پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۳، ۰۱:۰۱ ق.ظ

۲

ساعت مفید کاری در ایران22 دقیقه در روز ودر کشورهای شرقی آسیا حدود 8 ساعت است/ایران رکورد دار بیش ترین مصرف کننده ی لوازم آرایشی

  پایگاه تحلیلی خبری بصرنیوز/ دکتر قدیری ابیانه کارشناس عالی امور استراتژیک  در پاسخ به خبرنگار بصرنیوز درباره دغدغه های فرهنگی امام خامنه ای گفت :حضرت امام خامنه ای (دامت برکاته) طی سال های دور بر شبیخون فرهنگی دشمن و هدف قرار دادن مردم کشور به خصوص جوانان تاکید داشتند. شبیخونی که متاسفانه دیگران دیر […]

پایگاه تحلیلی خبری بصرنیوز/ دکتر قدیری ابیانه کارشناس عالی امور استراتژیک  در پاسخ به خبرنگار بصرنیوز درباره دغدغه های فرهنگی امام خامنه ای گفت :حضرت امام خامنه ای (دامت برکاته) طی سال های دور بر شبیخون فرهنگی دشمن و هدف قرار دادن مردم کشور به خصوص جوانان تاکید داشتند. شبیخونی که متاسفانه دیگران دیر متوجه آن شدند و یا نسبت به ان عکس العمل لازم را نشان ندادند. این شبیخون کماکان ادامه دارد.

البته لازم به تذکر است که سبک زندگی اسلامی هم از مهم ترین دغدغه های ایشان است. سبک زندگی ما در بعد کار و تلاش ، انظباط اجتماعی و اقتصادی و نیز فرهنگ مصرف و اسراف و … از دغدغه های معظم له است که می توان با توجه به شعارهای انتخابی سال توسط ایشان در امسال و سال های گذشته  این موضوع را دریافت.

در شرایطی که ایران در معرض توطئه ها و تحریم های اقتصادی است ، تحقق اقتصاد مقاومتی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و مشارکت مردم در مقابله با این تحریم ها و تهدید ها اهمیت زیادی در خنثی سازی این ها دارد.

فلذا معظم له بر عزم ملی در شعار امسال که اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است ، تاکید کردند که علاوه بر این می توان اصلاح سبک زندگی را نیز از این شعار برداشت کرد.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا افزود: متاسفانه باید اذعان کرد علی رغم همه ی امتیازات برجسته ی ملت ایران نقاط ضعف قابل توجهی نیز وجود دارد که باید به رفع آن پرداخت. مثلا این که در تنبلی اجتماعی ایرانیان پس از اعراب در رتبه ی دوم قرار دارند. خوب این شایسته ی ملت ایران نیست.

ساعت مفید کاری در ادارات مطابق با گزارش مرکز پژوهش های مجلس ، 22 دقیقه در روز است. در کشورهای شرقی آسیا این میزان حدود 8 ساعت است در حالی که آن ها تحریم هم نیستند. یا مثلا در کره ی جنوبی 9.5 ساعت است این میزان.

فرهنگ و وجدان کاری در ایران بسیار ضعیف است. فرهنگ مصرف گرایی در کشورمان موج می زند و متاسفانه ایرانیان در اسراف جزو سرآمدان جهان هستند.

ایرانیان بعد از عربستان رکورد دار بیش ترین مصرف کننده ی لوازم آرایشی ، بیش ترین عمل جراحی بینی برای خانم ها و بیش ترین عمل وازکتومی برای آقایان را به خود اختصاص  داده اند.

اصلاح سبک زندگی در ابعاد اقتصادی و فرهنگی لازمه ی موفقیت در مقابله با توطئه های سیاسی ، فرهنگی ، اقتصادی ، اجتماعی و حتی امنیتی و نظامی دشمن است.

قدیری ابیانه در پاسخ به بصرنیوز درباره ی  عملکرد وزارت ارشاد گفت:متاسفانه باید بگوییم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از پسوند اسلامی وزارت خانه ی خویش چندان راضی به نظر نمی رسد و سعی در حذف آن در ابعاد مختلف دارد و همانطور که آقای رییس جمهور گفتند دولت خود را مسئول بهشتی کردن مردم نمی داند.! و ظاهرا دغدغه ی لازم برای مقابله با کسانی که هدف خود را جهنمی کردن مردم می دانند قائل نیستند! و حتی از این بدتر منتقدین خود را به جهنم حواله می کند.

دکتر قدیری ابیانه در جواب  به  بصرنیوز در باره وظائف جوانان  انقلابی و  نیروهای جهادی گفت :جوانان کشور ما نباید به خود به عنوان بخشی از صورت مسئله در کشور نگاه کنند بلکه باید به خود به عنوان راه حل برای نیازهای کشور ، رفع ضعف ها و تنگنا ها ، تحقق پیشرفت همه جانبه ی کشور و خنثی سازی توطئه های همه جانبه ی دشمنان نگاه کنند. مهارت های زندگی و خودباوری را در خود تقویت کنند.

این باعث تاسف است که جوانان صهیونیست در هر کاری که می کنند از جمله در تحصیل در مقاطع آموزش و پرورش و آموزش عالی خود را برای سلطه به جهان مهیا می کنند و دانشجویان ما فقط به دنبال پاس کردن امتحانات و اخذ مدرک باشند.!

هر جا همت و کار و تلاش ظهور و بروز یافته است موفقیت های چشم گیری نصیب کشورمان شده است. در بعد اشتغال زایی هر چند مهم ترین وظیفه ی دولت کمک به حل این مسئله است اما جوانان ما نباید برای اشتغال خود منتظر امکانات و حمایت و مساعدت دولت باشند. بلکه باید خودشان امکانات اشتغال را ایجاد کنند.

نه تنها نباید منتظر کمک باشند بلکه باید بدانند که آن ها هستند که باید دست دیگران را نیز بگیرند چون از روحیه ی جوانی برخوردارند.

بنده ی 2 جلد کتاب در این ارتباط تالیف کرده ام که توصیه می کنم حتما جوانان آن را مطالعه کنند. کتاب اول "توهم نفتی و اقتصاد استراحتی؛ برنامه رهایی از اقتصاد نفتی" و دومی "کلیدهای پیشرفت"؛ می باشد.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاه

پایگاه خبری تحلیلی بصرنیوز/محمد حسین کشمیری

۹۳/۰۷/۱۴

نظرات  (۲)

۲۱ مهر ۹۳ ، ۲۳:۱۰ بابک امانی

با سلام و ارادت خدمت آقای دکتر

با توجه به سابقه درخشان شما در زمینه های گوناگون و استراتژیک خواهشمند است در رابطه با مشکلات کشاورزی و راه حل آن اقدام فرمایید.

با سلام اقای دکتر  بنده می خواستم مقاله ای تحت عنوان عقب ماندگی اقتصادی ایران بنویسم از شما خواهشمندم منابع مطالعاتی و مقالاتی در این زمینه راهنمایی کنید با تشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">