پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۳، ۰۲:۲۳ ق.ظ

۰

مشهد- سفیر پیشین ایران در مکزیک گفت: انتقال پیام رهبری به قشر خاصی وابسته نیست بلکه دانشجویان، جامعه هنری و تک تک ایرانیان باید احساس تکلیف کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن قدیری ابیانه روز پنجشنبه در جلسه مروری بر ابعاد نامه مهم رهبری به جوانان غرب که در محل مدرسه علمیه «سلیمانیه» مشهد برگزار شد گفت: آمریکا از ابر قدرتی در دنیا ساقط شده و حتی خود سیاستمداران غربی معتقدند جهان از حالت تک قطبی به چند قطبی تغییر کرده است.

سفیر پیشین ایران درمکزیک افزود: جدای از اتفاقات و مسائلی که در مذاکرات رخ می دهد، خود نفس مذاکره و اینکه ۶ کشور در یک طرف و ایران در طرف دیگر و در مقابل آنان قرار گرفته و شاهد چانه زنی آنان هستیم، ابهت جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان می کشد.

وی ادامه داد: طبق نظر سازمان سی. ای. ای و گفته وزیر اسبق خارجه آمریکا اسرائیل تا ۱۰ سال دیگر نابود می شود پس می توان اسم این برهه را پیچ تاریخی مهمی برای جهان نامگذاری کرد.

این کارشناس سیاسی گفت: عملیات لبنان علیه رژیم صهیونستی مبارزه با اسرائیل را وارد فاز جدید کرد که باید پیروزی لبنان را تبرک گفت.

جایگاه لیبرالیسم همانند کمونیسم در زباله دان تاریخ است

قدیری با اشاره به اینکه بیداری اسلامی می تواند مرز های جهان اسلام را در نوردد اظهار داشت: این موج می تواند سایر کشور ها را فرا گیرد و سخن امام(ره) که فرمودند این قرن قرن اسلام است را محقق کند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در نامه ای که امام به «گورباچف» فرستاندند به صدای شکسته شدن استخوان های کمونیست اشاره کردند که بعد از مدتی این اتفاق رخ داد.

وی با بیان اینکه بعد از فروپاشی کمونیسم همه به سمت لیبرالیسم حرکت کردند گفت: باید دانست که جایگاه لیبرالیسم نیز مانند کمونیسم در زباله دان تاریخ است و مشکل آنها با این مسائل حل نخواهد شد، باید به اسلام حقیقی روی بیاورند و سران غربی نیز از همین هراس دارند.

قدیری اظهار کرد: اگر آن روز لازم بود تا گوش های خود را تیز کنیم تا صدای شکسته شدن استخوان های کمونیسم را بشنویم اما امروز صدای شکسته شدن لیرالیسم حتی گوش ها را نیز آزار می دهد.

اگر جوانان غرب با اسلام آشنا شوند به آن گرایش پیدا می کنند

سفیر سابق ایران در مکزیک تصریح کرد: اگر جوانان غرب قرآن را باز کنند قطعا به آن گرایش پیدا خواهند کرد، در زمانی که در مکزیک خدمت می کردم بارها این صحنه را دیدم.

وی گفت: کافی است جوانان غرب صفحه ای از قرآن را مطالعه کنند آن وقت است با حقانیت اسلام آشنا خواهند شد اما غرب نمی خواهد اجازه دهد که این اتفاق رخ دهد برای همین سعی دارد با برنامه های متعدد چهره اسلام را در جهان مخدوش کند.

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: برای نمونه تا زمانی که تروریست ها در عراق و سوریه سر مردم را می بریدند و طالبان در جهت منافع آنان فعالیت داشتند، از آنان به عنوان فرشته نام می بردند اما هنگامی که یک آمریکایی را در نشانه های تفنگ خود قرار دادند دشمن آنان شدند.

قدیری افزود: خانم کلینتون در کتاب خاطرات خود به روشنی می گوید که داعش را ما ایجاد کردیم و آن را به نام اسلام به دنیا نشان دادند، این اوج نامردی است زیرا ما هیچ زمان جنایت هیتلر را به مسیحیت منتسب نمی کنیم.

