پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۳، ۰۲:۰۵ ق.ظ

۰

مشهد – ایرنا - سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک و استرالیا گفت: باید پایگاه های جهانی تبلیغ اسلام برای مبارزه با اسلام هراسی در دنیا ایجاد شود.

'محمد حسن قدیری ابیانه' روز پنجشنبه در نشست تخصصی تحلیل ابعاد مختلف پیام تاریخ ساز رهبر معظم انقلاب در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد افزود: همه مساجد، مدارس علمیه، هیات های مذهبی و سایر کانونهای اسلامی باید یک شاخه بین الملل برای تبلیغ جهانی اسلام داشته باشند.


وی بیان کرد: با وجود پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات هر مسلمان و هر کانون اسلامی می تواند از طریق فضای مجازی و فراهم کردن زمینه مطالعه اسلام برای جوانان غربی یک پایگاه جهانی تبلیغ اسلام راه اندازی کند.

وی اظهار کرد: رهبر فرزانه انقلاب در پیام اخیر به جوانان غربی در واکنش به اهانت نشریه فرانسوی 'شارلی ابدو' به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) آنها را به مطالعه در اسلام دعوت کردند اما ما مسلمانان حداقل امکانات را برای اسلام شناسی غربیان و مبارزه با اسلام هراسی مهیا نکردیم.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه باید به سمتی پیش رویم که نیازهای جوانان غربی را برای مطالعه در اسلام بشناسیم، افزود: حتی یک لوح فشرده مناسب برای چگونگی وضو گرفتن یا نماز خواندن تهیه نکردیم که به جوانان غربی عرضه کنیم.

قدیری ابیانه گفت: شرایط کنونی جهان تغییر کرده و دیگر دورانی که آمریکا بر کشورهای دنیا مسلط بود به پایان رسیده است؛ قرن حاضر، زمان گسترش اسلام در جهان و تمدن سازی اسلامی است.

وی بیان کرد: دنیا در یک پیچ تاریخی قرار گرفته به طوری که طبق پیش بینی کارشناسان سیاسی آمریکا و قدرت نمایی حزب الله دربرابر اسرائیل، تا 10 سال آینده رژیم صهیونیستی ساقط خواهد شد.

وی اظهار کرد: اکنون بیداری اسلامی در دلها شکل گرفته و در نهایت قطب بزرگ اسلامی در منطقه خاورمیانه ایجاد می شود و این همان رویدادی است که غربیان از پیشامد آن هراس دارند.

سفیر سابق ایران در مکزیک گفت: این بیداری اسلامی می تواند مرزهای جهان اسلام را درنوردد و پیش بینی امام راحل مبنی بر اینکه "این قرن، قرن اسلام است" را محقق سازد.

وی بیان کرد: بنا به پیش بینی امام راحل در 25 سال قبل، نظام کمونیستی از بین رفت و اکنون صدای خرد شدن استخوان های نظام لیبرال دموکراسی نیز گوش جهانیان را اذیت می کند؛ در دورانی که صاحبان سرمایه سعی در انداختن بار مشکلات بر دوش مردم دارند و طبقه متوسط جامعه فقیر و طبقه متمول جامعه ثروتمندتر شده اند دیگر امیدی به موفقیت نظام لیبرال دموکراسی نیست.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: در این برهه از زمان تنها ایدئولوژی انقلاب اسلامی مبنی بر تمدن اسلامی می تواند نجاتگر دنیا باشد و چون غرب نظام لیبرال دموکراسی را پاسخگوی نیاز بشریت نمی داند از قدرت گرفتن اسلام هراس دارد لذا با گرایش مردم به اسلام در ستیز است.

قدیری ابیانه گفت: غرب با اسلام هراسی و معرفی کردن تروریست های دست پرورده خود به عنوان مسلمان، زمینه مطالعه جوانان در اسلام را از بین برده است در حالی که هر جوان غربی با یکبار مطالعه در قرآن و اسلام و مقایسه آن با دیگر ادیان به حقانیت اسلام پی می برد.

