پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۳، ۰۸:۱۶ ب.ظ

۰

گزارش یک نهاد کلیسایی درباره رابطه بین تجرد کشیشان و کودک ازاری بار دیگر بحث مجرد بودن اجباری را در محافل مذهبی مسیحیت مطرح کرده است با این گزارش همراه شوید. به گزارش پیک بامدادی واحد مرکزی خبر، رئیس شورای حقیقت عدالت و درمان کلیسای کاتولیک قبل از انتشار جدیدترین گزارش اذعان می‌کند که در تاریخ چند هزارساله کلیسا این‌چنین بحران بی‌اعتمادی را تجربه نکرده است. بحرانی که به گفته پاپ همچون خوره به جان کلیسا افتاده است: صوت

اعتبار کلیسا بسیار پایین است شمار افرادی که در کلیسا مردم می توانندبه آن‌ها اعتماد کنند نیز به سطح بسیار پایینی رسیده است.

برملا شدن کوهی از پرونده‌های کودک‌آزاری بر پیکره کلیسا، زخم‌های بی‌اعتمادی را نمایان کرده بود تا اینکه این هفته از یک شورای کلیسایی آن چیزی شنیده که شاید هیچ‌وقت انتظار شنیدنش وجود نداشت. رئیس شورا در استرالیا حرف ناگفته ای را بر زبان آورد و آن ارتباط کودک‌آزاری و تجرد کشیشان بود آنچه که گزارش شورا می‌گوید این است که مجرد بودن اجباری کشیشان عاملی برای سو استفاده جنسی این کشیشان بوده است اما اینکه چقدر ما نمی‌دانیم ولی این‌قدر می‌دانیم که نباید سرمان را زیر شن کنیم و به واقعیت‌ها بی‌اعتنا باشیم.

هدف از انتشار این گزارش به گفته رئیس شورا جلب اعتماد دوباره کودکان برای رفتن به کلیسا بود.

اگرچه حواریون حضرت عیسی علیه‌السلام تشکیل خانواده داده بودند اما پاپ گریگور هفتم حدود هزار سال پیش دستور داد اگر فردی قصد خدمت به کلیسا را دارد باید از تمایلات جنسی‌اش چشم بپوشد. درخواست‌هایی حتی از سوی پی‌یترو پارولین مرد دست راست پاپ برای منسوخ کردن رسم زندگی مجردی کشیشان صورت گرفت که در آخرین آن نامه جمعی از زنان ایتالیا بود تا بلکه رنج آن‌ها پایان یابد ولی همه این درخواست‌ها پاسخی دریافت نکردند.

دکتر قدیری ابیانه نویسنده کتاب مسیحیت از واقعیت تا تحریف:

"دکتر قدیری ابیانه: ازدواج در مسیحیت یک امر پسندیده بوده و کشیش‌ها هم ابتدا ازدواج می‌کردند اما یک مسئله‌ای پیش میاد واونه که این کمک‌هایی که به کلیسا می‌شود بخشی‌اش خرج زن و فرزند این کشیشی میشه که زندگی‌اش را وقف این کلیسا کرده درحالی‌که کلیسا مایل بود تمام درآمدهایی که به دست آورده را صرف تبلیغ دین مسیحیت بکنه و برای توجیه اون آمدند تقدس بخشیدند.

تجربه سالهای گذشته نشان داده است که بخش اعظمی از کشیشان و راهبه ها نتوانسته‌اند بازندگی مجردی کنار بیایند و شعله‌های هوس آن‌ها نه‌تنها آینده کودکان بلکه بنیان اعتماد به کلیسا را نیز سوزانده است.

دکتر قدیری ابیانه: مثلاً من زمانی که در مکزیک بودم شنیدم دریکی از این اماکن راهبه ها سیلی میاد دیوار را ویران می‌کنه ولای دیوار پر بود از اسکلت نوزادان. نوزادانی که بدنیا می‌آمدند یا سقط می‌شدند ولی پنهان می‌شدند در دیوار. اونها را جا می‌دادند برای اینکه به‌اصطلاح آبرویشان نره. کشیش‌ها هم همین‌طور کشیش‌ها خیلی هاشون به فساد کشیده شدند ضمن اینکه یک مراسمی هست در کلیساها معمولاً افراد می‌روند به گناهانشان اعتراف می‌کنند گناهانشان را شرح می‌دهند نفس تشریح گناهان جنسی‌شان باعث تحریک بیشتر کشیش‌ها می‌شد و تحریک می‌شوند آن‌وقت این‌ها برای اینکه این نیازشان را هم برطرف بکنند و هم آبرویشان نره می‌رفتند سراغ افراد خردسال کسانی که فکر می‌کردند این‌ها نمی‌فهمند یا بزرگ بشوند یادشان میره یا جایی نمی‌توانند بگویند. حتی سراغ بچه‌های معلول که الآن رسوایی‌هایی که پیش‌آمده یعنی افشاگری‌های کسانی است که آمدند و می‌گویند ما بچه که بودیم در این مدارس توسط کشیش‌ها مورد تعرض قرار گرفتند."

از حدود ۴۰۰ هزار کشیش برای بیش از هشت هزار پرونده انحراف جنسی بازشده است.

من با این ادعا که علت سو استفاده کشیشان از کودکان تجرد آن‌ها بوده است را قبول ندارم. بلکه به اعتقاد من آن چیزی که باعث شده است تا کشیشان از کودکان سو استفاده کنند علت گسترده‌تری است و آن وجود فرهنگی خاص در کلیسا بوده است. فرهنگی که هیچ‌گاه کشیشان را به خاطر اعمالشان سرزنش نمی‌کرد.

اما قربانیان انحرافات اخلاقی کشیشان هم‌نظر مساعدی به این گزارش ندارند سخنگوی این قربانیان می‌گوید.

گزارش شورای حقیقت عدالت و درمان کلیسا دراسترالیا در اذعان به رابطه تجرد و کودک‌آزاری دامنه اختلافات را میان نهادهای رسمی دیگر کلیسا دامن زده است کلیسای امریکا که تاکنون دستکم سه میلیارد دلار برای پرونده‌های کودک‌آزاری غرامت داده با این گزارش مخالفت کرده است و به نظر نمی‌رسد پاپ نیز که فروردین امسال بابت پرونده‌های کودک‌آزاری از خداوند طلب عفو و بخشش کرد به تشکیل خانواده برای کشیشان عزب موافقت کند.

۹۳/۰۹/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">