پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۲۰ ب.ظ

۱

برابری زن ومرد یعنی این.
در ایران برخی ها برای جلب آراء زنان دم از برابری زن و مرد و برابری حقوق آنها می کنند. اگر با هم برابرند پس باید وظایفشان هم برابر باشد. نروژ شعار برابری مرد و زن را می دهد و به دنبال اجباری کردن سربازی برای زنان هم هست.
آیا کسانی که در ایران شعار برابری زن و مرد را می دهند تا آراء آنها را جلب نمایند حاضرند مثلا بگویند که:
1- سربازی برای زنها هم باید اجباری شود.
2- مرد وظیفه ای برای تامین نفقه زن ندارد.
3- مهریه باید برچیده شود.
4- در صورت طلاق، ثروت زن نیز باید بینشان تقسیم گردد.
5 هزینه فرزندان بر عهده زن و مرد با هم است و نه فقط بر عهده مرد.
البته اسلام بر عدالت در حقوق تاکید دارد و در موارد بسیاری حقوق بیشتری را برای زن قائل است.
سوال: اگر کسی در ایران شعار دهد که سربازی برای دختران باید مثل سربازی برای پسران باشد رای می آورد؟
به خبر زیر توجه فرمایید. برابری زن و مرد را در نروژ پیاده کرده اند.

پارلمان نروژ در حال بررسی طرحی برای اجباری کردن خدمت نظام وظیفه برای شهروندان زن این کشور است.

۲۷ مهر ۱۳۹۳: به گزارش مهر به نقل از راشا تودی، طرح اجباری کردن خدمت سربازی برای زنان نروژی در پارلمان این کشور طرفداران زیادی پیدا کرده است. بر این اساس با قانون شدن این طرح که فوریت آن به تصویب نمایندگان رسیده است، زنان نروژی نیز در شرایط یکسانی با مردان به خدمت نظام فراخوانده می شوند.

موضوع به خدمت نظام فراخواندن زنان که از ژوئن 2013 در نروژ مطرح شده است با موافقت 96 نماینده و تنها با 6 رای مخالف در دستور کار پارلمان قرار گرفته است. "اینه اریکسن سوریده" وزیر دفاع نروژ در این رابطه گفت: ما نیازی به سربازان بیشتر نداریم اما لازم است که آن را در بین گروه های سنی گسترش دهیم.

در صورتی که این طرح به تصویب برسد زنان بین 19 تا 44 سال موظف به انجام دوره خدمت سربازی 19 ماهه در نیروهای مسلح خواهند بود. زمان اجرای این طرح از تابستان 2016 در نظر گرفته شده است که شامل داوطلبان متولد سال 1997 به بعد خواهد شد.
۹۳/۰۷/۲۷

نظرات  (۱)

جناب ابیانه
طرح سربازی اجباری برای زنان به همان شیوه  و تناسب برای مردان ، خیلی حرف خوبی ست.
ولی دقت کنید! آیا اگه اجباری بشه، پادگان زنان نمیشه بهشت براشون؟ نمیان بگن چون اینا جنس لطیف هستن جنس ریحانه هستن حالا که سربازی شون اجباری شده باید همه نوع امکانات رفاهی و آسایشی و مطالعاتی و دانشگاهی و شغلی و امنیتی و آسان سازی ادواج و ... رو بهشون بدیم؟
بحث سر این نیست که اگه رفتن سربازی باید قانون سربازی بدرستی برای اونها هم اجرا بشه. حرف سر اینه که لابی قدرت زنان در کشور، از این تهدید یه فرصت دیگه میسازه واسه رفاه و حق دهی هرچه بیشتر به زنان . مشکل اینجاست که مردان سیاست زده ما همان مردنماها برای نگه داشتن قدرت خودشون باج های زیادی رو توی این 3 دهه گذشته به جامعه زنان داده.
طرح سربازی اجباری برای زنان رو اجرا کنید. ولی نظارت بر حس انجامش نشه مثل کاری که با دادن طرح یارانه نقدی به همه ملت انجام شد.
mensright.ir
سپاس
پاسخ:
بنده موافق سربازی اجباری برای زنان نیستم. گفتم آ«ها که شعار برابری می دهند تا رای خانم ها را جمع کنند اگر جرأت دارند بگویند سربازی باید برای خانم ها هم اجباری بشه مثل آقایون تا ببینیم رای میاورند یا نه؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">