پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۱۴ آذر ۱۳۹۳، ۰۷:۲۷ ب.ظ

۲

هر چند متن زیر با سانسور و تغییر صحبتهای اینجانب انجام شده به نحوی که  صحبتهای آقای قنبری منطقی جلوه کند و حتی عکس انتخابی هم نشانه همین نوع انتخاب است اما با این وجود با مختصر اصلاحی متن زیر در سایت قرار می گیرد. ظاهرا انتشار متن کامل مناظره را که به شدت به ضرر آقای قنبری بوده به صلاح تشخیص نداده اند. مناظره جذاب وخواندنی قدیری ابیانه وقنبری

مناظره جذاب و سرشار از کشمکش سیاسی قدیری و قنبری

 کیپ تا کیپ سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی، دانشجو نشسته بود. جا برای سوزان انداختن نبود. دهها نفر سر پا ایستاده بودند.برخی چشم ها در کنترل مغز نبود. مطالبی در این مناظره عنوان شد که در باز شدن ذهن دانشجویان قطعا مؤثر بود و یکی از بهترین مناظره های طول تاریخ سیاسی در دانشگاه های استان رقم خورد.

http://student.medilam.ac.ir/Portals/78/DSC04440.JPG

فارغ از هرگونه نتیجه گیری ای باید گفت که این مناظره هرچند تشویق دانشجویان را برانگیخت امادر برخی موارد یکی از عام ترین ،کوچه بازاری ترین و حتی بازاری ترین مناظره هایی بود که تاکنون در سطح دانشگاه های کشوری برگزار می شد.

وقتی دانشگاه های استانم را با دانشگاه های سطح یک و یا دو در کشور مقایسه می کنم آن خودباوری کامل و آرامش در عین پرسشگری را نمی بینم.

برخی ازدانشجویان خیلی بیدار نبودند و به برخی مسائل ناپخته عکسل العمل نشان می دادند و در برخی موارد به صورت هیجانی دست می زدند، شاید از فضا سازی دو شخص مناظره کننده بود. به نظر می رسد تعداد پایین کرسی های آزاد ادیشی در دانشگاه ها  یکی از دلایل تخلیه نابهنگام احساسات باشد.

برخی عوامل امنیتی دانشگاه اجازه عرض اندام به تعدادی از دانشجویان که به برخی از سخنان طرح شده در مناظره واکنش نشان می دادند، را ندادند و این موضوع باید تکرار نشود تا دانشجو چیزی در دلش نماند که بعدا باعث سرخودگی شود. البته دانشجو هم باید با بصیرت برخی سخنان هیجانی را کنترل نماید.

اما اگر روندی که در دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه ایلام در حال شکل گیری است، تداوم یابد قطعا فضای دانشگاه ها رو به بهبودی خواهد بود. البته پر واضح است تعداد زیادی از دانشجویان را متین و کامل دیدم که نشان از درک سیاسی و شعور بالای آنها داشت. این مناظره هرچه که نداشت در افزایش شعور  و شور سیاسی  دانشجویان مؤثر بود.

http://student.medilam.ac.ir/Portals/78/DSC04459.JPG

به هر ترتیب فضای مناظره باید تداوم یابد و این یکی از بسترهایی است که به لطف رئیس و معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی ایلام و بویژه قائم مقام این معاونت در حال برگزاری است که جای تحسین دارد.

اما نکته دیگر اینکه مجری برنامه که رئیس انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی هم بود به نسبت ریش پروفسوری و لری خود بد اجرا نکرد هر چند جواب سؤالاتی که نوشته بود را نه تنها نگرفت بلکه به گفته خودش آکادمیک هم برخورد نشد و این هنر دو طرف مناظره بود.

مناظره با عنوان بررسی مذاکرات هسته ای بود اما شاید در مجموع بیست دقیقه هم راجع به مذاکرات سخن رد و بدل نشد. سؤالات در چهارچوب مناظره بود ولی جوابها در مسیر کشمکش های سیاسی همیشگی دوجناح. خط قرمزها رعایت شد.

