پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۰، ۱۱:۳۹ ب.ظ

۰

مصاحبه: "عاملان " و "ساکتان " فتنه 88 شایستگی نامزدی در هیچ انتخاباتی را ندارند.

Description: http://www.blogfa.com/layouts/mblue/leftc.gif

قدیری‌ابیانه در گفت‌و‌‌گوی تفصیلی با فارس:

خبرگزاری فارس 3 خرداد 1390: یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: تمام کسانی که در فتنه نقش ایفا کردند و حتی کسانی که در فتنه سکوت کرده و از حقوق و رأی ملت، قانون اساسی و نظام اسلامی دفاع نکردند، به‌ هیچ وجه شایستگی نامزدی در انتخابات‌ ‌شورای شهر را هم ندارند‌؛ چه رسد به مجلس ‌یا ریاست جمهوری.

محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس ارشد مسائل سیاسی و سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا در گفت‌وگویی تفصیلی با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در خصوص جریان موسوم به دوم خرداد و یا اصلاحات با واکاوی این جریان اظهار داشت: اصلاح از نظر ما یعنی در مسیر الهی قرار گرفتن و حاکمیت احکام اسلام ناب را به اجرا گذاشتن؛ اما آنها که خود را سران اصلاحات می‌دانستند، نشان دادند که منظورشان از اصلاح، دور کردن مردم از از دین و باورهای مذهبی بوده است.

* جریان اصلاحات به اندیشه‌های امام پشت پا زد

وی با اشاره به پشت پا زدن جریان اصلاحات به اندیشه‌های امام(ره) گفت: امام خمینی (ره) فرمودند پشتبان ولایت فقیه باشید تا به کشور شما آسیب نرسد، اما خاتمی با قربانی کردن مصالح مردم و سکوت در برابر جریان فتنه و خیانت، همه ادعاها و شعارهای خود را زیر پا له کرد.

کارشناس امور استراتژیک وزارت امور خارجه اصلاحات واقعی را اصلاحات بر مبنای دین خواند و گفت: اصلاح طلبان واقعی کسانی هستند که در راه اسلام و احکام قرآن و حاکمیت دین، با پیروی از رهنمود‌های امام راحل و ولی فقیه زمان گام بردارند.

* خاتمی‌‌ در میان روحانیون به‌عنوان فردی لیبرال شناخته می‌شد.

قدیری ابیانه اظهار داشت: دوم خرداد 1376 به‌عنوان نقطه‌ای خاص در تاریخ انقلاب اسلامی ایران ثبت شد و در آن ‌خاتمی که در میان روحانیون به‌عنوان فردی لیبرال و در جناح مقابل نیروهای ولایت‌مدار تعریف می‌شد، به ریاست جمهوری رسید.

وی با بیان اینکه خاتمی همواره خود را پایبند به ولایت‌ فقیه و قانون اساسی و در خط امام(ره) معرفی می‌کرد، به شرایط انتخابات سال 76 و نوع تبلیغات خاص صورت گرفته توسط جریان دوم خرداد اشاره و خاطرنشان کرد: در آن روزها رسانه‌های غربی بیگانه نیز به حمایت از خاتمی پرداختند و تلاش کردند چهره سایر نامزدها را مخدوش کنند.

کارشناس امور استراتژیک وزارت امور‌خارجه ادامه داد: جنگ روانی عوامل داخلی و اشتباهات رقبای خاتمی، فشارهای اقتصادی که ‌بر روی مردم بود و تبلیغات گسترده و خاص آن زمان از عوامل موثر در پیروزی خاتمی بود و این درحالی بود که حتی حزب کارگزاران نیز بعد از اطلاع از قریب‌الوقوع بودن پیروزی خاتمی به جمع حامیان وی پیوست.

* خاتمی از مسائل اقتصادی سر در نمی‌آورد

قدیری ابیانه با بیان اینکه خاتمی خیلی از مسائل اقتصادی سر در نمی‌آورد، تصریح کرد: خاتمی درحالی که به وظایف رئیس جمهور آشنا بود، در دوران انتخابات از تمرکز بر شعارهای اقتصادی پرهیز ‌و سعی کرد با شعارهای سیاسی جذاب و عامه‌پسند مردم و به خصوص جوانان را به سمت خود جذب کند.

