پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۳:۲۷ ب.ظ

۰

گروه سیاسی: محمد حسن قدیری ابیانه با اشاره به هتک حرمت قرآن توسط کشیش آمریکایی گفت: قوه قضائیه کشورهای اسلامی باید حکم جلب این کشیش فاسد را صادر کنند و مسلمانان جهان باید به فکر مجازات اهانت‌کنندگان به اسلام و قرآن باشند.

محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس عالی مدیریت استراتژیک و سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) در رابطه با اقدام اخیر کشیش آمریکایی در اهانت به قرآن و توصیه وزارت دفاع آمریکا به این کشیش برای در نظر گرفتن عواقب این کار در به خطر انداختن جان سربازان آمریکایی در افغانستان گفت: وزارت دفاع آمریکا با مطلبی که بیان کرده است به چند نکته اشاره دارد؛ اول اینکه خواستار عدم توهین به قرآن شده است نه به این جهت که توهین به قرآن عمل نادرستی است بلکه از این جهت که این اقدام جان سربازان آمریکایی را به خطر می‌اندازد. در واقع اگر جان سربازان آمریکایی به خطر نمی‌افتاد از نظر وزیر دفاع آمریکا این توهین بلامانع بود.

 

وی ادامه داد: نکته دوم اینکه اگر در اثر قرآن‌سوزی جان سربازان آمریکایی به خطر بیفتد این یک عامل بازدارنده خواهد بود و این پیام غیرمستقیمی است که ما می‌توانیم از آن استنباط کنیم.

 

قدیری ابیانه اظهار کرد: به عبارتی مسلمانان جهان اگر بخواهند جلوی تکرار اهانت به قرآن در آمریکا را بگیرند راهی جز به خطر انداختن جان سربازان آمریکایی نیست و این پیام را باید مسلمانان دنیا درک کنند و مانع تکرار اهانت به مقدسات اسلامی شوند.

 

این کارشناس عالی مدیریت استراتژیک عنوان کرد: مسئله بعد این است اصلا آمریکا که حمایتش از رژیم صهیونیستی و دشمنی‌اش با اسلام آشکار است و اجازه می‌دهد که قرآن در کشورش مورد اهانت قرار گیرد در حالی که یک و نیم میلیارد مسلمان در جهان و ده میلیون مسلمان در خود آمریکا وجود دارد چرا باید در کشورهای اسلامی پایگاه نظامی داشته باشد.

 

وی تأکید کرد: بنابراین پاسخ به این توهین برچیدن پایگاه‌های نظامی آمریکا در همه کشورهای اسلامی و به خصوص در سرزمین وحی است. البته گرفتاری جهان اسلام این است که دولت‌هایی در این کشورهای اسلامی که آمریکا در آنجا پایگاه دارد در رأس قدرت حضور دارند که وابسته به آمریکا هستند

 

قدیری ابیانه تصریح کرد: پس به هیچ وجه انتظار نمی‌رود رژیم‌هایی مانند عربستان سعودی، امارات، اردن، مراکش، بحرین و قطر پایگاه‌های آمریکا را برچینند. اما این قطعا خواست ملت‌های مسلمان خواهد بود و ملت‌های اسلامی باید بسیج شده و مبارزه کنند و حکام خود را تحت فشار قرار دهند تا آمریکا در هیچ یک از این کشورها پایگاه نظامی نداشته باشد.

 

سفیر سابق ایران در مکزیک خاطرنشان کرد: پیشنهاد من این است که دانشگاه الازهر مصر و علمای جهان اسلام فتوا دهند که داشتن پایگاه نظامی امریکا در کشورهای اسلامی حرام است و باید برچیده شود. از مسیحیان عزیز کشورمان و سایر مسیحیان نیز می‌خواهم که فعالیت‌های گسترده علیه اهانت به قرآن انجام دهند. قوه قضائیه کشورهای اسلامی باید حکم جلب این کشیش فاسد را صادر کنند و مسلمانان جهان باید به فکر مجازات اهانت‌کنندگان به اسلام و قرآن باشند.

 

وی اظهار کرد: اهانت به قرآن توسط کشیش آمریکایی به این دلیل است که در حقیقت آنها احساس می‌کنند منطق قرآن، قوی، مؤثر و انسان‌ساز است و مسیحیت و انجیل تحریف شده در مقابل قرآن رنگی ندارد. این دلیل اصلی تحریفات در مورد اسلام و قرآن از یک سو و اهانت و قرآن‌سوزی از سوی دیگر است.

 قدیری ابیانه:

پیشنهاد من این است که دانشگاه الازهر مصر و علمای جهان اسلام فتوا دهند که داشتن پایگاه نظامی امریکا در کشورهای اسلامی حرام است و باید برچیده شود

 

قدیری ابیانه یادآور شد: به عنوان نمونه در سراسر قرآن با دعوت به تعقل و تفکر انسان‌ها روبرو هستیم و قرآن مبنای ایمان را اندیشیدن و تفکر می‌داند اما در مسیحیت تعقل بزرگ‌ترین دشمن ایمان محسوب میشود و این شعاری است که در سردر بسیاری از کلیساها در غرب و آمریکا نصب شده است که عنوان انگلیسی آن عبارت است از: The reason is the biggest enemy of the faith .

 

وی در ادامه افزود: در حالی که در اسلام کودکانی را که به دنیا می‌آیند بی‌گناه می‌داند و تأکید می‌کند که هرکس در روز قیامت مسئول اعمال خود از سن بلوغ است لکن در مسیحیت اعتقاد دارند همه گناهکار به دنیا می‌آیند و اصولا زندگی با گناه آغاز می‌شود و همه حامل گناه آدم و حوا هستند و به هیچ وجه وارد بهشت نمی‌توانند بشوند مگر اینکه کشیشان درهای بهشت را به روی آنان از طریق غسل تعمید بازکنند.

 

این کارشناس عالی مدیریت استراتژیک اظهار کرد: در حالی که در همین مسئله عاطفه و عقل مادری مشوق اسلام‌خواهی است، زیرا هیچ مادری نمی‌تواند بپذیرد که فرزند شیرخوار او گناهکار است. در اسلام روحانیت به عنوان رهبر، مشاور و معلم محسوب می‌شود اما در مسیحیت کشیش و کلیسا به عنوان واسط بین انسان و خدا مطرح است.

 

وی ابراز کرد: به همبن دلیل گسترش اسلام موجب احساس خطر کشیشان و کلیساها شده است و آنها جایگاه خویش را در خطر می‌بینند. امروزه مقابله با قرآن امری گسترده در غرب است مثلا دولت آلمان چندی پیش اعلام کرده است که اجازه توزیع رایگان قرآن در المان را نمی‌دهد و به شرکت پست دستور داده است از توزیع قرآن جلوگیری کند.

 

قدیری ابیانه مطرح کرد: این‌گونه اقدامات نمی‌تواند نور قرآن را خاموش کند و خود نشان‌دهنده هراس آنها از گسترش شدید اسلام بین مردمی است که از لیبرالیسم و نظام سرمایه‌داری بریده‌اند و به دنبال راه حل می‌گردند.

 

وی در پایان گفت: از اقدامات مهمی که در مقابله با قرآن‌سوزی باید صورت گیرد این است که همه در آمریکا و دنیای غرب به قرآن دسترسی داشته باشند و این امر با توجه به اینکه قرآن به صورت صفحات دیجیتال (pdf) موجود است ارسال قرآن به صدها میلیون نفر از مردم این کشورها ممکن و ضروری می‌باشد.

سه شنبه 12 اردیبهشت 1391

 

۹۱/۰۲/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">