نماینده ولی فقیه در داشگاه علوم پزشکی واستاک از سخنرانان ابتدایی این مناظره بودند.سخنان استاک بیشتر به سبک نظامی ها شباهت داشت؛ خبردار و شمرده شمرده با گذاشتن تشدید روی انتهای جملات.

نوبت به حضور دو چهره سیاسی کشور برای مناظره رسید. در صندلی ها که کنار هم نشسته بودند با هم بلند شدند و به همراه یکدیگر تا جایگاه به هم احترام گذاشتند و تعارفاتی تیکه پاره شد.

فامیلی هر دو نفر با قاف شروع می شد و برخی سخنانشان رؤیایی، آرمانی و بر فراز قله قاف بود.

دکتر قدیری ابیانه به رسم مهمان نوازی ایلامی ها ابتدا سخنان مقدماتی اش را عنوان داشت و هفته بسیج و پیشاپیش روز دانشجو را تبریک گفت.

وی به مناظرات قبلی خود با دکتر قنبری اشاره کرد و گفت : اول و آخر مناظره با روبوسی شروع می کردیم ولی در وسط دعوا می کردیم.

دکتر قنبری هم گفت:چون امروز در ایلام هستید و به نحوی من میزبان هستم سعی می کنم که تسلیم شوم.

سؤال اول: ما برای این همه نیروگاه هسته ای هزینه زیادی کردیم و به خاطر انها تحریم هم شدیم. بهتر نبود به جای هزینه کردن این سرمایه در انرژی هسته ای در میادین نفتی مشترک با کشورهای همسایه هزینه می کردیم؟

جواب قدیری ابیانه:انرژی هسته ای یعنی برق و تامین برق مورد نیاز کشور. هزینه انرژی هسته ای یک چهارم انرژی فسیلی است. اگر فکر کنیم ما را به خاطر انرژی هسته ای تحریم کرده اند ،اشتباه می کنیم. ما از ابتدای انقلاب تحریم شدیم. روزی صد میلیون دلار در میادین مشترک ضرر می کنیم و برای ارزانی سوخت، یارانه سوخت پرداخت می کنیم. سال گذشته 30 میلیارد دلار بابت اضافه مصرف سوخت از دستمان خارج شد.

اگر انرژی هسته ای بد بود چرا امریکا و فرانسه و ... این همه نیروگاه اتمی دارند. به گفته خود اوباما (که گفته بود اگر می توانستم همه پیچ و مهره های نیروگاهای هسته ای ایران راجمع می کردم) اگر تمام پیچ و مهره های نیروگاه های هسته ای کشور را هم جمع کنیم چیزی از دشمنی امریکا با ما کم نمی شود.

اگر در مذاکره به توافق برسیم فردا تحریم ها را به عنوان تروریست، حقوق بشر و .. به کار می برند. تحت فشار مذاکره نکرده ایم باید در انرژی هسته ای سرمایه گذاری می کردیم. آنها یک بار در زمان مصدق می خواستند جلوی ملی شدن صنعت نفت را بگیرند و صنعت نفت ایران را خطری برای صلح وامنیت جهان می دانستند.

ما شهروند درجه دو نیستیم. دارای تمدن ایرانی اسلامی چند هزار ساله هستیم  و تسلیم ملتی با 300 سال سابقه گانگستری نمی شویم.

قنبری: انرژی هسته ای داشته باشیم مهم است. داشتن انرژی هسته ای مهم است. هزینه کشور هم مهم است. باید چرخ اقتصادی کشور هم بچرخد. در مذاکرات هسته ای موضع امریکا از دیگر کشورهای طرف مذاکره معتدل تر بود. شورای امینت بر اساس عدالت بنا نهاده نشده است.

دکتر قنبری برای اینکه مشخص نماید هرکشوری با ابرقدرتها در بیفتد و یا همراه باشد  سرنوشتش چیست، مثال کره شمالی و جنوبی را زد. وی گفت سال 1953 دو کره از هم جدا شدند. هرچند همین الان هم در زبان، فرهنگ و آداب و رسوم با هم مشترکند.  کره جنوبی با نظم جهانی همراه شد ولی کره شمالی همراه نشد و هم اکنون کره شمالی با نظام کمونیستی یکی از 10کشور فقیر دنیاست.