وی اضافه کرد: حداکثر فعالیت‌های خاتمی در حوزه سیاسی بود، درحالی که عمده مسئولیتی را که بر دوش گرفته بود، اقتصادی بود و از این نظر در خود احساس ضعف می‌کرد.

* جریان دعوت هاشمی از خاتمی برای ‌شرکت در جلسات شورای‌عالی اقتصاد

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا یادآور شد: بیاد دارم وقتی که خاتمی به ریاست جمهوری انتخاب شده بود و هنوز در دوره انتقالی دولت قرار داشت، به دعوت آقای هاشمی که روزهای پایانی دوره ریاست جمهوری‌اش را می‌گذراند، برای شرکت در جلسات شورای عالی اقتصاد دعوت می‌شد تا در جریان امور قرار گیرد، در آخرین جلسه این شورا مسائل بسیار تخصصی اقتصادی مطرح شد و دبیری این جلسه را محمد هاشمی معاون اجرایی رئیس جمهور وقت برعهده داشت، لذا من با نگاهی به آقای خاتمی متوجه شدم که ظرافت‌ها و مفاهیمی که در آن جلسه مطرح می‌شود را درک نمی‌کند، خاتمی مسئولیتی را به عهده گرفته بود که از عهده آن برنمی‌آمد و بیشتر علاقمند بود که در مباحث فلسفی و کلامی که در تبحر خود می‌دید، مشغول باشد، بنابراین به جای پرداختن به امور اجرایی کشور، اکثر وقت خود را صرف سخنرانی و تبیین مواضع‌اش درباره مسائل نظری و سیاسی مانند جامعه مدنی و جمهوریت گذراند و این درحالی بود که کمتر به جنبه اسلامیت آن می‌پرداخت.

* ‌ "شایسته‌سالاری " خاتمی در مشارکت و مجاهدین خلاصه می‌شد

قدیری ابیانه یادآور شد: خاتمی در انتخابات شعار عقل جمعی را مطرح کرده بود، لیکن در عمل این عقل جمعی را در کشور علم خیز ایران که بیش از 70 میلیون جمعیت دارد، به افراد معدودی مثل ابطحی، تاج‌زاده، حجاریان، امین‌زاده و امثال آن خلاصه کرده بود. همچنین او شعار شایسته‌سالاری را مطرح ساخته بود، لیکن گویی همگی شایستگان مملکت به جمع کوچک حزب منحله مشارکت و سازمان منحله مجاهدین انقلاب اسلامی خلاصه می‌شدند.

وی افزود: خاتمی از عزت ملی سخن می‌گفت، لیکن در سخنرانی‌اش در آمریکا، از شهدای آمریکا تجلیل می‌کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: خاتمی کارهای اجرایی را کشور را عملاً رها کرده و با شعار «رئیس جمهور تدارکاتچی نیست» موجب تأخیر در امور می‌شد و ضعف‌های موجود را به محدودیت اختیارات ریاست جمهوری نسبت می‌داد و مایل بود عملاً درامور مجلس و قوه قضائیه نیز دخالت کند.

* خاتمی‌ توسط اعضای دفترش ‌کنترل می‌شد

قدیری ابیانه ادامه داد: یاران خاتمی در دفتر ریاست جمهوری سعی می‌کردند کنترل او را به دست بگیرند و مطابق با میلشان جهت دهند، لذا سعی کردند با یک دست کردن دفتر رئیس جمهور راه‌های رسیدن اطلاعات به او را کنترل و از این طریق وی را جهت دهند.

* کودتای هم‌قطاران خاتمی علیه جمهوریت و مردم‌سالاری در مجلس ششم

وی یادآور شد: دوستان و همقطاران دوم خردادی خاتمی در وزارت کشور با زیرپا گذاشتن اولیه‌ترین اصول، علی‌رغم شعار جمهوریت و مردم‌سالاری سعی کردند به هر وسیله‌ای شده در مجلس ششم به پیروزی برسند و از هر تقلبی فروگذار نکردند، اقدامی که می‌توان آن را کودتا علیه آراء عمومی، جمهوریت ‌و مردم‌سالاری دانست.

