پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۳، ۰۸:۲۷ ب.ظ

۰

مراسم سالگرد شهادت، شهید ادواردو آنیلی ظهر دیروز(سه شنبه) در محل دانشکده ی علوم اجتماعی دانشگاه تهران، با حضور قدیری ابیانه و حبیب الله کاسه ساز برگزار شد.

رفتار وزارت خارجه در مورد "ادواردو آنیلی" درست نبود

به گزارش پایگاه خبری فرجام، این مراسم که به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل این دانشکده ترتیب داده شده بود، با هدف معرفی اندیشه های شهید آنیلی در مجامع علمی کشور برگزار شد.

ادواردو آنیلی، که در سال 2000 میلادی به شهادت رسید، پسر بزرگترین سرمایه دار ایتالیایی و تنها وارث او بود که پس از تشرف به دین اسلام و مذهب تشیع با توطئه ی یهودیان و صحنه سازی، رسانه ها مرگ وی را خودکشی اعلام کردند و هنوز در ایتالیا حقایق زندگی این مجاهد در بایکوت خبری وجود دارد.

سخنرانان این مراسم دکتر محمد حسن قدیری ابیانه، حبیب الله کاسه ساز، خانم فاطمه هوشینو و همسرشان بودند.

هویت حقیقی ادواردو آنیلی هنوز هم در ایتالیا ناشناخته است

دکتر محمد حسن قدیری ابیانه (رایزن مطبوعاتی ایران در سفارت ایتالیا در سال های 1358-1361 و از نزدیکان شهید آنیلی) گفت: ما بلافاصله پس از شهادت ادواردو گفتیم که وی شیعه بوده است اما تا زمانی که مستندی در این رابطه نساختیم این موضوع انعکاس گسترده نداشت.

مدیر تأسیس انجمن نخبگان جهان اسلام درمورد نحوه ی آشنایی اش با ادواردو گفت: در فروردین 59 نشستی بین مسئولین مطبوعاتی آمریکا و عراق برگزار شد و بنده هم بعنوان خبرنگار روزنامه ی جمهوری اسلامی ایران در این میزگرد تلویزیونی دعوت شده بودم. فضای سیاسی آن زمان بخاطر بحث گروگان های آمریکایی به گونه ای بود که آمریکایی ها ناوهایشان را در آبهای یران کشانده بودند و هر آن ممکن بود کارتر(رئیس جمهور وقت آمریکا) دستور حمله به ایران را صادر کند. من سخنانم را با این جمله آغاز کردم:«به نام خداوند بخشنده ی مهربان و به نام خداوند قویتر از ناوهای آمریکا» . این سخن که اثرات رسانه ای زیادی را ایجاد کرده بود و ادواردو هم این برنامه را از تلویزیون دیده بود روزی به یک موتورسیکلت کهنه به سفارت مراجعه کرد.

اما چون تعطیلات بود و من او را نمی شناختم اجازه ورود ندادن، اما دوباره نگهبان آمد و گفت این جوان می گوید: «خداوند هر در بسته ای را می گشاید» ؛ به محض شنیدن این جمله به نگهبان گفتم که او را به سفارت راه بدهد. ادواردو آن زمان جوانی بیست و پنج یا شش ساله بود و چهار سال قبل از انقلاب به اسلام مشرف شده بود. 

وی ادامه داد: ادواردو در کتابخانه ی دانشگاه پرینستون آمریکا به کتاب قرآن برخورده بود و پس از مطالعه ی آن در یک مرکز اسلامی به این دین درآمده بود.

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد:‌ رسانه‌های غرب و ایتالیا هیچ حرفی در خصوص احتمالات قتل آنیلی نزدند و اجازه هم ندادند سخنی در این باره گفته شود. به طوری که اکثر مردم ایتالیا نشنیدند که آنیلی مسلمان شده است.

رفتار وزارتخارجه ی ما در مورد آنیلی درست نبود

وی در ادامه گفت:‌ البته در داخل کشور ما نیز کارشکنی‌هایی صورت می‌گرفت برای مثال سخنگوی وزارت خارجه دولت اصلاحات نامه نوشت که صداوسیما نباید مستند ادواردو آنیلی را پخش کند و حتی مجلس ششم نیز صداوسیما را احضار کرد که چرا شما مستند آنیلی را پخش کردید.

قدیری ابیانه تصریح کرد: این در حالی است که سفارت ایتالیا در خصوص پخش این مستند اعتراضی نکرده بود اما وزارت خارجه ما کاسه داغ‌تر از آش شده بودند. اصلاح‌طلبان نمی‌گذاشتند مستند شهید ادواردو آنیلی در دانشگاه‌ها پخش شود. حتی روزنامه اصلاح‌طلبان که دانستن را حق مردم عنوان می‌کنند هیچ اشاره‌ای در خصوص شهادت ادواردو آنیلی نکردند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: یهودی‌ها حق ندارند با غیر یهودی ازدواج کنند مگر آنکه طرف صاحب ثروت و مقامی باشد مادر شهید ادواردو آنیلی که صهیونیستی بود با ترفندهایی با پدر این شهید ازدواج کرد و معمولاً نیز با این ازدواج‌ها مرگ و میر در این خانواده زیاد می‌شود تا ارث به صهیونیست‌ها برسد در همین خصوص ما شاهد به قتل رساندن ادواردو آنیلی نیز هستم.