کره جنوبی بیشتر از 50 درصد کشتی جهان را می سازد. درامد سالانه هر شهروندش 30 هزار دلار است. بله انرژی هسته ای حق مسلم ماست. اما دیپلمات های ایرانی در زمان احمدی نژاد چقدر توانستند این موضوع را به جامعه جهانی بقبولانند. احمدی نژاد گفت: بزار اینقدر قطع نامه صادر کنند تا قطع نامه دانشان پاره شود قطع نامه ها کاغذ پاره ای بیش نیستند.

همان کاغذ پاره ها صادرات نفتی ما را از 2میلیون و500 هزار بشکه در زمان خاتمی به 530 هزار بشکه در دولت احمدی نژاد کاهش داد. پول بی گناه این ملت را به بهانه دور زدن تحریم ها هزینه کردند و بابک زنجانی ها  سر برآوردند و از همین دور زدن تحریمها جوانی 37 ساله دو نیم میلیارد یورو کاسب شد.

به نام دور زدن تحریمها خجالت نکشیدند و پول جوانان و فقیران این مملکت را هزینه کردند. هنوز هم طلبکارانه با دولت و ملت صحبت می کنند و می گویند ما دلواپسیم! دل نگرانیم! چون دیگر نمی توانند به بهانه دور زدن تحریمها پول به جیب بزنند.

100 میلیارد دلار از منابع نفتی کشور غارت شد و هزینه دشمنی با امریکا شد. ایران در خزر یک بشکه نفت هم استحصال نمی کند. در مرز آذربایجان میزان برداشت صفر است. سهم عربستان در میدان مشترک سلمان 450 هزار ولی سهم ما 40 هزار بشکه است.درعراق هم میادین مشترک توسط عراق با کمک امریکا غارت می شود ولی ما در ایلام و میدان آذر هنور کاری نکرده ایم.

شعار مرگ بر امریکا آسان است. خودمان را به خواب زده ایم. امپریالیسم چینی جای امپریالیسم امریکایی را گرفت .شعار اصلی انقلاب نه شرقی و نه غربی بود .گفتید غربی نه، شرقی. رفتید با شرق معامله کردید.

این آرمان گرایی کور را کنار بگذاریم.

قنبری در ادامه دو رهیافت آرمان گرایی و واقع گرایی را به واکاوی گذاشت. وی گفت: جهان خارج بر اساس مسائل عینی تنظیم شده است. گربه محض رضای خدا موش نمی گیرد. نه امریکا، نه روسیه و نه چین منافع ما را به پیش نمی برند ما خودمان باید منافع ملی را تامین کنیم. باید واقع گرا باشیم.

قنبری در ادامه یک تقسیم بندی از کشورها را از لحاظ اقتصادی،نظامی و دانش فنی ارائه داد که بر اساس ان 1 -امریکا ابرقدرت درجهان است. 92 درصد از فناوری نظامی و تسلیحاتی در اختیار این کشور است و مابقی کشورهای دنیا 8 درصد. در حوزه اقتصاد و دانش علمی هم سرامد هستند.

2- قدرتهای بزرگ داریم که قدرت انها در سطح قاره است مثل انگلستان، آلمان ،ژاپن، روسیه و چین که قدرت مانور جهانی ندارند.

3- قدرت های منطقه ای. این قدرتها فقط بر همسایگان خود برتری دارند و مختص یک منطقه مثل خاورمیانه است. مانند ترکیه و ایران . و البته در زمان احمدی نژاد این قدرت در سطح منطقه نزول کرد و به سطح داخلی رسید.

4- قدرتهایی که می توانند کشور خود را اداره نمایند. البته برخی کشورها نمی توانند از داخل اداره شوند و به حضور نیروهای از سازمان ملل نیاز دارد مثل لبنان و گرجستان. در حوادث بوسنی و هرزگویین اروپا نتوانست مشکل را حل کند و این مشکل را امریکا حل کرد.

از این به بعد نشست دیگر به سؤالات مجری برنامه پاسخ داده نشد .

