پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۳، ۰۳:۴۹ ب.ظ

۳

و ما ادریک فی دانشگاه کاشان ... ؟

تحلیلی درباره برکناری چند نفر از استادان دانشگاه کاشان

سایت کاشان حامی: به تازگی اخبار و بیانیه هایی در برخی وب سایتهای محلی کاشان منتشر شده است که وجه اشتراک این خبرها و بیانیه ها « برخورد مسئولان دانشگاه کاشان با چند نفر از اعضای هیئت علمی این دانشگاه است » ، اما وجه تمایز این مطالب ، بحث بر سر قانونی یا غیرقانونی بودن احکام صادر شده یا اخلاقی و غیراخلاقی بودن رفتار مسئولان دانشگاه کاشان در خصوص این چند نفر است . 

از یک سو وب سایت کاشان حامی به عنوان مخالف و منتقد ، در تحلیل های خود ،  اخراج و لغو حکم استخدام 5 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه کاشان را حرکتی برنامه ریزی شده و شتابزده ، رفتاری کینه توزانه در راستای انتقام جویی و تسویه حساب ، عقده گشایی سیاسی  ، اقدام چکشی و غیرانسانی و خدعه ای نامیمون به منظور نسل کشی جریان ارزشی می داند .

از سوی دیگر وب سایت کاشان نیوز به عنوان موافق و در مقدمه بیانیه  انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان ، اقدام مسئولان دانشگاه کاشان را تغییر در راستای تقویت هیئت علمی آن دانشگاه دانسته و این اقدام را به عنوان کوتاه شدن دست هم پالکی های مخالفان تعبیر  و تحلیل های کاشان حامی را دخالت در حوزه مدیریت و تخطئه مدیریت دانشگاه و تشبث به قلب واقعیت عنوان کرده است .

در  داخل دانشگاه نیز بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان در بیانیه ای اقدام مسئولان دانشگاه کاشان را نشانه بی تدبیری و ناشی از تعصب دانسته و آن را به دور از عدالت و قانون عنوان کرده است .

در مقابل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان در بیانیه ای عملکرد مدیریت دانشگاه را عقلانی و اصلاحی توصیف کرده و هدف آن را اجرای عدالت و مبارزه با رانت خواری و برخورد قانونی با بورسیه های غیرقانونی  و استخدام های خلاف قانون دانسته است.

در وسط این دعوا هم 2 فرد نامتعادل که متولی دفتر کاشان یک حزب غیرفعال هستند نرخ تعیین کرده اند و با جانبداری از اقدام مسئولان دانشگاه کاشان ، در بیانیه ای توهین آمیز ، همچون گذشته ضمن سیاه نمایی وضعیت کشور در 8 سال  1384 تا 1388 ، در دعوتی فتنه گرانه از  مسئولان ، استادان ، دانشجویان و همه جریان های حامی دولت خواسته اند در برابر افراد و نیروهای وابسته به جریان های افراطی و انحرافی ایستادگی کنند .

ضمن این که 2 نویسنده این بیانیه پا را از گلیم خود درازتر کرده اند و با رد صلاحیت 15 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه کاشان نوشته اند : بنا بر اسناد منتشر شده تنها طی یک سال نزدیک به ۱۵ نفر بورسیه هیئت علمی دانشگاه کاشان شدند که به هیچ رو سوابق و شرایط لازم برای حضور در چنین جایگاهی را نداشتند .

جالب این که یکی از این دو بیانیه نویس حامی اقدام مسئولان دانشگاه کاشان   15 شهریور 1393 در مصاحبه با هفته نامه آرمان در توهینی آشکار افاضه فرموده بود ! :  « ما رئیس دانشگاه کاشان را طی 24 ساعت عزل کردیم اما برای جایگزین او تدبیر درستی نیاندیشیدیم دکتر زراعت فرد لایقی است به شرط این که دولت ، دولت آقای عارف یا دولت آقای خاتمی باشد کسی که به عنوان وکیل مدافع حکم جلب حضرت آیت الله یثربی و مهندس جمالی را از دادگاه می گیرد شایسته چنین پست مهمی در دولت تدبیر و امید نیست » !!! .

بگذریم گفتنی ها زیاد است و مجال اندک و قلم صاحب حرمت  ، اما بر طبق شواهدی که بدان اشاره شد و همچنین بر اساس اطلاع منابع موثق و آگاه باید بگوییم که  اخبار برخورد با 5 نفر از اعضای هیئت علمی در دانشگاه کاشان صحت دارد و موضوع قابل کتمانی نیست هر چند که مسئولان دانشگاه کاشان بنا ندارند در خصوص آن ، توضیحات شفاف و قانع کننده ای را ارائه کنند .

شاید مسئولان محترم دانشگاه کاشان به منظور جلوگیری از ایجاد تنش تصمیم به سکوت گرفته اند اما متاسفانه با سکوتشان بیشتر به حواشی دامن زده اند و باعث تجری و زیاده گویی فتنه گران نیز شده اند .

