پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۶:۰۶ ب.ظ

۰

تحلیل‌گر مسائل استراتژیک با اشاره به علل تن دادن افغانستان به پیمان ضد اسلامی در منطقه گفت: اگر افغانستان تحت اشغال و فشار آمریکا نبود تن به چنین موافقت نامه ای نمی‌داد.

محمد حسن قدیری ابیانه در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به بازتاب امضای سند راهبردی افغانستان با آمریکا اظهارداشت: طبیعتا اگر افغانستان تحت اشغال و فشار آمریکا نبود، تن به چنین موافقت نامه ای با آمریکا نمی داد. آمریکائی ها دست به جنایات فجیعی در افغانستان زدند که هر روز بر ابعاد این جنایات افزوده می شود.

 تحلیل گر مسائل استراتژیک افزود: حضور و سلطه چندین ساله نظامیان آمریکایی در افغانستان، افغان ها را ناچار به امضای چنین معاهده ای کرد.

 وی اظهار داشت: در حقیقت این توافق نامه افغانستان اسلامی را تحت قیومیت کشور ضد اسلامی آمریکا می برد و لذا خلاف شرع مبین اسلام است و اسلام اجازه نمی دهد که یک کشور اسلامی، تحت سلطه کشورهای غیر اسلامی به خصوص حامیان رژیم غاصب صهیونیستی برود.

 قدیری ابیانه تصریح کرد: در این توافق نامه حتی حق لغو قرار داد برای افغانستان منتفی شده و این خلاف سابقه افغانستان است که در طول تاریخ سلطه پذیر نبوده است.

 تحلیل گر مسائل استراتژیک گفت: طبیعی است کشورهایی که به دنبال قیومیت افغانستان هستند و افغانستان را تحت سلطه خویش می دانند، تلاش می کنند این توافق نامه، اقدام مستقل دولت حاکم افغانستان برشمرده شود و اعتراض ایران به حراج استقلال کشور افغانستان، دخالت در امور داخلی این کشورجلوه داده شود.

 قدیری ابیانه اظهار داشت: از نظر آمریکا و انگلیس اشغال یک کشور، کشتار مردم آن و تحمیل قرار دادهای ننگین بر آنان دخالت محسوب نمی شود؛ اما اقدام دولت ایران در دفاع از استقلال افغانستان و اعتراض رسانه های گروهی به حراج استقلال این کشور را دخالت تعبیر می کنند.

 وی در پایان تاکید کرد: طبیعتا این کشورهای اشغالگر در درون افغانستان عواملی دارند که مطابق میل سلطه گران عمل می کنند و خواسته های آنان را تکرار می کنند.

۹۱/۰۲/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">