قدیری ابیانه: خطاب به قنبری شما برای رضای کی اینقدر در خانه امریکا را می زنید؟.امریکا همه چیز دارد اما یک چیز ندارد آن هم واژه " الله اکبر". ما حقوق خود را خواسته ایم.در یک اتوبان نمی توان با 220 کیلومتر سرعت رفت ولی با 50 کیلومتر که می شود رفت. ما فعالیت هسته ایمان مطابق با قوانین بین الملل بوده است. در مورد سانتریفیوژها من نظر احمدی نژاد را ترجیح می دهم. روحانی در مناظره گفت:چرخ سانتریفیوژها بچرخد ولی چرخ اقتصاد هم بچرخد. این حرف دشمنان را به سمت فشار اقتصادی سوق می دهد و نباید اینچنین می گفتند.

برخی در داخل از غرب حمایت می کنند و از عوامل خارجی هستند. اسرائیل گفت:جنبش سبز سرمایه ما در ایران است.برخی بدون اینکه کاری بکنند پول می گیرند از غرب. بابک زنجانی اصولگرا نبود به شما نزدیک تر و اصلاح طلب بود. امریکا آمد و مصدق را سرنگون کرد. مگر ما رفتیم تهدید کردیم. مگر ناوهای ما درخلیج فارس است. آنها گفتند گزینه نظامی روی میز است. سیاست ما در ایران تنش زایی نبوده است. به دنبال تحریک دشمن و تجاوز نبوده ایم. بزدل نبوده ایم. تمام صحبت های قنبری این است که ما نمی توانیم. 35 سال است هستیم. به هرشکل ممکن هستیم. همین بودن هنر است. کره به خاطر امریکا کره نشد به خاطر روزی 9 و نیم ساعت کار مفید در روز کره جنوبی شد.کارمند ما در ایران روزی 22 دقیقه کار می کند. خود امریکا 50 میلیون فقیر دارد. کلی کارتن خواب دارد. آقای قنبری شیطان پرست ها را ترجیح می دهد.

اگر ما مسیحی هم بشویم باز هم امریکا دست از سرما بر نمی دارد. مصدق مگر مذهبی بود. با کودتا او را بر انداختند. امریکا هیچ وقت از دشمنی کوتاه نمی آید. امریکا 18 هزار میلیارد دلار بدهی دارد. وزیر جنگ آمریکا می گوید دنیا تغییر کرده است و آمریکا دیگر نمی تواند برای جهان تعیین تکلیف کند. او این را می گوید  آقای قنبری شما هم کوتاه بیا. ما در سطح ترکیه هم قدرت نیستیم! این بی انصافی است. ما از سوریه حمایت کردیم روی پای خودش ایستاد یه ذره خورباوری خوبه. خدا بزرگ است. ما تسلیم کشوری با 300 سال سابقه بشویم؟ سند بزرگی ملت را تقدیم امریکا بکنیم.؟!

هر ناو امریکایی در استرالیا...... (قابل عنوان نیست).امروزه آقای ظریف و کری سر هم داد می زنند ظریف بر سر کری فریاد می زند. این خوب است یا آقای قنبری به امریکا بگوییم...لطفا ....!!

تذکر مجری در خصوص رعایت اصول آکادمیک به هر دو طرف واکنش قدیری ابیانه را به دنبال داشت و گفت تمام سخنان من آکادمیک بوده است. قنبری هم به نقطه چین هایی که از ذکر ان معذوریم اشاره کرد و گفت:اینها سخنان کوچه بازاری است و آکادمیک نیست.مجری هم سخن خود را پس گرفت و گفت منظورم خودم بوده است.

سؤال : بعد از انقلاب همیشه مورد تحریم واقع شده ایم آیا این تحریم ها برای براندازی جمهوری اسلامی ایران بوده است.

قنبری: طبق معمول جواب سخنان قدیری ابیانه را داد. اون شما بودید که همه چیز را واگذار کردید و به عربسان و اسرائیل خدمت کردید. به آسیاب دشمن اب ریختید. ما را متهم به امریکایی بودن کردید. آری ما بعد از انقلاب تحریم شدیم. ولی در زمان احمدی نژاد و با دیپلماسی ضعیف ایشان ما تحریم شورای امنیت شدیم. ما در معرض حمله مستقیم نظامی قرار گرفتیم. با درایت دولت روحانی نه تنها این تهدید رفع شده است بلکه به قدرت منطقه تبدیل شده ایم.

