پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۳، ۰۸:۲۷ ب.ظ

۰

شهید ادواردو آنیلی در یادواره شهید ادواردو آنیلی مطرح شد؛
مخالفان پخش مستند آنیلی حاضر بودند به اندازه وزنم طلا دهند/ اصلاح طلبان نیز مخالف پخش این فیلم بودند خبرگزاری رسا ـ تهیه‌کننده مستند ادواردو آنیلی در مراسم بزرگداشت این شهید با اشاره به مخالفت‌هایی که از سوی مقامات ایتالیایی نسبت به پخش این فیلم وجود داشت، گفت: حاضر بودند به اندازه وزنم طلا دهند تا این مستند را پخش نکنم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حبیب الله کاسه ساز تهیه کننده مستند ادواردو آنیلی در جلسه ای که به مناسبت سالگرد شهادت وی که با حضور محمد حسن قدیری ابیانه در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: تنها فرد خارجی که پیشانی اش را امام خمینی(ره) بوسید، ادواردو آنیلی بود؛ ساختن فیلم مستند ایشان بسیار سخت بود و ما در این مسیر با مشکلات متعددی روبرو شدیم و آنها را پشت سر گذاشتیم، رهبر معظم انقلاب پس از دیدن این مستند فرمودند این فیلم را در دانشگاه ها پخش و درباره آن تبادل نظر کنید.

 

وی با اشاره به این که خداوند بر روی زمین یکسری نشانه ها برای مردم قرار می دهد گفت: شهید ادواردو آنیلی یکی از نشانه های خدا بر روی زمین است زیرا او فردی ثروتمند بود که به قرآن پناه آورد و مسلمان شد و خداوند پاداش این انتخاب او را شهادت قرار داد.

 

تهیه کننده فیلم شهید آنیلی با اشاره به ساخت این مستند ابراز داشت: ما پس از ارائه طرح به بخش برون مرزی صداسیما کار را آغاز کردیم و پس از مدتی افرادی که مخالف ساخت این مستند بودند به من این پیشنها را دادند که اگر پس از ساخت این فیلم آن را منتشر نکنم به اندازه وزنم دلار می دهند اما ما اعتنا نکردیم و کار را با عنوان دیگری در ایتالیا شروع کردیم.

 

وی با اشاره دستگیری عوامل فیلم در ایتالیا تصریح کرد: مسؤولان وقت سفارت برای آزاد سازی عوامل فیلم همکاری نکردند و بعضی ها برای ساخت فیلم، ما را توبیخ کردند که پس از پیگیری های فراوان دوستان آزاد شدند و به ایران بازگشتند و در انتها  با همان مقدار تصویربرداری که تا آن موقع انجام دادیم و فیلم هایی که تهیه کرده بودم مستند را ساختیم.

 

در ادامه این جلسه محمد حسن قدیری ابیانه با اشاره به مناظره خود ما مسؤولان مطبوعاتی آمریکا و عراق در فروردین ماه 1359 گفت: ادواردو این مناظره را دید و پس از چند روز به دیدار من آمد و مسلمان بودن خود را به من اعلام کرد و گفت که قرآن بصورت اتفاقی آن را یافته و خوانده بود و 4 سال پیش از انقلاب مسلمان شده است.

 

قدیری با اشاره به این که آلینی حضرت امام(ره) را پدر معنوی خود می دانست افزود: او پدر خود را پدر زمینی خطاب می کرد و امام خمینی(ره) را پدر معنوی خود می دانست.


 
وی با اشاره به چگونگی شیعه شدن ادواردو آنیلی ابراز داشت: پس از صحبت هایی که باهم درباره مذهب شیعه داشتیم به سرعت این مذهب را پذیرفت، وی پس از این که به ایران آمد از سوی آقای فخرالدین حجازی به حضور حضرت امام(ره) شرفیاب شد و پس از آن دیدار در نماز جمعه هایی که از سوی رهبر معظم انقلاب اقامه می شد شرکت می کرد.

 

قدیری با اشاره به عملکرد سخنگوی دولت اصلاحات در زمان شهادت ادواردو آنیلی خاطرنشان کرد: سخنگوی وزارت خارجه در طی نامه ای از صدا و سیما عدم پخش فیلم را در خواست کرد و پیرو این عمل آقای کاسه ساز در نامه ای به رهبر معظم انقلاب اعتراض خود را ابراز داشتند و رهبر انقلاب فرمودند که فیلم به دانشگاه ها برود و در مورد آن بحث و گفت‌وگو شود.

 

وی با اشاره به عملکرد ضعیف و نامناسب روزنامه های اصلاح طلب در مورد معرفی ادواردو آنیلی گفت: بجز روزنامه یاس که ساخت این فیلم را ضربه زدن به روابط بین الملل دانست هیچ روزنامه اصلاح طلبی مطلبی درباره او منتشر نکرد.

 

لازم به ذکر است ادواردو آنیلی در 9 ژوئن 1954 در نیویورک متولد شد وی تنها پسر و وارث مولتی میلیاردر مشهور ایتالیایی سناتور جووآنی آنیلی بود و مادرش، مارلا کاراچیلو، یک پرنسس یهودی بود ادواردو پس از اتمام تحصیلات خود در کالج آتلانتیک، برای ادامه تحصیلات در زمینه ادبیات مدرن و فلسفه شرق به دانشگاه پرینستون رفت؛ بعدها برای مطالعه عرفان و مذاهب شرقی به کشورهای هند و ایران سفر کرد و در نوامبر سال 2000 جسد ادورادو آنیلی در بزرگراه تورینو ـ ساوانا در شمال ایتالیا و در نزدیکی شهر تورین پیدا شد.

۹۳/۰۸/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">