تفاوت های اسلام حقیقی و سایر ادیان بهترین روش برای جذب دیگران به اسلام است

سفیر سابق ایران در مکزیک گفت: رسانه های غرب که کامل در اختیار صهیونیست ها قرار دارد عامل انتخاب حاکمان و سران کشورهای غربی بوده و با تبلیغات بسیار زیاد خود قضاوت مردم دنیا را نسبت به اسلام بد کردند، اینجا وظیفه ماست تا پیام اسلام و رهبری را به مردم جهان مصادره کنیم.

وی با بیان اینکه در سفارت مکزیک ۳۰۰ نفر پس از شنیدن اطلاعات حتی اندک از  اسلام حقیقی مسلمان شدند افزود: کافی است تا تفاوت اسلام با مسیحیت را به جهانیان نشان دهیم و بگوییم که اگر در سر کلیساهای شما جمله "تعقل دشمن ایمان است" درج شده، دین ما یک ساعت تفکر را بهتر از ۷۰ سال عبادت می داند.

قدیری گفت: در کلیساها گفته می شود که اگر ظلم کردند باید آن را بپذیری و حتی آن را نشانه ایمان می دانند اما اسلام می گوید نه تنها نباید ظلم را بپذیری بلکه باید در مقابل ظالم نیز قیام کنید و اگر ظلم را پذیرفتی با ظالم شریک می شوی، کدام مکتب در تاریخ جهان با چنین شعاری وارد میدان شده است؟

اگر با منطق درباره ادیان بحث شود به طور حتم اسلام پیروز است

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: آن ها نمی خواهند جوانان فکر و تحقیق کنند زیرا اگر با معیار عقل و منطق درباره ادیان مختلف تحقیق کنند قطعا اسلام پیروز نهایی خواهد بود و آنان از این وحشت دارند.

سفیر سابق ایران در مکزیک بیان داشت: باور کنید اگر حرف حق را بزنیم و آن را به گوش جوانان غربی برسانیم آن را می پذیرند اما باید دانست که با چه پیامی و چگونه این کار را انجام داد.

قدیری گفت: پیام رهبری به جوانان غرب می گوید هدف اسلام هراسی این است که شما را از فکر کردن بازدارد، رهبری گفتند که خود را محدود نکرده و درباره اسلام خودتان تحقیق کنید، اینجا وظیفه ما ایجاد می شود همه باید خود را مکلف  بدانند تا این پیام به گوش جوانان غربی برسد، هچ فردی نباید بگوید این کار بر عهده من نیست.

کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: اگر نگاه اسلام به مسیحیت با نگاه یهود به مسیحیت را به درستی در غرب مطرح کنیم خواهیم دید که جامعه بزرگی به حق دست پیدا خواهند کرد و همین برای مقابله و زمین زدن فعالیت های صهیونیستها کافی است.

هر مسلمانی باید پایگاه تبلیغ جهانی اسلام باشد

وی افزود: باید قبول کنیم که در این موضوع فعالیت زیادی انجام ندادیم، یک سی دی تهیه نکردیم که نماز خواندن را به غیر مسلمانان آموزش دهد، نهایت کاری که انجام دادیم تهیه یک سایت با صدها عنوان کتاب است که اصلا نمی توان آن را پایگاه خوبی برای معرفی اسلام به افراد مبتدی دانست. زیرا سرگردان می شوند از کجا شروع کنند.

قدیری افزود: امروز امکانات ارتباطی به ما این امکان را میدهد که اسلام را در دنیا معرفی کنیم، شهرهای مثل قم و کاشان و مشهد که دارای حوطه علمیه هستند باید مدرسه خود را به پایگاه جهانی تبلیغ اسلام تبدیل کنید.

سفیر پیشین ایران در مکزیک اظهار داشت: باید بخشی از مساجد ما به پایگاه جهانی تبلیغ اسلام معرفی کنیم، حتی در صورت امکان می توان موسسه غیر دولتی ایجاد کرد تا توسط آن اسلام را به جهان معرفی کرد.

وی بیان کرد: خود ما نیز بعضی زمان ها آب به آسیاب دشمن میریزیم، مراسمات قمه زنی، توهین ها به اهل سنت و کارهایی از این قبیل همان چیزی است که دشمن می خواهد.

قدیری نقش جامعه دانشجویی را بسیار در انتقال اسلام به سایر نقاط جهان مهم دانست و در ادامه اظهار داشت: جامعه هنری ما نیز باید احساس تکلیف کنند و با تهیه فیلم های کوتاه و مستند رسالت خود را انجام دهند.

۹۳/۱۱/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">