نگارنده برای پیگیری این موضوع با دو نفر از استادان باسابقه و در عین حال بی طرف در این موضوع گفتگو کرد ، این دو استاد برجسته از ما خواستند نامشان مخفی بماند ولی در این گفتگو برخی ابهامات را برای ما روشن کردند . 

 

الف ) -  آنان گفتند : 5 نفری که حکم استخدام آنان در دانشگاه کاشان لغو شده صرف نظر از گرایش های سیاسی ،  از نیروهای ارزشی ، متدین ، انقلابی و نخبه دانشگاه هستند که چند سال در این دانشگاه سابقه کار دارند .

 

ب ) - آنان گفتند : قوانین جدید نبایست عطف به ماسبق شود ، آیا می شود امروز تابلو توقف ممنوعی را در حاشیه خیابان نصب کنید و همزمان تمام رانندگانی را که در روزهای گذشته در آنجا توقف کرده اند جریمه کنید ؟!  

استادان اخراج شده طبق قوانین و آیین نامه های وزارت علوم و بر اساس روال موجود در دانشگاه ، بورس و استخدام شده اند یا طبق مقررات دوره های قبل عضو  هیئت علمی دانشگاه شده اند و قطعا اگر مشکلی داشتند در بررسی هایی که وزارت علوم در خصوص بورسیه ها انجام داد می بایست حکم لغو بورس آنها به دانشگاه اعلام می شد یا در مراحل تشریفات اداری قبل از جذب و استخدام ، صلاحیت آنان رد می شد در حالی که اینطور نبوده است .

 

ج ) - آنان گفتند : استادان اصلاح طلب و اصولگرای دانشگاه کاشان جملگی بر اجرای قانون و رسیدگی به تخلفات اداری تاکید دارند . اگر قرار است معیارهای و خط کشی های جدید به عنوان یک اصل در دانشگاه ملاک محاسبه جذب اعضای هیئت علمی باشد ، باید این معیارها و مقررات برای تمام استادانی که قبلا جذب این دانشگاه شده اند اعمال شود و پرونده همه آنان یک بار دیگر مورد بازبینی مجدد قرار گیرد تا شائبه ای در میان نباشد .   

 

د ) - آنان گفتند : با مرور عملکرد اشخاصی که در دوره گذشته به عنوان مدیر و معاون این دانشگاه بوده اند مشخص می شود که بخش زیادی از مسئولان و اعضای هیئت علمی دانشگاه در دولت نهم و دهم اشخاصی بودند که به نام اصلاح طلب در دانشگاه شناخته می شدند و یا حداقل اگر اصلاح طلب نبودند اصولگرا هم نبودند .

دو معاون دانشگاه ، رئیس چند دانشکده ، چندین مدیر و بسیاری از مدیر گروهها و افراد تاثیر گذار دیگر هیچ یک اصولگرا نبودند ولی در دانشگاه کاشان دوره احمدی نژاد مسئولیت داشتند ، حتی رئیس محترم کنونی دانشگاه کاشان در دوره گذشته رئیس دانشکده بودند اما اکنون چرا ...

 

ه ) - آنان گفتند : لغو حکم استخدام یا اخراج استادان باسابقه و ارزشی دانشگاه در وسط سال تحصیلی با معیارهای دینی و اخلاقی جامعه اسلامی همخوانی ندارد و نشانه بی تدبیری و شتابزدگی مسئولان مربوط است ، کسانی که به احمدی نژاد بخاطر برکناری ناگهانی آقای متکی وزیر امور خارجه دولت سابق در سنگال کنایه ها و نقدهایی را داشتند امروز خود مرتکب همین فعل شده اند و در رفتاری غیرمتعارف و نامحترمانه به برکناری 5 نفر از استادان این دانشگاه در وسط سال تحصیلی دست زده اند . فعلی که منجر به هتک حیثیت و اعتبار علمی آن استادان نزد خانواده ، دانشجویان ، همتایان آنها و دانشگاههای دیگر شده است و این بی تدبیری هیچ سنخیتی با شعار دولت تدبیر و امید ندارد .

 

و ) : آنان گفتند :  ادامه این بی تدبیری ها و تجدیدنظر نکردن در این رفتارها باعث سرشکستگی بیشتر مدعیان تدبیر و اعتدال خواهد شد بنابر این نیروهای دلسوز و منصف باید از وقوع اتفاقاتی از این دست در دانشگاه کاشان جلوگیری کنند .

 

هر چند نماینده محترم ولی فقیه در کاشان به تازگی در خطبه های نماز ظهر جمعه 19 دی در این زمینه اشاره ای داشت و گفت : « امام رضوان الله علیه ، امروز مقام معظم رهبری حفظه الله همه توصیه‌ها و تأکیداتشان بر حفظ وحدت و آرامش و انسجام و اتحاد ملی بوده است.

