پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۳، ۰۷:۲۹ ب.ظ

۰

فرهنگسازان ما خودشان یک معضل فرهنگی هستند.

دوشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۳، ۰۷:۲۹ ب.ظ

محمدحسن قدیری ابیانه: فرهنگ سازان ما خود به یک معضل فرهنگی دچار شده اند

به گزارش رویداد نو محمدحسن قدیری ابیانه در رابطه با ضرورت جنبش نرم افزاری در حوزه علم اقتصاد اظهار داشت: معیارهایی برای بهبود وضع اقتصاد اسلامی وجود دارد که با رعایت آنها در مدیریت جامعه در حوزه اقتصادی می توان اغلب معضلات کشور را رفع کرد.

وی ابراز کرد: به طور نمونه امام علی(ع) فرموده اند، بهترین تفریح کار است اما باور ما ایرانیان این است که بهترین کار تفریح است یعنی ما در این رابطه دچار معضل فرهنگی شده ایم.

دکترای استراتژیک کشور با بیان اینکه رسانه های ما به معضل فرهنگی نداشتن ارزش گذاری کامل برای کار کردن دامن زده اند اذعان داشت: فیلم ها و سریال های ما از کار کردن با عنوان سگ دویی، جان کندن و یا زجر کشیدن یاد می کنند یعنی فرهنگ‌سازان ما خود به یک معضل فرهنگی دچار شده اند و از این نکات در زندگی روزمره ما ایرانیان به وفور یافت می شود.

وی ادامه داد: بنابراین ما باید دیدگاه های اسلامی در حوزه اقتصاد را به یک باور عمومی نیز تبدیل کنیم در حالی که عکس آن عمل می کنیم. امروزه در ایران از زیر کار در رفتن و نپرداختن مالیات یک زرنگی تلقی می شود در صورتی که با کار  جامع و مفید می توان حوزه اقتصادی را قوی کرد و بهینه ترین استفاده ها را از آن برد.

سفیر سابق ایران در استرالیا درباره اظهار نظرهایی که در خصوص ناکارآمدی علم اقتصاد اسلامی مطرح شده است تصریح کرد: جهان بینی در تعریف اهداف اقتصادی یک جامعه تاثیرگذار است به طور نمونه اینکه به معاد اعتقاد داشته باشیم یا نداشته باشیم موجب می شود اقتصاد را هدف ببینیم یا وسیله؛ هر چند در هر دو صورت می توانیم برای تقویت اقتصاد تلاش کنیم.

وی افزود: در اقتصادهای غربی سود هدف می باشد لذا در این اقتصادها حلال و حرامی وجود ندارد و اگر با تولید و فروش و مصرف و صادرات مشروبات الکلی سود حاصل شود بلامانع است، یا فحشا و خودفروشی را نوعی کسب و کار اقتصادی مشروع معرفی می کنند به نحوی که دیگر نام فحشا برای آن استفاده نمی شود.

این کارشناس اقتصادی یادآور شد: در حال حاضر منعی برای تصدی مصادر حکومتی توسط خودفروشان و همجنس گرایان وجود ندارد. طبیعتا نگاه اسلامی با نگاه حاکم غربی متفاوت است و این امر در اقتصاد کشور و تعیین سیاست های اقتصادی نیز تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه نمی توانیم بگوییم که ما اقتصاد اسلامی نداریم خاطرنشان کرد: اما می توانیم بگوییم ما هنوز در برخی موارد به تعریف مناسبی از اقتصاد اسلامی نرسیده ایم و باید در این راستا تلاش کنیم تا با نظریه پردازی های صحیح در حوزه نظری و عملی بتوانیم قدم های خوبی در این زمینه برداریم.

سفیر سابق ایران در مکزیک در ادامه ابراز داشت: به طور نمونه نوع پوشش خانم ها و آقایان در اقتصاد و بازار لباس موثر است اما آنچه در اسلام تعریف شده است حجاب اسلامی است، اما این نوع از حجاب متناسب با گرم و سردن بودن و کوهستانی و مسطح بودن مناطق مختلف جهان متفاوت است، بنابراین تعریف ما باید از نوع پوشش اسلامی متناسب با شرایط زندگی افراد صورت گیرد نه اینکه با تفسیر غلط از این موضوع حجاب اسلامی را زیر سئوال ببریم.

وی در پایان تاکید کرد: لذا بهتر است افراد به جای اینکه بگویند اقتصاد اسلامی نداریم بگویند ما به اقتصاد اسلامی اشراف نداریم نه اینکه با تفسیر مبانی غلطی بگویند اقتصاد اسلامی وجود ندارد.

۹۳/۰۷/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">