگری هستند و برای توجیه بازگشت خود نیز نکاتی را دست آویز قرار داده اند که هیچ توجیه حقوقی و قانونی ندارد.
فتنه گران در دوران امام راحل
امروز این موضوع را از یک کارشناس تاریخ معاصر سراغ گرفته ایم و نظر ایشان را در باره برخورد امام (ره) با فتنه گران در دوران حیات پربرکت شان سوال کردیم.
او در این باره می گوید:” اگر اندک توجهی به تاریخ معاصر کشور و روز شمار دهه اول انقلاب داشته باشیم، حوادث مشابهی مثل فتنه 78 و 88 را بارها تجربه کرده ایم و نسل جدید نباید فکر کند، انقلاب به تازگی دچار چنین بلیاتی می‌شود. بودند کسانی که درعین حال که ازیاران امام و حتی از نزدیکان ایشان به حساب می آمدند، کارشان این بود که به تحریک این و آن به تقابل با امام فکر می کردند و حتی وارد فاز اجرایی شدند. برخی هاشان حتی رو در روی امام قرار گرفتند، برخی‌ها هم چون در تقابل با امام به نتیجه نرسیدند کارشان به پناهندگی  به دشمن کشید و برخی هم شخصیت‌های نابی مثل شهید بهشتی را آماج حمله خود قرار دادند، اما هدف اصلی همه آن ها زمین زدن امام بود. به قول رهبرمعظم انقلاب " ایستادند پاى اینکه امام را به زانو در بیاورند...”. اگر چه مردم و بدنه نظام  در این دوران هم خسارت‌های زیادی متحمل شدند و فتنه گران مدتی کشور را با خلأ‌هایی روبه رو کردند، اما بصیرت افزایی مردم در مقابله و صبر و تحمل مردم در چنین فجایعی سرمایه بسیار ارزشمندی شد برای روزگار امروز‌مان. مدیریت قاطع امام و بصیرت و آگاهی مردم و رویش‌هایی که در طول زمان صورت گرفت، انقلاب این طور خائنین را مطرود کرد.
این کارشناس تاکید می کند:” امام در برخورد با نهضت آزادی و خیانت های جبهه ملی، چون جرم شان مشهود بود به هیچ وجه منتظر حکم دادگاه و ورود قوه قضائیه به موضوع نشدند، ایشان علنا برای جبهه ملی حکم محارب دادند و تاکید فرمودند تا من زنده هستم اجازه نخواهم داد این عناصرخودفروخته مصالح کشور را به دست بگیرند و حتی در وصیت نامه خود به دیدگاه هایشان نسبت به فتنه گران تاکید کردند. بنابراین طراحان فتنه 78 و به‌ویژه فتنه 88 که برخی از آنها به نحوی نقش‌های برجسته ای در روند پیروزی و تداوم انقلاب داشتند، بایستی این را در نظر می گرفتند که این مار گزیده را دیگر نمی توان از ریسمان سیاه و سفید ترساند. سران فتنه به ویژه کسانی که خانوادگی در این فتنه نقش آفرینی کردند و اکنون دراجرای قانون قضا در مورد خود و فرزندانشان مانع تراشی می کنند پیش از طراحی چنین خیانتی، مروری برگذشته انقلاب می کردند و تاریخ را واقعا در عمل به دیده عبرت می نگریستند نه در حرف و قلم!
مطالبه مردم مجازات فتنه گران
پنج سال از حوادث پس از انتخابات ۸۸ گذشت. در این مدت انبوهی از مطالبات مردم برای عذرخواهی فتنه‌گران و حامیان آنها و مجازات سران فتنه مطرح شده است.
یکی از اساتید دانشگاه در این باره تاکید می‌کند:” انتظار حداقلی این بود که سران فتنه و عناصر تاثیر گذار این جریان همان طورکه براساس منابع موثق در محافل خصوصی و در لانه‌های فساد سیاسی به اشتباه خود اعتراف  و اذعان می‌کنند و به صراحت می گویند که هیچ تقلبی در انتخابات اتفاق نیفتاده بود، ذره ای از آن را در میان عامه مردم نیز علنی می کردند تا از یک سو از بار گناهانشان کاسته می شد و از سوی دیگر دشمنان را از امید بستن به توطئه های دیگر، در ادامه راه مایوس می کردند. انتظار این بود که در رفت و آمدها به مناسبت های مختلف و برقراری جلسات محفلی در بیوت کسانی که در ادعا مصلحت نظام را برهرچیزی ترجیح می دهند و خود را همیشه دوست و هم سنگر رهبری نظام در دوران مبارزه معرفی می کنند، با نصایح بزرگوارانه شان، برای این غافله به انحراف رفته تشخیص مصلحت کنند و آنها را پس از ندامت و عذرخواهی ازمردم به دل جامعه بفرستند، اما نه تنها این اتفاق میمون نیفتاد بلکه از این جلسات پرروتر از گذشته، جری‌تر و گرگ‌تراز گذشته بیرون آمدند، با دستانی پراز برنامه و نیرنگ‌های دست اول!”
