پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۰، ۱۱:۳۶ ب.ظ

۰

خبرگزاری فارس90/03/07  : یک کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به تلاش‌های عربستان برای تغییر نام خلیج فارس، گفت: اگر قرار است نام منطقه‌ای تغییر یابد، نام کشور عربستان سعودی است که باید به «عربستان محمدی» تغییر نام یابد.

محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل استراتژیک در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، درباره سردمداری عربستان در مخالفت با نهضت‌های اسلامی، گفت: عربستان سعودی علاوه بر دشمنی با ملت و انقلاب اسلامی ایران، سردمداری مخالفت با مسلمانان جهان عرب و نهضت‌های اخیر را نیز بر عهده گرفته و تمام تلاش خود را بر این قرار داده و بودجه کلانی را اختصاص داده که انقلاب‌های منطقه را خنثی کند و نگذارد مردم حاکم شوند.

وی دخالت نظامی در بحرین و یمن و دعوت از سلاطین اردن و مراکش برای پیوستن به شورای همکاری خلیج فارس را نمونه‌ای از این اقدامات عربستان برشمرد.

قدیری ابیانه با اشاره به اسناد محرمانه وزارت خارجه آمریکا که در سایت ویکی لیکس منتشر شد، اظهار داشت: براساس این اسناد، حکام عربستان خواستار حمله نظامی به ایران شدند و انتشار این سند ماهیت سران این رژیم (عربستان) در پس لبخندهای دیپلماتیک را مشخص کرد.

این کارشناس مسائل استراتژیک از دیگر اقدامات خصمانه عربستان را تلاش برای تغییر نام تاریخی و واقعی خلیج فارس به نامی مجعول عنوان کرد و گفت:  این در حالی است که این نام از سوی جهان به رسمیت شناخته شده و نامی تاریخی است و اگر قرار است نام منطقه‌ای تغییر یابد این نام، نام کشور عربستان است.

قدیری ابیانه با اشاره به اظهارات ملک عبدالله پادشاه عربستان که گفته «به من ملک نگویید، ملک نام خداست»، خاطرنشان کرد: نه تنها نباید به پادشاه عربستان «ملک» گفت، بلکه نباید این کشور را به نام خاندان سعودی نامید.

وی افزود: در کشوری که پیامبر بزرگوار اسلام (ص) در آن متولد، مبعوث و وفات یافته است، در جایی که خانه خدا و مرقد پیامبر اسلام قرار دارد، اگر قرار است نام کسی پسوند نام عربستان باشد، آن نام «محمدی» است. یعنی «عربستان سعودی» باید به «عربستان محمدی» تغییر یابد.

این کارشناس مسائل استراتژیک گفت: نام پیامبر اسلام باید بر این سرزمین باشد نه نام خاندانی که اصولاً به واسطه استعمار ضد اسلامی به حاکمیت رسیده است. قطعاً در جهان اسلام و حتی در بین مردم عربستان، از این تغییر نام استقبال خواهد شد، هر چند خاندان آل سعود از این پیشنهاد ناراحت شود.

۹۰/۱۰/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">