کارشناس امور استراتژیک وزارت امور خارجه در ادامه گفت‌و‌گوی خود با فارس با یادآوری انتخابات مجلس ششم خاطرنشان کرد: آقای حداد‌عادل به همراه خانواده‌اش در صندوقی رای داده بود، بعد متوجه می‌شود که آرای وی در آن صندوق صفر محاسبه شده است. با شکایت وی و بررسی شورای نگهبان معلوم می‌شود که دوم خردادی‌های مدعی جامعه مدنی و دموکراسی و جمهوریت، 400 رای او را صفر محاسبه کرده‌اند.

* اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس ششم 800 رأی یک صندوق را "صفر " محاسبه کردند

قدیری ابیانه افزود: صندوق‌های دیگری‌ بررسی‌ و در نهایت معلوم ‌شد آرای 800 نفری در برخی صندوق‌ها صفر محاسبه شده است تا در نتیجه آن اصلاح‌طلبان‌ مجلس ششم را به تسخیر خود در آورند. بنابراین شورای نگهبان بررسی‌هایی را انجام می‌دهند و به تقلب گسترده در انتخابات پی می‌برد و در نتیجه آن بیش از 700 هزار آراء باطل می‌گردد.
وی ادامه داد: شورای نگهبان با توجه به امکان وجود تقلب در سطح وسیع‌تر کسب از رهبر معظم انقلاب کسب تکلیف کرد که معظم له تجدید انتخابات را صلاح نمی‌دانند و دوم خردادی‌ها بدین طریق اکثریت مجلس را در اختیار ‌گرفتند و در این مدت آنچنان عملکرد ننگینی از خود بجای گذاشتند که امید پیروزی مجدد در نظر مردم ایران را از دست دادند.
این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تحصن غیرقانونی دوم خردادی‌ها در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آنها با تابلوهایی که به زبان خارجی نوشته بودند، نشان دادند که تبلیغات خارجی علیه نظام هدف آنها است. این برای نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ننگ است که وزن دشمنی دشمنان انقلاب، ملت و استقلال و تمامیت ارضی ایران را در کفه ترازوی خویش در معادلات داخلی قرار دهند.

قدیری ابیانه افزود: آنها همچنین در نامه‌ای به مقام معظم رهبری جام زهری به ایشان پیشنهاد دادند تا دشمنان را از مواضع خویش خشنود کنند و تا آنجا پیش رفتند که این موضوع را به بحث بگذراند که در صورت درخواست آمریکا آیا باید مقام معظم رهبری را تحویل آنها بدهند یا نه!

وی همچنین خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان مجلس ششم در مذاکرات هسته‌ای فشار می‌آوردند که شرایط غرب را بپذیریم و از حقوق ملت بگذریم، به نحوی که طی اطلاعیه‌ای عمومی اعلام کردند که اگر دولت شرایط غرب را نپذیرد، مجلس طی طرح سه فورتی آن را تصویب خواهد کرد که این هم به پرونده ننگین، آنها افزود.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با تاکید بر اینکه عملکرد اصلاح‌طلبان در مجلس، دولت و شورای شهر در دوران به اصطلاح اصلاحات ماهیت آنها را برای مردم روشن کرد، گفت: در انتخابات سال 1384 که آقای معین نامزد آنها بود و محمدرضا خاتمی را معاون اول خویش در صورت پیروزی معرفی کرده بود. شکست سنگینی نصیب آنها شد و در مقابل، آقای احمدی‌نژاد که شعارهای اسلامی و ولایت‌مدارانه سر می‌داد و بر زنده کردن ارزش‌های اسلامی و‌ گفتمان امام و انقلاب اسلامی تأکید می‌کرد، به پیروزی رسید.