عربستان از توافق هسته ای هراس دارد. اگر توافق هسته ای اتفاق بیفتد دیگر عربستان قدرت منطقه ای نخواهد شد. شما با دلواپسی به عربستان و اسرائیل خدمت کردید. شاید از دلارهای نفتی به شما هم داده اند. یارانه را احمدی نژاد مطرح کرد. وقتی مرگ بر امریکا می کنید. انتظار دارید برای شما حلوا حلوا بکند. باشعار کاری از پیش نمی رود. الان چی داریم؟ این مهم است.

ایران خودرو 2 سال قبل از هیوندای کره راه انداز شده است. الان وضعیت خودروی ما چگونه است. شما و احمدی نژاد رفتید با کشور کمونیست کره شمالی و هوگو چاوز کمونیست متحد شدید.

با دست خالی به جایی نمی رسیم. مثل" دن کیشوت" نمی شود با شمشیر چوبی به مصاف آسیابان رفت. اینکه فتنه 88 باعث تحریم ها شده است یک جک است. حرفهای کوچه بازاری در جمع دانشجویان به درد نمی خورد. امریکا در کمتر از یک ماه با کمتر از 100 نفر تلفات، عراق را تصرف کرد. با هواپیمای ساخت امریکا به ایلام امده اید. تجزیه ایران همواره کار  و نقشه روسها بوده است. انها سعی داشتند کشور ایران را تجزیه کنند. امریکا برای تقویت ایران در قبل از انقلاب در مقابل شوروی کار کرده است. الان هم برای تقویت ایران در منطقه کار می کند. کار برای شما که پشت میز هستید 22 دقیقه است برای آن کارگر 20ساعت کار است.

قدیری: من حالم خیلی بد شد صحبتهای دکتر قنبری را شنیدم. (قنبری:یک لیوان  آب بخور). مردم ایلام مردم غیوری هستد شما چرا آقای قنبری .....؟!! آقای خاتمی گفت من متاسفانه نتوانستم یارانه را اجرا کنم. در دوران خاتمی ایران در لیست شرارت قرار گرفت. جنس چینی در همه جا پر است در امریکا و در اروپا هم پر است. شما نخرید. آقای ظریف گفت: امریکا یک بمب بیاندازند ما چطور می شیم! البته هفته بعد جمعش کرد. خود اسرائیل به شکست خود اعتراف می کند شما چرا اعتراف نمی کنید.؟

شما در مورد 20 ساعت کار کارگران گفتید. یک جعبه میوه را بیاورید که زیر و روی آن یکی باشد. چون با هواپیمای امریکا به ایلام آمده ام بروم دست امریکا را ماچ کنیم.

اگر فرش ما زیر پای امریکایی هاست بیایند نوکری ما را بکنند. مشاور اوباما بگوید ایرانیها ...... هستند ما نگیم مرگ بر امریکا؟.شورای امنیت بگوید ایران تجزیه شود ما قبول کنیم؟ ما پیرو مکتب شیطان پرستان نیستیم . مکتب ما مکتب امام حسین (ع) است. کسی با مذاکره مخالفت نکرده است.

قنبری: فرش را با بوئینگ مقایسه می کنید؟ دلمان برای امریکا سوخت باید با 50 میلیون کارتن خواب از این کشور فقیر هم حمایت کنیم.!

کوچه بازاری یعنی مناظره چهارچوب نداشته باشد. قدیری: شما کوچه بازاری حرف می زنید. قنبری: نه من بازاری حرف می زنم.

قنبری ادامه داد: شاه در قبل از انقلاب در برخی نطق هاش گفته بود امریکا در حال سقوط است اما خودش و خاندان منحوسش سرنگون شدند. اگر صحبتهای خاتمی نبود امریکا به جای عراق به ایران حمله می کرد. ملت فلسطین مظلوم است و ما هم به آنها کمک می کنیم. اما از کسانی که با شعارهای ضد اسلامی و به نام اسلام منافع ما را در خطر بیاندازند حمایت نمی کنیم.

