پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۲۲ ب.ظ

۰

آقای علی مطهری از مواضع پدر بزرگوارش فاصله گرفته است تا جایی که حتی در مورد پیامبر اعظم (ع) گفته است:

پیامبر اسلام هم نمی‌تواند بگوید حکم فلانی سنگین است و بدون شنیدن دفاعیات آن‌ها حکم صادر کند.

در هنگام فتح مکه پیامبر اسلام نام ۱۰ نفر را اعلام کردند و فرمودند هرجا آن‌ها را یافتید بکشیدشان حتی اگر به پرده کعبه آویزان شده باشند. نفرمودند که اگر آن‌ها را یافتید دستگیرشان کنید و بیاورید تا دادگاهی تشکیل دهیم تا از خود دفاع کنند بعد اگر حکم مرگ برایشان صادر شد بکشیدشان.

به نظر آقای علی مطهری پیامبر اسلام (ص) مطابق با افاضات او "حق نداشت" چنین حکمی صادر کند و لذا لابد مرتکب ظلم شده و از عصمت خارج گردیده است؟

امام خمینی (ره) همه آثار شهید مطهری را خوب عنوان کرده بودند و لذا باید در تدوین آثار ایشان نهایت دقت را کرد و کس یا کسانی مسئول تدوین آثار ایشان شوند که با آن شهید همفکر بوده و بر اعتقادات آن عالم بزرگوار استوار باشند. رابطه نسبی با ایشان برای این مسئولیت کفایت نمی کرد. قطعاً اگر شهید مطهری زنده بود امروز از علی مطهری اعلام برائت می کرد همانطور که آیت الله خزعلی از فرزند ناخلف و منحرفش اعلام برائت کردند.

با این وصف آیا علی مطهری صلاحیت مسئولیت انتشار آثار شهید مطهری را دارد؟ آیا آیت الله خزعلی راضی است که فرزند ناخلفش مسئولیت تدوین آثار او را برعهده بگیرد؟

با دیدگاهی که علی مطهری پیدا کرده قطعاً او صلاحیت مسئولیت تدوین و انتشار آثار شهید مطهری را ندارد. لذا باید مسئولیت تدوین آثار آن عزیز شهید به فرد یا مرکز دیگری سپرده شود.

طبق قانون حق انتشار آثار هر فردی تا 30 سال بعد از وفاتش برای بازماندگانش محفوظ است. این سی سال سپری شده است اما به پیشنهاد علی مطهری در مورد آثار این شهید عزیز حق تألیف در مورد شهید مطهری در مجلس شورای اسلامی به 50 سال افزایش یافت.

لذا با توجه به عدم صلاحیت دینی علی مطهری برای تدوین آثار شهید آیت الله مطهری بهتر است یا مجلس شورای اسلامی حق ویژه انتشار و تدوین آثار شهید مطهری را به همان 30 سال برگرداند و مصوبه خود را کان لم یکن اعلام کند و یا فرد دیگری که صلاحیت های لازم را داشته باشد مسئولیت تدوین آثار آن شهید را بر عهده بگیرد.

علی مطهری و گودرزی رهبر فرقان دو طیف مخالف عقاید شهید مطهری هستند. یکی جسماً او را به شهادت رساند و دیگری در صدد ترور افکار اسلامی آن شهید عزیز است. آن دو مظهر انحراف نسبت به دیدگاه های شهید مطهری هستند.  

۹۳/۱۰/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">