* رئیس‌ تبلیغات ستاد‌ ‌معین خواستار نامزدی همجنس‌‌بازان، بهائیان و ساواکی‌ها در انتخابات بود

قدیری ابیانه به مشاجره‌ خود با سحرخیز رئیس کمیته تبلیغات ستاد انتخاباتی ‌معین اشاره کرد و افزود: در نمایشگاه مطبوعات وی خواستار آزادی‌ای شد که حتی همجنس‌‌بازان، بهائیان و ساواکی‌ها و قاتلین مثل خفاش شب هم که به 9 زن تجاوز کرده و جسدشان را سوزانده بود هم بتوانند نامزد ریاست جمهوری شوند و ملت خود انتخاب کنند. اما آنها در انتخابات سال 1388 نشان دادند که ادعای آزاد اندیشی، دفاع از مدنیت، جمهوریت و مردم‌سالاری آنها فریبی بیش نبوده است.

وی با اشاره به ماجرای انتخابات 88 اظهار داشت: آنها ناامید از اینکه یک اصلاح‌طلب رأی بیاورد، به سراغ فردی رفتند که ادعای دفاع از ولایت و امام و اسلام را داشت و این در حالی است که وی وقتی رأی نیاورد، با علم به شکست خویش ادعای تقلب را مطرح کرد و ثابت کرد که خود بدتر از هر آنچه احمدی‌نژاد را متهم می‌کرده، است.

* موسوی هندوانه سربسته نبود؛ سیا، موساد و ... کاملاً او را می‌شناختند

معاون ‌ارتباطات دفتر ریاست جمهوری دولت هاشمی ادامه داد: معتقدم برخلاف آنچه ابطحی مسئول دفترخاتمی گفته بود که موسوی هندوانه دربسته است، برای سازمان‌های سیا، موساد و ‌سرویس جاسوسی انگلیس، کاملاً شناخته شده بود، لذا او را در ادامه به خدمت گرفتند و با تمام ظرفیتشان برای حمایت از موسوی به میدان آمدند و فتنه 88 را سازماندهی کردند.

* اصلاح‌طلبان دیکتاتوری ضد‌مردمی، ضد‌جمهوری‌ و ضداسلامی خود را ثابت کرده‌اند

قدیری ابیانه گفت: موسوی، خاتمی، موسوی لاری، محتشمی‌پور، تاج‌زاده و جناح اصلاح‌‌طلب در حالی که می‌دانستند که انتخابات را باخته‌اند، با این وجود شعار تقلب را سر دادند و این یعنی به تمام ادعاهای خود مثل دفاع از جمهوریت نظام، مردم‌سالاری، جامعه مدنی پشت پا زدند و ادعاهای خویش را زیر پای خود له کردند و نشان دادند که دیکتاتورهایی ضد مردمی، ضد جمهوری، ضد مدنی و ضد اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: اصلاح‌طلبان نشان دادند که برای در قدرت ماندن دست به هر ترفند و تقلبی می‌زنند و برای بازگشت به قدرت به خودفروشی به بیگانگان و خیانت روز‌افزون روی می‌آورند، اما دشمنان خارجی بنا ندارند دست از این انقلاب و نظام اسلامی بردارند و لذا قطعاً آنها برای انتخابات مجلس شورای اسلامی‌ در اسفند سال جاری و انتخابات ریاست جمهوری در خرداد 92 نیز برنامه‌ریزی دارند.

* اتکا به حمایت بیگانگان؛ عامل ناکامی دوم‌خردادی‌ها

این کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه عامل شکست دوم خرداد را چه می دانید؟ پاسخ داد:

ترجیح دادن منافع حزبی و شخصی نسبت به منافع ملی و اتکا به حمایت بیگانگان از عوامل ناکامی دوم خرداد و شکست آنها است.

قدیری ابیانه گفت: سران اصلاحات حمایت خارجی از خود را به رخ مردم کشیدند و حتی عدم حمایت نیروهای خارجی از اصول‌گراها را از نقاط ضعف آنها بر شمردند.

وی توضیح داد: جریان اصلاحات از دو گروه تشکیل می‌شوند؛ گروه اول و اکثریت، جریان غرب زده‌ای هستند که در مقابل غرب دچار احساس حقارت و خود کم بینی هستند و در دفاع از اسلام مرتباً در صدد تغییر و التقاط مفاهیم اسلامی برای شبیه کردن آن با شعارهای غربی بودند که شخص خاتمی و اطرافیانش از این جمله هستند.