علی اصغر زارعی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به گزارشگر روزنامه کیهان می گوید:” اگر بخواهیم حکم دادگاه را تعقیب کنیم به نظر من این یک بحث جداگانه ای است و از لحاظ حقوقی این استدلال، که این گونه افراد با کیان نظام جمهوری اسلامی بازی کرده اند تا زمانی که حکم دادگاه برایشان صادر نشده می‌توانند در مصادر بالای کشور مشغول باشند اصلا استدلال  درستی نیست.”اومعتقد است: "همین که  تاکنون با این ها با رافت اسلامی برخورد شده و فرصت چندین ساله برای توبه کردن به آن ها داده شده، باید شکرگزارباشند. پس نباید این گونه امتیازات باعث فرصت طلبی یک عده ای شود. وقتی می دانیم که این گونه افراد مواضع و عقایدشان عوض نشده و خودشان هم به آن اذعان دارند، چطور می توانیم به اینها اعتماد کنیم. به نظرمن آنچه، باعث این رفتارهای ناپسند شده، آن هم بلافاصله بعد از تذکر جدی رهبری نظام، ناشی از علقه های تشکیلاتی و وامدار بودن این افراد به برخی از جریان‌های وابسته به فتنه است که مجبور می‌شوند چنین توجیهاتی مطرح کنند.”
از خانم دکتر فاطمه آلیا می پرسم، شما که یک نماینده مجلس هستید و با قانون، ماده و تبصره سر و کار دارید چه نظری در این مورد دارید، آیا برای جلوگیری از انتصاب افراد مسئله دار در مسئولیت‌های بالا نیاز به حکم قضایی هست، که او می گوید:” بنده این نظریه را اصلا قبول ندارم . چون جرم کاملا مشهود است و جرایم مشهود در مسائل حقوقی و قضایی جایگاه ویژه‌ای دارد، این مسئله را هم فقها می دانند و هم حقوقدان ها. حتی آقای رئیس جمهور هم که شخصا حقوقدان هستند، باید این را بدانند و قطعا می دانند. رهبری بارها با صراحت تمام فرموده اند؛ کسانی که می‌گویند در انتخابات تقلب شده مجرم هستند. لذا به نظر می رسد فتنه گران در دولت جدید با این توجیهات می خواهند زمان بخرند تا عناصر آن ها بتوانند در حوزه‌هایی که تلاش می‌کنند بیشتر یارگیری کنند.”
ازاو درباره دکتر نجفی به عنوان سرپرست وزارت علوم می پرسم و خانم آلیا ادامه می دهد: «عدم رای اعتماد مجلس به فرجی دانا کاملا مشخص و پیام آشکاری داشت و ارتباطی به تخصص وزیر نداشت بلکه به خاطر مشارکت های ایشان در همراهی با فتنه گران در یک سال اخیر بود. مجلس  به آقای نجفی هم زمانی که برای وزارت آموزش و پرورش معرفی شد به همان دلایلی که ذکر شد  رای اعتماد نداد، حال در شگفتی تمام مشاهده می کنیم که رئیس جمهور او را به عنوان سرپرست چنین وزارتخانه حساسی  منصوب می‌کند درحالی که آقای روحانی از آن عدم اعتماد تا این عدم اعتماد می بایستی پیام مجلس شورای اسلامی را مبنی براین که فتنه خط قرمز مجلس و مردم است گرفته باشد و امیدواریم پیش از آنکه این موضوع به یک لجبازی سیاسی تبدیل شود و هزینه دیگری بر نظام و مردم تحمیل کند وزیر علوم در اسرع وقت به مجلس معرفی شود.”
