پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۶ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۰۱ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه سفیر اسبق ایران در استرالیا در جلسه هم‌اندیشی اقتصاد مقاومتی:  گفت: چون مردم تصور می‌کنند که درآمدهای نفتی خیلی زیاد است، بنابراین توقع دارند که همه مشکلات توسط دولت برطرف شود، متاسفانه خود مسئولین هم در حوزه میزان درآمدهای نفتی دچار این توهم هستند.

باشگاه‌خبرنگاران‌جوان یکشنبه 06 مهر 1393 
به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران ، "محمدحسن قدیری ابیانه" عصر دیروز با حضور در جلسه هم‌اندیشی اقتصاد مقاومتی که از سوی دفتر کانون فارغ‌التحصیلان  شبه قاره هند برگزار شده بود، با بیان اینکه درباره درآمدهای نفتی در اذهان عمومی نوعی توهم ایجاد شده است، گفت: در بهترین حالت ممکن که فروش نفت ایران در سال 91 به 2 میلیون و 300 هزار بشکه در روز رسیده بود (قبل از تحریم‌ها)، میزان صادرات به ازای هر نفر ماهانه تنها 67 هزار تومان می توانست باشد.
وی اظهار داشت: ما در جامعه در رابطه با میزان درآمدهای نفتی دچار توهم هستیم و به همین دلیل انتظار داریم که مشکل اشتغال، مسکن، معیشت، رفاه و درمان  با همین 67 هزار تومان در ماه حل شود.
قدیری ابیانه گفت: با وجود این توهم خودساخته، تصور مردم از میزان فساد و ناکارآمدی  اقتصاد کشور، بیشتر از واقعیت خواهد بود. همین موضوع سوء ظن و عدم اعتماد مردم به دولت را دامن می‌زند.
وی تاکید کرد: چون مردم  تصور می‌کنند که درآمدهای نفتی خیلی زیاد است، بنابراین توقع دارند که همه مشکلات توسط دولت برطرف شود. متاسفانه خود مسئولین هم در حوزه میزان درآمدهای نفتی دچار این توهم هستند.
سفیر اسبق ایران در استرالیا، گفت: حتی اگر حکومت معصوم باشد و در تصمیمات خود اشتباهی نکند ولی مردم وظیفه خود را انجام ندهند، به نتیجه دلخواه نخواهیم رسید.
قدیری ابیانه بیان داشت: از دیگر آثار توهم درباره میزان درآمدهای نفتی، علاوه بر توقع بی جایی که مردم از دولت برای تامین معاش خود پیدا می‌کنند، می توان به تنبلی اجتماعی هم اشاره کرد.
وی تصریح کرد: در کشور 25 روز تعطیلی مناسبتی داریم در حالی که در آمریکا و انگلیس این تعداد به ترتیب به 7 و 8 و در کشورهایی مانند آلمان و فرانسه به 10 روز می‌رسد.
 
وی در ادامه گفت: ساعت مفید کاری در ادارات کشور در سال 89، 64 دقیقه و در سال 92، 22 دقیقه در روز بوده است. ساعت مفید کاری در ژاپن و کره به ترتیب به 8 و 9.5 ساعت در روز می‌رسد.
15 روز عید نوروز، تولید به حداقل و مصرف به حداکثر میزان خود می‌رسد؛ در چنین شرایطی اگر تورم ایجاد نشود باید تعجب کنیم.
 
قدیری ابیانه اظهار داشت: تعطیلات به اقتصاد کشور لطمه می‌زند. متاسفانه قانون کار در کشور، قانون حمایت از بیکار است.
وی بیان داشت: در دنیا به ازای هر 6 نفر شاغل، یک نفر بازنشسته وجود دارد و به طور مرتب سن بازنشستگی را بالا می‌برند. به طور مثال در آلمان و آمریکا سن بازنشستگی 67 سال و در فرانسه 63 سال است.
اما در ایران دقیقا برعکس است و به طور مرتب سن بازنشستگی را پایین آورده و به 50 سال رسانده‌ایم. در دستگاه‌های دولتی به ازای هر 2 نفر شاغل، یک بازنشسته وجود دارد.
سفیر اسبق ایران در استرالیا تصریح کرد: حضرت علی (ع) فرموده‌اند: بهترین تفریح کار است در حالی که در باور ما بهترین کار تفریح است. در حدیث نبوی آمده است که پاکیزه‌ترین کار، کار با دست خود است. کسی که کارگری می کند، حلال‌ترین کسب را دارد. متاسفانه در فرهنگ ما به شغل کارگری با دید خوبی نگاه نمی‌شود.
 
وی اظهار داشت: در گذشته فرزندان برای پدر به حکم بازوی کاری بودند اما الان وضع فرق کرده است. من معتقدم که توهم زدایی از میزان درآمدهای نفتی کشور، مادر حل بسیاری از مشکلات است. متاسفانه بسیاری از مردم مناطق مرزی کشورمان این دیدگاه را دارند که حق آن ها ضایع شده چون تصور می‌کنند که از نفت چیزی نصیب آن ها نشده است.   
۹۳/۰۷/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">