وی بیان کرد: طالبان تا زمانی که با آمریکا دوست بود، هیچ گاه تروریست خوانده نمی شدند؛ داعش را هم آمریکا، اسرائیل و انگلیس بوجود آوردند و اکنون از آنان به عنوان تروریست های مسلمان یاد کرده و اسلام هراسی را ترویج می دهند.

وی اظهار کرد: جنایتکاران مسیحی و یهودی بسیاری در تاریخ بودند که مسلمانان هیچ گاه جنایت آنان را به همه مسیحیان یا یهودیان نسبت ندادند اما غربیان هر تروریستی که به اسم اسلام جنایت می کند را به همه مسلمانان نسبت می دهند و دنیا را از اسلام می ترسانند.

وی افزود: همه رسانه ها غربی توسط صهیونیست ها تغذیه و مدیریت می شوند و مردم که اغلب به رسانه ها برای دریافت اخبار مربوط به مسلمانان اکتفا می کنند، ذهنیت بسیار منفی نسبت به اسلام دارند.

سفیر سابق ایران در استرالیا گفت: هدف اسلام هراسی استکبار و براه انداختن گروه های مانند داعش و تفکیریها این است که مردم غرب به قضاوت منفی درباره اسلام برسند و مطالعه درباره این دین را بیهوده بدانند.

قدیری ابیانه اظهار کرد: هر یک از مبانی دینی مسیحیت یا یهودیت در مقابل با یکی از مبانی اسلام ، احادیث یا روایات ائمه معصومین (ع) برابری نمی کند و در مقام مقایسه حقانیت مبانی اسلام به اثبات می رسد.

وی بیان کرد: دین اسلام تعقل را نشانه ایمان می داند و مسلمانان را به مطالعه در اسلام دعوت می کند.

وی گفت: در دین مسیحیت گفته می شود که اگر فردی به یک طرف صورتت سیلی زد، آن طرف دیگر صورتت را نیز جلو بیاور که سیلی بر آن بخورد، در حالی که در دین اسلام، پذیریش ظلم نشان دهنده شراکت با ظالم است.

قدیری ابیانه گفت: نمونه های بسیاری وجود دارد که حقانیت اسلام را در مقایسه با مبانی انجیل تحریف شده یا مبانی یهودیت نشان می دهد اما غرب از مطالعه مردم درباره اصول اسلامی جلوگیری می نماید.

وی اظهار کرد: استکبار نمی تواند در موضع تهاجمی با اسلام استدلال منطقی بیاورد لذا افکار منفی و اسلام هراسی را گسترش می دهد تا هیچ فردی جرات رفتن به سمت این دین را به خود ندهد.

وی بیان کرد: نگاهی که اسلام به دین مسیحیت و یهودیت دارد کاملا متفاوت از نگاهی است که غربیان به اسلام و صهیونیست ها به مسیحیان دارند زیرا در قرآن سوره ای به نام 'مریم' داریم و بارها در آیات مختلف حضرات موسی و عیسی(ع) مورد تکریم قرار گرفته اند اما غربیان از این واقعیات بی اطلاع هستند.

وی با بیان اینکه صهیونیست ها هیچ ارزشی برای دین مسیحیت قائل نیستند و بر قتل هر مسیحی تاکید دارند، افزود: متاسفانه مسلمانان از این فرصت ها برای اسلام شناسی واقعی در غرب بهره نمی گیرند لذا وظیفه علما و کارشناسان دینی است که در این زمینه پیشگام باشند.

قدیری ابیانه گفت: پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی و دعوت به مطالعه آنان در اسلام، مسیر را هموار می سازد تا فرد غربی اسیر تبلیغات نشود و خودش برای شناخت اسلام واقعی تلاش کند.

۹۳/۱۱/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">