آلیا با ابراز شگفتی از دوباره کاری رئیس‌جمهور تاکید می کند:” زمانی که نجفی از مجلس برای وزارت آموزش و پرورش رای اعتماد نیاورد بدون توجه به نظر و پیام مجلس بلافاصله ایشان را به عنوان معاون خود در میراث فرهنگی منصوب کرد و وقتی عملکردشان در این حوزه نیز با اعتراض روبه رو شد به بهانه اینکه ایشان مریض هستند او را از این مسئولیت نیز کنارگذاشتند. حال به چه دلیلی کسی را که به خاطر ناتوانی جسمی دیروز از میراث فرهنگی کنار می گذارد  امروز وی را  به سرپرستی وزارت علوم منصوب می کند خود باید پاسخگو باشد! "
جرم فتنه گران کاملا مشهود است
محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس عالی مدیریت استراتژیک تاکید دارد:” رئیس محترم جمهور اگرچه در لفظ فرمایش آقا را تایید کردند، اما متاسفانه آن را مشروط به داشتن حکم دادگاه نمودند که به نظر می رسد این گونه سخنان و استدلال ها از یک کسی که خود را حقوقدان می‌داند بعید به نظرمی رسد و حال آنکه در اعطای مسئولیت به افراد به هیچ وجه حقوق شهروندی مطرح نیست، بلکه عقبه فکری و صلاحیت های علمی ملاک اصلی گزینش افراد برای مصادر امور است. مثل این است که شما به خواستگاری دختری بروید و به خانواده دختر بگویید چون دادگاه حکمی برای من صادرنکرده است شما باید دخترتان را به عقد بنده درآورید!”
او می گوید:” حق شهروندی در رای دادن است نه در سپردن مسئولیت های کلیدی به افراد و حتما افرادی که سرنوشت و منافع مردم را به آنها می‌سپارند باید وفادار به نظام باشند و وفاداریشان را در عرصه های مختلف و در فراز و نشیب های انقلاب به اثبات رسانده باشند، در روزهای خطر، خطر کرده باشند، در روزهای نیاز به ایثار، ایثارگری کرده باشند و نقطه سیاهی در پرونده شان نباشد. "
سفیر سابق ایران در ایتالیا و مکزیک  در ارتباط با عزل و نصب های انبوه دولت یازدهم در یک سال گذشته به طرح این سوال می پردازد که:« بنده از طراحان این شبهه در بیانات رهبری این سؤال را  مطرح می‌کنم که آیا این حقوق شهروندی است که به اذعان وزیرمحترم کشور 80 درصد مدیران این وزارتخانه را  تغییر داده یا عزل کرده است؟ از کدام دادگاه  حکم عدم صلاحیت یا محکومیت به دست وزیر کشور رسیده که توانسته با استناد به آن احکام  80 نفر از مدیران کشور را برای تنبه هم که شده از حقوق شهروندی محروم ، از کار برکنار و مسئولیت ها را از آن ها ساقط کند؟!»
حواله کردن منتقدین به جهنم !
آیا بی سواد خواندن منتقدین برطبق حکم دادگاه بود یا آیا  حقوق شهروندی حواله کردن منتقدین و مردم به جهنم است ؟
درمیان علمای حوزه مشهوراست که اگرآخوندی یا کسی به طور آشکار مرتکب گناه کبیره ای شد  نمی‌توان گفت، چون این فرد محاکمه و محکوم نشده است، می توان او را امام جماعت کرد یا پشت سر او نماز خواند. آنها معتقدند، در نماز خواندن این گونه افراد، حتی به جماعت حرفی نیست، اما این گونه افراد نمی توانند امام جماعت باشند. چرا که فقط " احراز عدم جرم " ملاک شایستگی برای پذیرش مسئولیت کلیدی است.دکتر قدیری ابیانیه در ادامه با تایید این موضوع می گوید:” دکتر فرجی دانا در جلسه علنی رای اعتماد مجلس، در دفاعیاتش شخصا اعتراف کرد، که من در آن تحصن دانشگاه تهران شرکت کردم چون رئیس دانشگاه از ما دعوت کرده بود که برویم. همین اعتراف این سوال را از رئیس دولت ایجاد می‌کند که چگونه می‌شود دعوت رئیس دانشگاه برای مشارکت در فتنه توجیه دارد ولی  دعوت رهبری و مسئولان نظام برای مقابله با فتنه هیچ حجتی ندارد؟!« به هرحال نباید اجازه داد که فتنه گران در راس امور باقی بمانند و مردم باید با این مسئله مقابله کنند و یکی از مراکزی که صلاحیت مقابله با آن را دارد، مجلس شورای اسلامی است و نمایندگان باید از همان ابتدا یعنی از سر چشمه جلوی این آلودگی ها را بگیرند. این گونه مواضع که از سوی برخی در مورد فتنه گران اتخاذ می شود، منطبق با معیارهای اسلامی و رهنمودهای امام و نظام و دستورات اسلامی نیست و اگر بخواهیم نظر این گونه افراد را بپذیریم،  باید تا زمانی که حکمی صادر نشده به کروبی و موسوی خائن نیز پست و مسئولیت بدهیم.» 
۹۳/۰۶/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">