امروزه خطر حمله نظامی دفع شده است. قبلا برای داروی سرطانمان مانده بودیم.برای غذامان مانده بودیم.

سؤال: آقای ولایتی در مناظره انتخاباتی گفت  آقای جلیلی در مذاکرات فقط  بیانیه قرائت کرده است.

 قنبری گفت: مذاکره برای مذاکره بوده است و پشت سرهم قطعنامه می گرفت. مذاکره باید برای کم کردن اثر تحریم ها باشد و توافق جامع نه برای تداوم تحریمها و جنگ.

قدیری: من دستاوردهای دولت را نفی نمی کنم دلواپس بودن اشکال نداره. اگر دانشجویان پزشکی برای بیمارانشان دلواپس باشند بد است؟ 11 میلیون اختلاف رای را در سال 88 نپذیرفتند. روحانی با نیم درصد اختلاف رئیس جمهور شد. در مورد رضاخان هم در محل زندگی اش در یک کشور آفریقایی در حیاط خانه قدم می زد و می گفت رضاخان قدر قدرت و در ادامه خودش می گفت:"زکی".

وقتی به شاه گفتند باید از ایران بروی نگفت: چرا برم گفت: کجا برم؟ ما از فلسطین در بعد ضد اسرائیلی آن حمایت می کنیم چون مسلمان هستند .اهل سنت هستند اشکال ندارد. اگر بخواهیم امنیت ملی خودمان را تامین کنیم باید از فلسطین حمایت کنیم.

قنبری: کاش فتنه 88 نبود ببینیم چی برای گفتن داشتید.نه شاه و نه خاندان منحوس آن قابل دفاع نیستند. امریکا به ایران نیاز داشت تا مقابل شوروی بایستد. آقای قدیری ملت ما را ذلیل نکیند.

همانطور که انتظار می رفت دو چهره سیاسی مطرح در کشور بعد از پایان مناظره همدیگر را در آغوش کشیدند و در خیل عظیم دانشجویان گم شدند. گفته می شود کسی هنوز این دو عزیز را نیافته است (مزاح).

بعد ازخروج از درب سالن همایشها، هر یک به ابراز احساسات طرفداران خود پاسخ گفتند. قنبری مهمان تهرانی را به طبیعت ایلام دعوت کرد ولی قدیری نپذیرفت و عنوان کرد شب گذشته یک ساعت خوابیده است برخی گفتند امشب همان یک ساعت هم نخواهید خوابید (مزاح). همه از دانشگاه خارج شدند و به امید مناظره های پویاتر، ذوق ها را زیر پوست خود مخفی نمودند.

فضای باز سیاسی کشور الحمدالله بسترساز فعالیتهایی شده است که نسل جدید و دانشجو را به تکاپو برای رسیدن به حقایق و آگاهی بیشتر سوق می دهد. در مناظره قدیری ابیانه و قنبری سخنان خیلی خوب، خوب ،ضعیف و برخی از سخنان صرفا برای عقب نیفتادن از رقیب مناظره ای عنوان شد. اما کاش در این مناظره بیشتر به موضوع مغفول مانده مذاکرات هسته ای پرداخته می شد تا دانشجو بداند واقعاَ تمدید مذاکرات به صلاح کشور است؟ مذاکره باید ادامه پیدا می کرد یا در همین مرحله به توافق می رسیدند؟...

این سؤالها و چندین سؤال دیگر می شد در این مناظره مطرح شود و همچنین فضای مناظره بیشتر به سمت پرسش و پاسخ دانشجویان با دو استاد مناظره پیش می رفت تا احیانا اگر سؤالی ذهن دانشجوی آزاد اندیش را به خود مشغول نکرده باشد.

در پایان ضمن تقدیر از بانیان این مناظره باید فرصت مناظره های بیشتری در سطح استان فراهم شود تا دانشجوی ما شکوفا شود.