* برخی اصلاح‌طلبان مأمور پیاده‌سازی ناتوی فرهنگی در ایران بودند

قدیری ابیانه گروه دوم اصلاحات را عوامل و مهره‌های غرب عنوان کرد و گفت: اینها ماموریت داشتند تا برنامه ناتوی فرهنگی را در ایران پیاده کنند، بدین صورت که هرآنچه که به تضعیف، ‌ایمان و اعتقادات مردم لطمه وارد کند، مطلوب غرب بود و استراتژی غرب برای ضربه زدن به فرهنگ دینی مردم "خشکاندن ریشه ایران به عنوان یک ملت" بود.

* مأموریت عده‌ای از اصلاح‌طلبان برای تجزیه ایران

وی با یادآوری این جمله واین برگر (وزیر دفاع آمریکا) در زمان ریاست جمهوری ریگان تصریح کرد: این جمله، عمق استراتژی غرب را آشکار کرد که در این نگاه ملت ایران نباید خود را به عنوان یک ملت بیدار و یکپارچه بداند، لذا طرح فدرالیزه کردن ایران که توسط عده‌‌ای از اصلاح‌طلبان مثل (تاج‌زاده) مطرح شده بود، در همین راستا حرکت می‌کرد و این یعنی تجزیه ایران به کشورهای کوچک تا سلطه آمریکا بر آن راحت‌تر صورت گیرد.

* اتحاد و ایمان دینی ملت ‌ایران مانع تحقق اهداف شوم اصلاح‌طلبان شد

کارشناس امور استراتژیک وزارت امور خارجه تاکید کرد: آنچه مانع تحقق این هدف شوم شد، اتحاد و ایمان دینی ملت متمدن ایران و پیروی از ولایت فقیه است، چرا که تا زمانی که مردم اعتقاد یکپارچه به پروردگار دارند و هر لحظه آماده جانفشانی و ایثار در راه ارزش‌ها و باورهای متعالی و الهی و گوش به فرمان رهبری خود هستند، امکان سلطه مستکبران و پیروزی آنها میسر نخواهد بود و مردم ایران این را در دوران دفاع مقدس که همه ظالمان جهان علیه جمهوری اسلامی بسیج شده بود، اثبات کرد.

قدیری ابیانه با بیان اینکه نمونه دیگر آن پیروزی حزب‌الله و حماس در غزه در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی به اثبات رسید، گفت: استراتژی غرب به هر طریق ممکن استحاله ملت ایران از باورهای دینی برای تضعیف مقاومت در مقابل اشغال خارجی است و دشمن در دوران اصلاحات طرح‌ها و توطئه‌های زیادی در این راستا به اجرا درمی‌آورد.

* دولت اصلاحات تحت عنوان تنش‌زدایی سیاست تسلیم شدگی را دنبال می‌کرد

وی در ادامه با تشریح سیاست خارجی دوره اصلاحات گفت: دولت اصلاحات تحت عنوان تنش‌زدایی سیاست تسلیم شدگی را دنبال می‌کرد و در مقابل غرب کوتاه می‌آمد. این سیاست‌ها نتیجه‌ای جز افزایش فشارها، تحریم‌ها، تحقیر ملت ایران نداشت، چرا‌که با همه این کارها در نهایت ایران را در لیست کشورهای محور شرارت قراردادند.

کاردار فرهنگی اسبق سفارت ایران در ایتالیا و اولین دوست 'ادواردو آنیلی' شیعه گفت: یک نمونه سیاست خارجی دولت خاتمی، مخالفت وزارت خارجه دولت اصلاحات و مجلس ششم با پخش فیلم شهید "ادواردو آنیلی " بود. دولت خاتمی با این بهانه که ممکن است دولت ایتالیا از پخش این فیم خوشش‌ نیاید، از پخش آن جلوگیری کرد‌‌ و این درحالی بود که در ایتالیا صدها بار فیلم‌های ضد ایرانی و اسلامی ساخته و پخش شد.

