به گزارش خبرنگار ایرنا در آمل، ‘ محمدحسن قدیری ابیانه’، روزجمعه در یادواره ۲۰ شهید روستای ‘ اجبارکلا’ از توابع بخش دشت سر آمل افزود: اگر خواهان امنیت و تقویت آن در کشور هستیم، باید یادواره شهدا را جهانی کرده و زندگی نامه آنان نیز منتشر شود.

وی تصریح کرد: گرچه شهدا به برگزاری یادواره های شهدا نیاز ندارند و در واقع برگزاری این مراسم تذکر و یادآوری برای فاصله نگرفتن از راه و سیره شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس است.

این کارشناس عالی مسائل سیاسی با بیان این نکته که جهان نیازمند آشنایی با ویژگی شهدا و از خودگذشتگی های آنان در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است، اضافه کرد: شهدا با گذشت از جان خود تمامیت و استقلال کشور را تامین کردند و امنیت امروز جمهوری اسلامی ایران مرهون جانفشانی های آنان است.

قدیری ابیانه، با اشاره به اینکه دشمنان ایران اسلامی از جمله آمریکا با تحریم و تهدید بیش از سی سال خود علیه کشورمان درصدد ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی است، تاکید کرد: آمریکای ها در آرزوی حمله نظامی به ایران هستند اما از روحیه شهادت طلبی ملت ترس دارند و به خوبی می دانندایرانی ها به مانند جنگ تحمیلی هشت سال عراق علیه ایران با حمایت های جهانی، اکنون نیز شکست ناپذیرتر است.

او ادامه داد: ملت ما جوانان و افرادی دارد که حاضرند برای حفظ کیان نظام اسلامی و در راه خدا از جان خود بگذرند و دشمنان در برابر آن ها عاجز است.

وی تصریح کرد: اگر آمریکا به ایران حمله کند در همان روز اول تمام ناوگان آن در خلیج فارس منهدم شده و عده بسیاری از آن ها کشته می شوند.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا ، با بیان این که وجود روحیه مقاومت در ملت ایران معضلی برای آمریکا است، گفت: دشمنان از ابهت ملت ما وحشت دارند و داستان فداکاری ها و ایثارگری های رزمندگان ما را شنیده اند که به خود اجازه هیچ گونه اقدامی نخواهند داد.

قدیری ابیانه ، با اشاره به این که ملتی که روحیه ایثار و مقاومت داشته باشد شکست ناپذیر خواهد شد، بیان داشت: اگر ملتی اهل فداکاری باشد بزرگ ترین قدرت ها نیز حریف او نمی شوند.