پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۱:۳۸ ق.ظ

۱

ایرانی ها دچار توهم درآمد بالای نفتی هستند

يكشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۱:۳۸ ق.ظ

ایرانی ها دچار توهم درآمد بالای نفتی هستند

یارانه بنزین یک ظلم بزرگ و مغایر عدالت است

یک خانواده آلمانی 9 برابر یک خانواده ایرانی کار می کند


سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه یارانه بنزین یک ظلم بزرگی است که مغایر شعار عدالت است، گفت: ما یک فرمولی را اختراع کرده ایم که از محروم تر بگیریم و به داراتر بدهیم.

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از خرم آباد، محمد حسن قدیری ابیانه عصر امروز در نشست فرهنگی که به میزبانی دانشگاه پیام نور لرستان در خرم آباد برگزار شد، تصریح کرد: در جمع دانشجویان این سوال را که درآمد نفتی کشور به ازای هر نفر در ماه چقدر است را مطرح کردم که درآمد نفتی ایران به ازای هر ایرانی را تا یک میلیارد تومان در ماه عنوان کردند که کف درآمدی که گفتند دو میلیون تومان بود پس معلوم می شود که ما در جامعه دچار یک توهم هستیم و فکر می کنیم درآمد نفت یک درآمد بالایی است.


وی با اذعان به اینکه صادرات نفت ایران هر روز دو میلیون و 300 هزار بشکه و در ماه 69 میلیون بشکه است، افزود: با فرض اینکه درآمد نفت صادراتی را خرج هیچ یک از ضرورت های کشور نکنیم و آن را به طور مساوی بین مردم تقسیم کنیم  اگر 69 میلیون بشکه را تقسیم بر 75 میلیون نفر جمعیت کنیم در ماه می شود به ازای هر نفر کمتراز یک بشکه، بعد این همه می گوییم درآمد نفتی بالا داریم.


سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: در بودجه سال 90 که قیمت نفت را 81.5 دلار پیش بینی کرده بودیم یک رقم درشتی درآمد که آدم در خواندن آن مشکل پیدا می کرد ولی اگر همین رقم را تقسیم بر 75 میلیون نفر جمعیت ایران کنیم و آن را تقسیم بر 12 ماه کنیم به ازای هر نفر 63 هزار تومان می شود حالا می توانیم بگوییم 63 هزار تومان را دولت چگونه هزینه می کند در واقع 47 هزار تومان بودجه عمرانی است و 13 هزار تومان هم بودجه آموزش و پرورش است با این حال بودجه نفت با اختصاص به این حوزه ها تمام می شود.


قدیری ابیانه با طرح این سوال که زمانی که مردم تصور می کنند درآمد دولت بیش از درآمد اعلام شده است چه عواقبی به دنبال می آورد اضافه کرد: در چنین حالتی سوء زن و بد دلی رخ می دهد و طبیعی است که چنی اتفاقی بیفتد چرا که بر اساس یک تصور مبتنی بر توهم مردم تصور می کنند که دولت بودجه کلانی را در اختیار دارد و هر کاری می تواند انجام دهد لذا یکی از شعارهایی که در جامعه می شنویم این است که مردم تلاش می کنند که مشکل خود را به گوش مسئولان برسانند و وقتی مشکل آنها را دولت حل نمی کند با این توهم که دولت درآمد زیادی دارد و مشکل شخص را حل نکرده است در نتیجه مسئله ناکارآمدی نظام پیش می آید و نهایتا عده ایی هم می گویند اسلام کارآمد نیست و پاسخگوی نیازهای امروز جامعه نیست که من معتقدم بخشی از بریدن ها نتیجه چین توهمی است.


 
وی با اذعان به اینکه همه برای دولت نقش بسیار پررنگ و برای خود نقش کم رنگی را قائل هستند متذکر شد: همه به دنبال این هستند که به نوعی به منابع دولت دست پیدا کنند که نمونه این ادعا کارخانجات هستند چرا که در همه جای دنیا کارخانجات ایجاد می شوند برای اینکه به بودجه دولت کمک کنند اما در کشور ما کارخانجات دست بگیرشان از دولت از همه بزرگتر است و پر سر و صدا تر هستند. از طرفی در همه دنیا کارخانجات به دولت مالیات می دهند اما در ایران کارخانجات از دولت کمک می خواهند چرا چون درآمد نفت هست و باید سهمی هم به آنها برسد.


سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک با اذعان به اینکه قیمت تمام شده بنزین، نفت سفید و گازوئیل لیتری حدود 1700تومان است گفت: با این حال  بنزین را به صورت آزاد هر لیتر 700 تومان  و سهمیه بندی شده را لیتری 400 تومان می فروشیم با این وجود سهمیه 60 لیتر را که به هر ماشین می دهیم لیتری 1300تومان یارانه آن است که اگر مبلغ یارانه را در 60 لیتر ضرب کنیم 78 هزار تومان می شود که دولت آن را از بیت المال پرداخت می کند و از طرفی در فروش آزاد بنزین نیز 1000 تومان یارانه پرداخت می کنیم که در این روش از همه مردم پول می گیریم و به ماشین دارها می دهیم و بعضی ها هم که چند ماشین دارند و در واقع  این یارانه را به پول دارترها و مسرف ترها می دهیم.


قدیری ابیانه ادامه داد: یارانه بنزین یک ظلم بزرگی است که مغایر شعار عدالت است پس ما شاهد یک ظلم بزرگ در کشور هستیم با این تفاسیر ما یک فرمولی را اختراع کرده ایم که از محرومتر بگیریم و به داراتر بدهیم.


وی به تنبلی ایران ها در مقایسه با دیگر کشورها اشاره کرد و یادآور شد: یک خانواده آلمانی 9 برابر یک خانواده ایرانی کار می کند.


سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا به نتایج یک تحقیق چند سال قبل از انقلاب در خصوص صنعتی شدن کره جنوبی و ایران اشاره کرد و گفت: در این تحقیق ایرانی ها  طرفدار کار یقه سفید یعنی کسانی که متمایل به کار کارمندی هستند شناخته شدند و این در حالی بود که ایران برخلاف کره جنوبی از بسیاری مزایا برخوردار بود اما چون کره ایی ها طرفدار کار یقه آبی بودند یعنی کسانی که به کار تکنیسینی و کارگری علاقه مند بودند شناخته شدند آنها مستعدتر برای توسعه صنعتی شناحته شدند.


قدیری ابیانه  بر ضرورت ایجاد تغییر در سیستم آموزشی کشور تاکید کرد و گفت: استراتژی آموزش و پرورش و دانشگاه ها تربیت نیروهای کارآفرین نیست و دانشجوی فارغ التحصیل ما در بهترین حالت به دنبال این است که کاری با توجه به رشته تحصیلی اش پیدا کند این در حالی است که  دانشجویی که دولت برای تحصیلش در دانشگاه دولتی سه میلیون تومان در مقطع کارشناسی هزینه می کند باید خود را بخشی از راه حل بداند و برای چندین نفر شغل ایجاد کند نه اینکه دنبال پیدا کردن کار باشد و در انتظار ایجاد شغل برای او توسط دیگران باشد.


لازم به ذکر است، در این مراسم که با حضور اساتید دانشگاه پیام نور لرستان برگزار شد کتاب «عوامل و موانع فرهنگی کار، تولید و پیشرفت » تالیف محمد حسن قدیری ابیانه رونمایی شد.

۹۱/۰۲/۲۴

نظرات  (۱)

 استفاده کردیم دکتر، نکات بسیار جالب فرمودین که قبلا واقعا نمیدانستم..
نکته ای که درباره ی بریدن عده ای از اسلام بخاطر توهمی پیش آمده را دقیقا در بین همکلاسیهایم دیده ام..و چند ساعت پیش هم به مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه انتقاد میکردم که چرادر این مقوله کاری که باید را نکرده واقعا بغض کردم..اما دربندهای پایینتر جواب خود را یافتم یعنی کم رنگی نقش خودم...
کتابتون رو حتما برای مطالعه می یابم..
خدا به شما حقیقتا عزت بدهد..ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">