* دولت خاتمی از فشارهای خارجی می‌ترسید

قدیری ابیانه ادامه داد: آقای خاتمی از مقامات تاریخی آمریکا به عنوان شهید نام می‌برد و این سیاست دولت او باعث شد اتفاقی بیافتد که حضرت امام آنرا پیش‌بینی می‌کردند، یعنی هر قدمی که عقب بنشینیم، آنها دو قدم جلو می‌آیند. دولت خاتمی از فشارهای خارجی بیم و ترس داشت و در صورت فشارهای خارجی به سرعت عقب‌نشینی می‌کرد و این موجب می‌شد هر روز دشمنان این ملت فشار دیگری را به کشور وارد کنند.

* اصلاح‌طلبان در فتنه 88 مدنیت، جمهوریت و دموکراسی را زیر پا له کردند

وی در بخش پایانی گفت‌و‌گوی خود با فارس با بیان اینکه اصلاح‌طلبان شیفته قدرت بودند، به فتنه 88 اشاره کرد و افزود: دو گروه در فتنه دخیل بودند، اول کسانی خواستار قدرت به هر قیمتی بودند و حاضر شدند همه اصولی را که خود مدعی آن بودند زیر پا بگذارند که آن اصول مدنیت، جمهوریت و دموکراسی بود که توسط همین اصلاح‌طلبان زیر پا گذاشته شد. آنها با علم به اینکه هیچ تقلبی نشده است، تقلب را رمز آشوب‌های خود قرار دادند و کشاندن کشور به بحران، موجب هتک حرمت نظام مقدس جمهوری اسلامی و نفاق خود را به نمایش گذاشتند.

کارشناس امور استراتژیک وزارت امور خارجه تصریح کرد: برخی از آنها که همواره از امام دم زده و خود را پیرو خط امام به مردم معرفی می‌کنند، بالاترین شعارها و اندیشه‌های امام را هم زیر پا گذاشتند و دو رکن اصلی اندیشه امام یعنی "ولایت فقیه و حفظ نظام " را زیر پا له کردند، اینها از ابتدا به ولایت فقیه اعتقادی نداشتند.

* برخی اصلاح‌طلبان دخیل در فتنه مزدور سیا و موساد بودند

قدیری ابیانه ادامه داد: عده دیگری که در فتنه دخیل بودند و به نام اصلاح‌طلبان در صحنه حاضر بودند، چهره‌های اجیر شده بودند که هدفی جز نابودی نظام و ارکان آن را نداشتند و امروز در غرب پناهنده شده‌اند و مزدوری CIA و موساد و سرویس جاسوسی انگلیس را می‌کنند.

* عاملان فتنه ‌و حتی افرادی که سکوت کردند، حق نامزدی در هیچ انتخاباتی را ندارند

وی با اشاره به احتمال حضور اصلاح‌طلبان و دوم خردادی در صحنه سیاسی آینده کشور گفت: تمام کسانی که در فتنه نقش ایفا کردند و با شعار تقلب به تشکیک در انتخابات قانونی کشور پرداختند و حتی کسانی که در فتنه سکوت کردند و از حقوق و رأی ملت، قانون اساسی و نظام اسلامی دفاع نکردند، شایستگی نامزدی در انتخابات‌آتی حتی برای شورای شهر را به هیچ وجه ندارند؛ چه برسد به مجلس و یا ریاست جمهوری.

* همراهان فتنه در صورت توبه هم حق نامزدی در انتخابات را ندارند

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: کسانی که با فتنه همراهی کردند، باید توبه عملی کنند و حتی با توبه نیز شایستگی حضور در انتخابات را نخواهند داشت و کسانی هم که سکوت کردند، باید آنها علاوه بر اینکه توبه کنند، مواضع خود را به صراحت اعلام کنند و مرز خود را با فتنه‌گران مشخص کنند و ثابت کنند که در صورت بروز فتنه مشابه رفتاری متفاوت خواهندداشت و در مقابل دشمن خواهند ایستاد.

قدیری ابیانه در خاتمه گفت: اینها قطعا در میام مردم بصیر و هوشیار کشور جایگاهی نخواهند داشت، اما فتنه‌‌‌گران سعی خواهند کرد با بکارگیری افرادی که وجهه‌ای ظاهری مناسبی در میان مردم دارند به میدان وارد شوند که مردم باید هوشیار باشند.

** گفت‌و گو از محسن زیرک

 

۹۰/۱۰/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">