پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۳، ۰۹:۴۶ ق.ظ

۶

محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل راهبردی، از موافقان این بند از لایحه بودجه94  اظهار کرد: به نظر می رسد از جمله اهداف دولت در طرح این بند، حل مشکلات مالی و درآمدزایی است.

باید برای کسانی که به خدمت سربازی رفته اند در قانون امتیازاتی اندیشیده شود؛ مثلاً زمانی که می خواهند در کنکور شرکت کنند سهمیه و یا امتیازی به آن‌ها تعلق گیرد.

وی با بیان اینکه دولت برای تامین مخارج سربازها دارای مشکلات مالی است در بخشی از سخنان خود گفت: ‌باید برای سربازها امتیازاتی قائل شد؛ به نحوی که جوانان احساس کنند سربازی دوره مفیدی است.

این کارشناس مسائل راهبردی با تاکید بر اینکه نباید این روند به نحوی اجرا شود که سربازان را از پادگان ها فراری دهد، اظهار کرد: باید با همکاری مراکز فنی وحرفه ای اقداماتی انجام گیرد که به جوانان در طول مدت سربازی مهارت های مختلفی آموزش داده شود.

قدیری ابیانه پیشنهاد کرد: باید برای کسانی که به خدمت سربازی رفته اند در قانون امتیازاتی اندیشیده شود؛ مثلاً زمانی که می خواهند در کنکور شرکت کنند سهمیه و یا امتیازی به آن‌ها تعلق گیرد.

محمدرضا اکبرحلوایی معاون سابق مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا، محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل راهبردی، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و عباسعلی منصوری آرانی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس  با حضور در "مناظره" رادیو گفتگو درباره پیشنهاد دولت مبنی بر فروش خدمت سربازی برای مشمولان بالای 10 سال، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

حاجی دلیگانی ضمن مخالفت با این طرح گفت: در مورد این بند از لایحه بودجه هر چه از دولت سوال کردیم، متوجه نشدیم آیا هدف رفع مشکل عده ای از جوانان بوده یا منظور بحث درآمد زایی برای دولت است؟

وی با تاکید بر مغایرت این بند از لایحه بودجه94 با سیاست های کلان کشور ازجمله اصل سوم قانون اساسی، تصریح کرد: مناسب بود دولت در قالب لایحه ای مجزا این طرح را پیشنهاد می داد؛ تصور می شود چنین راهکاری برای درامدزایی مناسب نیست.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه همچنین به لزوم کیفی نمودن دوران سربازی و آسان سازی آن اشاره کرد و گفت: سربازان نباید تصور کنند وقتشان به بطالت می گذرد. باید طرحی جامع با اتخاذ نظرات کارشناسی از ستاد کل نیروهای مسلح، ‌وزارت دفاع، دولت و کمیسیون امنیت ملی مجلس در این ارتباط تهیه شود.

امتیاز دولت برای مشمولان قانون گریز؟

در ادامه محمدرضا اکبرحلوایی معاون سابق مشمولان و امور معافیت‌های ضمن مخالفت با کلیت این طرح اظهار کرد: اگر کمبود منابع مالی باعث شده دولت چنین امتیازی را در بودجه 94 ارائه دهد، چرا این امتیاز باید به افراد قانون گریز تعلق گیرد...

این کارشناس امور وظیفه عمومی گفت: در قانون خدمت وظیفه بندی لحاظ شده که سربازان با مراجعه به روانشناس، پیش از اعزام می توانند، متناسب با شرایط روحی در قسمت های مختلف فعالیت کنند ولی متاسفانه در حال حاضر این بند اجرایی نمی شود.

وی با انتقاد از مدت زمان دو ساله خدمت سربازی، تصریح کرد: با توجه به شرایط کشور و تهدیدها باید بررسی شود طول مدت سربازی مطلوب چه میزان است.

30 درصد جذب سالانه پادگان ها مازاد است

معاون سابق مشمولان ناجا در بخشی دیگر از صحبت هایش اعلام کرد: سالانه حدود 200هزار سرباز جذب پادگان ها می شوند که دولت در تامین مخارج آن‌ها با حقوق ماهی 100 هزار تومان  دچار مشکل است.

محمدرضا اکبرحلوایی با بیان اینکه 30 درصد سربازانی که در طول سال جذب می‌شوند اضافه هستند، تصریح کرد: وقتی به عنوان یک نیروی کار ارزان قیمت به سرباز می نگریم، به استفاده ابزاری از آن ها متوصل خواهیم شد. این گونه کیفیت خدمت سربازی رو به افول می گذارد و سربازان احساس بطالت خواهند کرد.

وی تاکید کرد :اگر این تصور درست باشد که هدف دولت از گنجاندن این بند در لایحه بودجه جبران مسائل مالی و کسب درآمد است باید این امتیاز به کسانی داده شود که قانون را رعایت کرده اند.

فروش خدمت سربازی؛ کمک هزینه بنیه دفاعی کشور

در بخشی دیگر از این مناظره رادیویی عباسعلی  منصوری آرانی، ضمن ابراز موافقت با گنجاندن این بند در لایحه بودجه 94، درآمد حاصل از این بند طرح را بعنوان کمک هزینه ای به بنیه دفاعی کشور دانست و گفت: مدت دوره آموزشی طی خدمت سربازی برای کسب مهارت های مختلف باید طولانی باشد؛ از جمله مشکلات اساسی این حوزه اجباری بودن سربازی در کشور است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی در ادامه موضوع داوطلبی شدن خدمت سربتزی را مطرح کرد و گفت: این پیشنهاد می تواند مقدمه ای برای حرفه ای شدن سربازی در کشور باشد.

