پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۴:۳۸ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه در تحلیل روی کار آمدن حزب سوسیالیست عنوان کرد؛ کاهش موضع سرسختانه فرانسه نسبت به حقوق هسته ای ایران
سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: با روی کار آمدن حزب سوسیالیست در فرانسه مواضع سرسختانه فرانسه علیه حقوق هسته ای ایران کاهش پیدا خواهد کرد و مواضع مستقل تری نسبت به آمریکا در پیش خواهد گرفت.


محمدحسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به پیروزی فرانسوا اولاند رئیس جمهور منتخب فرانسه گفت:‌ بحران اقتصادی اروپا ریشه در شکست لیبرالیسم و سودجویی صاحبان سرمایه و حاکمیت آنها بر مناصب حکومتی دارد و وخیم تر از آن است که با تغییر حزب و جناح حاکم بتواند بهبود یابد. لذا فرانسه و سایر کشورهای اروپایی با هر حزب و جناحی که بر سر کار باشد، در بحران به سر می برند و این بحران ادامه خواهد داشت.


سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا اظهار داشت: ادامه بحران اروپا به خاطر این است که این کشورها بدهی بسیار سنگینی دارند که بخشی از این بدهی ها نتیجه هزینه های رفاهی و تامین اجتماعی است که بالاتر از توان اقتصادی کشورشان بوده است و دولت ها را ناچار به مقروض کردن کشور کرده است. به عبارت دیگر احزاب برای رقابت در کسب آرای عمومی تلاش کرده اند تا هزینه های تامین اجتماعی را افزایش دهند و این افزایش بالاتر از توان اقتصادی آنها است.

 

وی تصریح کرد:‌ حزب سوسیالیست نسبت به احزاب راست تاکید بیشتری به رفاه عمومی و تامین اجتماعی دارد. بنابراین باید هزینه های تامین اجتماعی را افزایش دهد؛ از آنجا که افزایش درآمدهای کشور برای افزایش تامین اجتماعی در برهه کنونی مشکل است و اقتصاد فرانسه و سایر کشورهای اروپایی دچار بحران است، لذا حزب سوسیالیست سیاست درون گراتری را به نسبت احزاب راست در پیش خواهد گرفت.

 

قدیری ابیانه گفت: کاهش دخالت های نظامی در خارج از کشور و اختصاص بودجه به مسائل رفاهی، راه حلی است که سوسیالیست ها و جناح های چپ در پیش می گیرند، بنابراین ما شاهد خروج سربازان فرانسوی از افغانستان و کمرنگ تر شدن سیاست های جنگ طلبانه فرانسه خواهیم بود. به خصوص که سارکوزی خود یهودی بود و توان کشور خویش را در راستای منافع صهیونیست ها در خاورمیانه و آفریقا معطوف کرده بود.

 

کارشناس عالی امور استراتژیک تاکید کرد: مواضع سرسختانه فرانسه علیه حقوق هسته ای ایران کاهش پیدا خواهد کرد و مواضع مستقل تری نسبت به آمریکا در پیش خواهد گرفت؛ چنانکه آثار بحران در آمریکا نیز هویداست و اوباما اعلام کرده است که دوره دخالت های نظامی آمریکا در سایر کشورها محدود شده است و از کنگره خواسته است هزینه های پنتاگون را به نصف برساند.

وی اظهار داشت: این سخن اوباما نتیجه بحرانی است که آمریکا از حل آن عاجز است که جنبش وال استریت را دامن زده است. این بحران باعث کاهش خدمات عمومی در آمریکا شده است و فشار زیادی را بر مردم وارد آورده که در نتیجه آن مردم خواستار کاهش و بلکه پایان حضور نظامی آمریکا در خارج صرف این مبالغ در امور رفاهی مردم شده اند.

قدیری ابیانه گفت: پیروزی حزب سوسیالیست فرانسه در شرایط بحران اقتصادی در اروپا نوید شکست محافظه کاران در انتخابات کشورهای دیگر اروپایی را نیز می دهد.

۹۱/۰۲/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">