عکس از: مصطفی ربیعی.با تشکر

۹۳/۰۹/۱۴

نظرات  (۲)

۱۵ آذر ۹۳ ، ۲۱:۵۷ بیانیه دانشجویان بسیجی درواکنش به اظهارات داریوش قنبری در مناظره دانشگاه علوم پزشکی
بیانیه دانشجویان بسیجی درواکنش به اظهارات داریوش قنبری در مناظره دانشگاه علوم پزشکی

مناظره دکترمحمد حسن قدیری‌ابیانه، و داریوش قنبری، 12 آذرماه در دانشگاه علوم پزشکی ایلام با موضوع سیاست خارجه دولت یازدهم برگزار شد.

به گزارش ایلام رصد، دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی ایلام  در پی اظهارات داریوش قنبری نماینده سابق مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در مناظره با دکتر قدیری ابیانه در تاریخ ۱۲ آذر ۹۳ در دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیانیه ای صادر کرده است که به شرح زیر می باشد:

 

«ما را از کشتی هایشان در خلیج فارس می ترسانند و از هواپیماهایشان. ما از چه می ترسیم؟ ما از هواپیمایشان می ترسیم؟ ما از کشتی آن ها می ترسیم؟ ما کسانی هستیم که شهادت را سعادت می دانیم… ملت شهادت طلب را از چه می ترسانند؟»                                امام خمینی (ره)

۱۶ آذر سال ۳۲ بود ، ۱۱۰ روز از کودتای ۲۸ مرداد می گذشت…کودتایی که بعد ها دولت امریکا به طراحی و اجرای آن اعتراف کرد. جوانانی که از سلطه استکبار و دخالت های روزافزونش به تنگ آمده بودند دست به اعتراض زدند. دانشجویانی که پس از کودتا شاهد تسلط کامل دولت امریکا بر دربار و دولت کشورشان بودند، اجازه نمی دادند معاون رییس جمهور امریکا وارد خاکشان شود. دانشجویانی که از هیچ چیز نترسیدند، از هشدارهای ارتش شاهنشاهی نترسیدند، از قدرت مقامات امریکایی نترسیدند و حتی از مرگ… دانشجویانی که با افتخار و عزت به شهادت رسیدند تا شاهد ذلت ایران نباشند.

سال ها از آن واقعه گذشت و چه ها که بر ما نگذشت … از حمله ناکام نظامی در صحرای طبس تا شلیک مستقیم به هواپیمای مسافربری ایران برفراز خلیج همیشه فارس و آغاز تحریم های اقتصادی در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۳۵۹ و حمایت از رژیم متجاوز عراق پس از حمله به ایران و… .

بهتر است برخی از مواضع مقامات امریکایی در این سال ها را مرور کنیم:

۳۰ آبان ۱۳۵۷ ) کارتر – رییس جمهور امریکا – در دیدار با اردشیر زاهدی از او می خواهد در بازگشت به ایران حمایت مؤکد آمریکا از شاه را ابلاغ و ضمناً ضرورت نشان دادن قاطعیت از سوی شاه را اعلام کند.

۳ اردیبهشت ۱۳۵۸ ) کیسینجر – مشاور امنیت ملی رییس جمهور امریکا- : سقوط شاه ، بزرگترین شکست امریکا پس از جنگ جهانی دوم بود.

مهر ۱۳۵۸ ) سناتور جکسون : انقلاب ایران محکوم به شکست است و این کشور در آستانه ی تجزیه به قطعات کوچک است.

۱ آبان ۱۳۵۸ ) کارتر به شاه اجازه داد در امریکا اقامت کند.

اردیبهشت ۱۳۵۹) ایلز کاپلند ، همکار روزولت در کودتای ۲۸ مرداد: هدف از تهاجم طبس، تنها آزادی گروگانها نبود بلکه کودتا برای سرنگونی رژیم ایران هدف اصلی     بود.

۱۲ بهمن ۵۹ ) ژنرال هیگ – وزیر خارجه امریکا – : امریکا حضور نظامی خود را در خلیج فارس تقویت می کند تا به کشور عراق کمک کند. ( حمایت از عراق پس از حمله به ایران)

آذر ۱۳۶۲ ) ریگان – رئیس جمهور امریکا – با اعزام رامسفلد به بغداد به عنوان فرستاده ویژه و ارسال نامه ای با خط خود به صدام، خواستار گسترش پیوندهای نظامی، فنی و تجاری دو کشور شد . . .