منصوری آرانی افزود: کسانیکه نمی خواهند خدمت سربازی را بگذرانند، با خرید آن به ایجاد صندوق سربازی حرفه ای در کشور کمک نمایند.

دولت برای تامین مخارج سربازها دچار مشکل است

در ادامه این مناظره محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل راهبردی، از موافقان این بند از لایحه بودجه94  اظهار کرد: به نظر می رسد از جمله اهداف دولت در طرح این بند، حل مشکلات مالی و درآمدزایی است.

وی با بیان اینکه دولت برای تامین مخارج سربازها دارای مشکلات مالی است در بخشی از سخنان خود گفت: ‌باید برای سربازها امتیازاتی قائل شد؛ به نحوی که جوانان احساس کنند سربازی دوره مفیدی است.

این کارشناس مسائل راهبردی با تاکید بر اینکه نباید این روند به نحوی اجرا شود که سربازان را از پادگان ها فراری دهد، اظهار کرد: باید با همکاری مراکز فنی وحرفه ای اقداماتی انجام گیرد که به جوانان در طول مدت سربازی مهارت های مختلفی آموزش داده شود.

قدیری ابیانه پیشنهاد کرد: باید برای کسانی که به خدمت سربازی رفته اند در قانون امتیازاتی اندیشیده شود؛ مثلاً زمانی که می خواهند در کنکور شرکت کنند سهمیه و یا امتیازی بهش آن‌ها تعلق گیرد.

 

 

 

۹۳/۱۰/۲۲

نظرات  (۶)

سلام آقای دکترقدیری ابیانه محترم.باتوجه به اینکه خریدخدمت مشمولین غایب با٨سال سابقه غیبت درمجلس تصویب شدآیا امکان رد درشورای نگهبان رادارد؟بنظرم بعیدمیدانم شورای نگهبان درتقابل بادولت ومجلس برآیدوطرح را ردکند.نظرشماچیست؟لطفاسیاستمدارانه جواب ندهیدعامیانه جواب دهید
پاسخ:
سلام. فکر نمی کنم شورایمحترم نگهبان طرح را رد کند.
سلام جناب دکتر.باتوجه به اینکه طرح درکمیسیون تلفیق تصویب شدایا امکان ردطرح درصحن علنی هست؟(باتوجه به اینکه حتی پیش ثبت نام دردفاترپلیس به اضافه ١٠آغازشده)
پاسخ:
از نظر قانونی میتواند در صحن علنی رای نیاورد. بستگی به نظر نمایندگان دارد.
سلام جناب دکترقدیری ابیانه.به نظرشما امکان رد این طرح درمجلس هست؟نظرشمابه عنوان کارشناس چیست تاچه میزان به تصویب طرح خوشبین هستید
پاسخ:
پیش بینی نمی کنم. اختیار با مجلس است. ممکن رد یا قبول شود.

چرا لقمه رو دور سرت می چرخونی/سربازی باید حذف بشه و هزینه سرباز ها و بادگان ها باید صرف استخدام کار های ضروری ای بشه که سرباز بدبخت مفت انجام میده.

ضمنا فامیل ما حدود10ساله غابیه تصدیقش رو گرفته و هیچ مشکلی هم نداره

فعلا که عدالت رو بی خیال کسری بودجه رو بچسب!

سلام جناب دکتربااینکه  انتقادی به طرح واردهست ولی درکل طرح بسیارخوبی است ومشکلات قریب به٢میلیون خانواده راکه درگیراین قضیه هستندبرطرف میکند.بنده یک سوال داشتم:شماکه نماینده مردم درمجلس هستیدوباجومجلس آشنایی کامل دارین چقدربه تصویب کلیت طرح خوشبین هستید؟آیا باتمام امیدواری که بین خانواده های شامل این طرح ایجادشده امکان اینکه این طرح درمجلس تصویب نشه هست؟
پاسخ:
سلام. بنده نماینده مجلس نیستم.
۲۳ دی ۹۳ ، ۱۱:۳۳ یاسین اسفندیارپور
سلام 
دکتر شما که موافق این طرح هستید دوست داشتم جواب چند سوال رو بدید
1- جواب خانواده شهدا سرباز و سربازانی که در فتنه آسیب دیداند کی می دهند  وقتی همه چیز با پول حل می شود و می توانند خیلی ها سربازی نروند 
2-  اون فردی که می دونه که 10 سال بعد با پول سربازیش خریده می شود چرا برود که فرار کند
3-  سربازی که بعد از آموزشی در پاسگاه های مرزی می رود چه آموزشی می تواند ببیند خودش است و 12 نفر دیگر
این قانون بیشتر شامل فوتبالیستهای جعل کارت می شود که سربازی خودشون را بخرند به خاطر منافع  مثل همونای که با تیم رفتن استرالیا
پاسخ:
سربازی یک افتخار و یک وظیفه است. کسانی که از انجام وظیفه طفره رفته اند مجازات شدند و کسانی که سربازی رفته اند باید از بابت آن امتیازاتی دریافت کنند که در پیشنهاد بنده آمده است.
مثلا معتقدم افرادی که این جریمه را می پردازند نباید در استخدام دولتی و یا پست های مدیریتی گماشته شوند و نیز کسانی که سربازی می روند باید از امتیازاتی شبیه به امتیاز ثبت نام در دانشگاهها بهره مند گردند.
ضمنا اکنون دولت به خاطر تحریم ها و سقوط قیمت نفت در تأمین هزینه های سربازی و سایر هزینه ها دچار مشکلات محسوس است و این طرح می تواند به کمبود بودجه کمک کند.
کسانی که سربازی نرفته اند در مدت فرار از خدمت از بسایری از خدمات محروم ماندند مثل:
اخذ تصدیق رانندگی
معاملات 
و ...
در مورد جعل کارت موضوع فرق می کند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">