ما امسال در بیست و هشتمین کنگره وحدت اسلامی را در تهران برگزار کردیم. ملت ایران پیشرو است. شعار وحدت به تنهایی کفایت نمی‌کند و باید در عمل ببینید و متأسفانه ما امروز شاهد هستیم در بعضی وزارتخانه‌ها و نهادها و سازمانها و دانشگاهها افراد را به راحتی تسویه حساب کرده و از کار برکنار می‌کنند. این بر چه مبنایی است ؟ این برای کشور سم است.

کافی نیست که آقای رئیس جمهور جناب آقای روحانی در کنفرانس وحدت اسلامی و در اجلاس مسابقات قرآنی دانشجویان توصیه به وحدت بکنند اما بعضی نهادها و سازمانهای وابسته به دولت خلاف تدبیر امام و مقام معظم رهبری و گفتار ریاست جمهوری عمل کنند.

ما به همه عزیزان و دوستان و به همه مسئولان مشفقانه توصیه می‌کنیم که این کارها مصلحت نظام و کشور و حتی مصلحت خود شما هم نیست.  این نظام بر پایه قطرات خون شهدای مظلوم ما استوار است و هر کسی که به این نظام و به مقدسات و خون شهدا بی توجهی کند قطعا منزوی خواهد شد » .

 

حضرت آیت الله خامنه ای  رهبر معظم انقلاب هم در مرداد  امسال در دیدار مسئولان نظام نظر خود را درباره  اعتدال این گونه بیان فرمودند : « شعار دولت ، اعتدال است ؛ اعتدال ، شعار بسیار خوبی است، ما هم تأیید می کنیم اعتدال را ؛ افراط محکوم است و بد است. سفارشی که من می کنم این است که مراقب باشید جریانهای مؤمن را با شعار اعتدال کنار نزنند ؛ بعضی‌ها این کارها را دارند می کنند ، من می بینم در صحنه‌ی سیاسی کشور ؛ با شعار اعتدال ، با شعار پرهیز از افراط ، سعی می کنند جریان مؤمن را که در خطرها آن جریان است که زودتر از همه سینه سپر می کند ، آن جریان است که دولتها را در مشکلات واقعی به معنای حقیقی کلمه حمایت می کند ، کنار بزنند ؛ مراقب باشید . اسلام، مظهر اعتدال است. این «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم»  اعتدال است ؛  « قتِلوا الَّذینَ یَلونَکُم مِنَ الکُفّار»  اعتدال است ؛ امر به ‌معروف و نهی‌ازمنکر اعتدال است - اعتدال اینها است دیگر - معنای اعتدال این نیست که ما از کارهای احساس وظیفه‌ای که فرد مؤمن ، جریان مؤمن ، مجموعه‌ی مؤمن انجام می دهد، جلوگیری کنیم » .

به هر حال امیدواریم مسئولان محترم دانشگاه کاشان ضمن اطلاع رسانی دقیق و شفاف در این موضوع ، خیرخواهی ها را به دعواهای جناحی و گروهی تعبیر نکنند و حداقل توصیه بزرگان و فرهیختگان دانشگاه را در این زمینه بپذیرند .

۹۳/۱۱/۰۴

نظرات  (۳)

۰۷ تیر ۹۶ ، ۱۸:۳۸ بهینه سازی سایت
سلام.وبسایت خیلی خوبی دارید.ممنون
۰۵ بهمن ۹۳ ، ۰۰:۴۰ دانشجویان
چرا هرکجا صحبت از بی کفایتی میشود بخاطر مطامع شخصی تحت لوای رهبری و بیرق سیاسی خیمه میزنیم؟چرا دعوت به آشوب و هرج و مرج میکنیم.بیایید منصفانه از بی کفایتی ها برشماریم.
1_از رانت هاو بی عدالتی ها
2-............
پاسخ:
کجا دعوت به آشوب شده؟ رئیسی بی کفایت و ضعیف النفس بر دانشگاه کاشان ریاست پیدا کرده و امورات دانشگاه را به فتنه گران تابلو سپرده و آنها هم دست به اخراج اساتید نخبه و ارزشی زده اند. البته اگر لازم باشد تظاهرات قانونی بر علیه اقدام دانشگاه دولتی کاشان هم متصور است. 
عالی است. واقعا مسئولین فتنه گر و منافق دانشگاه کاشان و رییس بی لیاقت و حرف شنوی این دانشگاه اهداف کاملا سیاسی را در اخراج اساتید این دانشگاه دنبال می کنند. آنها حرف حساب و بیانیه و ... را نمی فهمند. باید با مشت آهنینی مثل مشت آهنین مردم در 9 دی بر دهان آن ها کوبید و میز و دفترشان را گرفت تا اوضاع اصلاح شود. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">