در سال های دیگر هم ذره ای از این خصومت کم نشد. در حالی که پس از واقعه ۱۱ سپتامبر دولت جمهوری اسلامی ایران آن را محکوم کرد و رییس جمهور وقت ایران در آن برهه دائما بر گفت و گوی تمدن ها تاکید می کرد، جرج بوش در سخنرانی معروف خود ایران را از اجزای اصلی محور شرارت در جهان معرفی کرد!

در گذشته ی نه چندان دور ، وندی شرمن، معاون وزیر خارجه امریکا در اهانتی آشکار به ملت ایران گفت: فریب و نیرنگ بخشی از ژن ایرانیان است. (۱۴ آذر ۹۳ )

اما چه نیازی به یادآوری موارد فوق است؟

لطفا اظهارات زیر را با دقت بخوانید:

– سی سال گفتیم مرگ بر امریکا… امریکا را کشتیم؟ اروپا را کشتیم ؟ تا کی می خواهیم به این روند ادامه بدهیم؟

– امریکایی ها از تجزیه طلبی ایران بیزار بوده اند و در راستای تقویت ایران تلاش کرده اند.

- امروز نیز امریکا به دنبال ایرانی مقتدر برای امنیت منطقه است. ( ؟!! )

اظهارات فوق متعلق به یک دیپلمات امریکایی نیست! بلکه این ها تنها بخش کوچکی از اظهارات دور از باور آقای داریوش قنبری – نماینده سابق مجلس شورای اسلامی – در مناظره با آقای قدیری ابیانه در تاریخ ۱۲ آذر ۹۳ در دانشگاه علوم پزشکی ایلام است.

ما دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، ضمن محکوم کردن مواضع سلطه پذیرانه ی تمام غرب زدگان و خودباختگان و با ایمان قلبی به توانمندی های فرزندان رشید این مرز و بوم، آماده ایم تا آخرین قطره ی خون خود را در راه حفظ استقلال و عزت کشور فدا کنیم وهیچ واهمه ای از قدرت پوشالین و رو به زوال امریکا و متحدانش نداریم. ما پیرو آن امامی هستیم که می فرمود: امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

"داریوش قنبری شب گذشته در دانشگاه علوم پزشکی ایلام در مناظره با قدیری ابیانه: شما ابتدا باتسخیر سفارت آمریکا دشمنی را بااین کشور آغازکردید و هنوز هم مرگ بر آمریکا می گویید!" یکی نیست بهش بگه اول اونا کودتای بیست وهشت مرداد کردن،اول اونا زمان مصدق نفت رو تحریم کردن،اول اونا ایران رو مجبور کردن بحرین و مناطق الشرقیه عربستان که جز خاک این کشورمون بود رو واگذار کنیم،اول اونا ساواک رو راه انداختن تا بشه قاتل جوونامون،اول اونا دستور کشتار هفده شهریور رو صادر کردن،اول اونا اموال ما رو بلوکه کردن،اول اونا پول دوازده تا نیروگاه اتمی رو بالا کشیدن، ... دست اونایی که ریختن سفارت درد نکنه،چون بعدش اسناد خیانت خائنین به ظاهر انقلابی در یازده جلد بیرون اومد از مرجع تقلیدی که فتوای قتل امام رو داده بود(کاظم شریعتمداری) تا وزیر امور خارجه ای که در بیت امام بمب کار گذاشت(قطب زاده)،تا رییس جمهوری که عامل سیا از آب در اومد،تا کابینه ای که خیلی هاشون نفوذی در اومدن(کابینه مرحوم بازرگان) تا....، ولش کن قنبری دکتره و خیر سرش نماینده مجلس بوده و متاسفم براش که حداقل امریکا رو عامل پرپر شدن بهترین جوونای این مملکت نمیدونه یه میخواد فراموش بشه... آقای دکتر قنبری سپاس

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">