پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۶:۱۱ ب.ظ

۰

گروه سیاسی و اجتماعی: اسلام هراسی و ترس فوق العاده استکبار از ترویج و گسترش سریع مکتب اسلام در غرب فرصت بسیار مناسبی است تا با تدبیر، تفکر و ارایه برنامه‌های ناب فرهنگی، اسلام را آن گونه که هست به دنیا معرفی کنیم.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) نمایندگی بابل شعبه مازندران (دوشنبه 25 اردیبهشت 1391) ، دکتر محمدحسن قدیری ابیانه، عضو شورای بین الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در کرسی آزاد اندیشی که امروز دوشنبه 25 اردیبهشت ماه 91 با عنوان دینداری در عصر جدید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه برگزار شد، با اشاره به آرزوهای مادی و بی پایان انسان امروز در غرب، گفت: امروز ما شاهد از خود بیگانگی انسان در جوامع غربی هستیم و اینکه انسان گویی به نقطه پایانی امیال و هوس‌های خود رسیده باشد، از هیچ یک از دست یافته‌های دنیوی خود اغنا نشده و بدنبال گمشده‌ای است که امکان حصول آنرا در مکاتب غربی میسر نمی‌داند.

وی با مقایسه مکتب اسلام و منطق غرب، افزود: آنچه در غرب مورد مزمت است، همراهی منطق و استدلال با دینداری و ایمان است، در حالی که تفکر و اندیشه همراه با دین و اسلامیت مورد تاکید مکتب اسلام است.

قدیری ابیانه با مقایسه جایگاه زن مسلمان و زن غربی، تصریح کرد: زیبایی و ارزش زن در غرب به یک ارزش اجتماعی تبدیل شده و بر همین اساس در این جوامع سوء استفاده‌های زیادی از زن صورت گرفته تا جایی که او را به عنوان یک ابزار برای تبلیغ و عرضه کالاها استفاده می‌کنند، این در حالی است که در مکتب اسلام، زن از جایگاه و شانیت خاصی برخوردار بوده تا آنجا که در قرآن کریم نیز بارها به آن اشاره شده است.

وی افزود: قرآن سوزی و هتک حرمت به مقدسات اسلامی که اخیرا توسط جوامع غربی گسترش یافته است چیزی جز اسلام هراسی و ترس فوق العاده آنان از ترویج و گسترش سریع مکتب اسلام در غرب نبوده و این زمان فرصت بسیار مناسبی است تا با تدبیر و تفکر و ارایه برنامه‌های ناب فرهنگی، اسلام را آن گونه که هست به دنیا معرفی کنیم.

به گزارش ایکنا، دینداری در غرب و مقایسه آن با اسلام، جایگاه و ارزش زن در غرب و مصونیت و تحکیم جایگاه زن مسلمان، هجمه‌ها و توطئه‌های انجام شده علیه مکتب اسلام، خلاء موجود در انسان غربی و تحریف‌های وارده به دین مسیحیت، مقایسه آزادی انسان در غرب و در اسلام و ... از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود.

لازم به ذکر است؛ این نشست به همت دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه و با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی، بسیج و هم اندیشی اساتید، تشکل‌های سیاسی اسلامی و بسیج دانشجویی، گروه علوم سیاسی، گروه معارف اسلامی و کانون دانشجویی جرعه نور این واحد دانشگاهی برگزار شد.

 

۹۱/۰۲/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">