برای ساخت مستند آنیلی تهدیدهای بسیاری شدیم

حبیب الله کاسه ساز، کارگردان و تهیه کننده ی ایرانی که تهیه کننده ی مستند آنیلی نیز ضمن تشکر از قدیری ابیانه گفت: اگر دکتر قدیری ابیانه نبودند ما هیچ گاه نمی توانستیم چنین مستندی را بسازیم و اطلاعاتی در دست ما نبود.

وی در ادامه افزود: جرقه ی کلیدی این کار با خبری که در روزنامه ها در مورد قتل مهدی آنیلی پسر بزرگترین سرمایه دارد ایتالیا بود به ذهن ما خطور کرد. و بر همین اساس تصمیم گرفتیم درباره وی مستندی بسازیم. زمانی که طرح این موضوع را به صداوسیما ارائه کردیم، بخش رادیو ایتالیا به من گفتند که این کار را نکن چرا که این فرد معتاد بوده و بسیاری موارد دیگر را به این شهید نسبت دادند.

وی تصریح کرد: در ادامه کار تلفن مشکوک وتهدید آمیزی به من شد و گفتند اگر می خواهی این فیلم را بسازی، پس این فیلم را تنها در یک نسخه بساز و آن را هم به ما بده و ما به اندازه وزنت به تو دلار می‌دهیم اما من نپذیرفتم و توجهی به تهدید ها نشان ندادم.

کاسه ساز با اشاره با عتقادات محکم آنیلی بخاطر گذشتن از میراثی بسیار ارزشمند خاطر نشان کرد: او می‌دانست ثروت و مقام پدرش ضامن خوشبختی و سعادتمندی وی نخواهد شد به همین خاطر به دنبال دین اسلام و شیعه رفت. مسلمان شدن ادواردو آنیلی نشانه حق‌طلبی اوست در حقیقت وی حجت را بر ما تمام کرد. حتی اگر او زده می ماند ثروتش را به پیروی از بانوی ثروتمند حضرت خدیجه صرف اسلام میکرد، زیرا وی تصمیم گرفت به قم بیاید و طلبه شود که به او مهلت ندادند و او را به شهادت رساندند.

وی تصریح کرد: البته این را هم باید بگویم که در آن زمان وزارتخارجه موافق ساخت این مستند نبود و حتی ما را توبیخ کردند که چرا می‌خواهید چنین فیلمی بسازید. بعد از چند روز رفقای ما را از زندان آزاد کردند و به ایران برگردانند و ۵ سال ممنوع‌الورود به ایتالیا کردند که بعد از آن نیز ما شروع به مونتاژ مستند «شهید ادواردو آنیلی» کردیم.

کاسه ساز در پایان گفت:وقتی آقای سرافراز معاونت برون صدا و سیما این مستند را دیدند بسیار استقبال و حمایت کردند و در مردم ما هم این مستند اثرات زیادی گذاشت . در ادامه ستاد نماز جمعه هم عکسی از ادواردو که پشت آقا نماز می خواندند را منتشر کرد. 

بانو هوشینو از دین بودایی به اسلام گرویده است

در ادامه این برنامه خانم آتسوکو هوشینو بانوی ژاپنی که نام خود را به فاطمه تغییر داده است گفت: در ابتدا فکر می کردم اسلام دینی قدیمی و مرتجع است اما پس از مطالعه ی قرآن فهمیدم باید مقالات انگلیسی را درباره اسلام مطالعه کنم.



او که با همسر ایرانی اش در این مراسم حاضر شده بود ادامه داد: زمانی که مسلمان نبودم درباره اسلام بسیار دروغ شنیدم اما الان متوجه شدم کسانی که با حق و حقیقت نیستند باید دروغ بگویند. بعد از مطالعاتی که انجام داده‌ام متوجه شدم که اسلام دین کاملی است.  هرشب سوره یس را تلاوت کرده و در آن تفکر می کردم.

وی افزود : عبارت قرآنی «ما خلقت الجن والانس الا لیعبدون» هدف از زندگی را به من آموخت و  احساس پوچی ام را تغییر داد. بنابراین با مرکز اسلامی توکیو تماس گرفتم و گفتم همین الان و تلفنی می‌‌خواهم مسلمان شوم و برخلاف قوانین با اصرار من آنها پذیرفتند.

فاطمه در پایان اظهار داشت: وقتی با شیعه و سنی آشنا شدم سنی ها به من می گفتند اصلاً با شیعه ها صحبت نکن اما شیعه ها به من می گفتند حرف های هردو طرف را بشنو بعد خودت قضاوت کن، این رفتار شیعیان باعث توجه من به آن ها شد.

۹۳/۰۸/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">